Mitä IHMETTÄ mun lapsen kasvoissa voi olla?
Lapsi 5 vee siis oksenti aamulla kolme kertaa mutta sen jälkeen on ollut aika terve. Nyt hampaita pestessä huomasin että koko naama on täynnä jotain pieniä punaisia pisteitä, ihan kuin verenpurkaumia. Ne ei ole koholla eikä mitään. Niitä on ehkä eniten silmäluomissa (!!), jonkin verran poskissa, leuassa ja otsassa. Mitä ihmettä tuo voisi olla?!
Kommentit (23)
ja siitä tulee tuollaisia pieniä verenpurkaumia. Täysin vaaratonta, menevät pian ohi.
lääkäriin jos ilmenee noita verenpurkaumia lapsella
Mikäli kuumeen lisäksi ilmaantuu huolestuttavia oireita, kuten hengitysvaikeuksia, verenpurkaumia iholla tai niskajäykkyyttä, on syytä viedä lapsi viipymättä tutkittavaksi.
merkki meningokokkibakteeri -tulehduksesta. Oliko se ny se aivokalvontulehdus, mut siis korkea kuume.
Niitä oksennusverenpurkaumia siis. Kuumetta ei ole ja lapsi on ollut koko päivän tosi pirteä siitä huolimatta että aamusta oksenteli.
olevansa lääkäri. Sinuna soittasin terveysneuvontaan jos asia mietityttää.
mä odottaisin vielä....Jos nousee kuume niin sit eri asia.
Kaikkea sitä sattuu! Kiitos lääkärille ja muille! ap
varsinkin, kun kuumetta ei ole ja vointi muuten ok. Meillä ollut pari kertaa ihan samanlaisia oksentamisen yhteydessä ja ihan vaaratonta kuulemma on. Eikös joillekin tule noita ihan synnytyksenkin yhteydessä...
Kyllä jotkut aina vaan jaksaa hysterisoida ihan kaikkea, huoh!
On vaan oireita, jotka voi viitata moneen eriin asiaan. Kokonaisuus ratkaisee. Epäselvissä itse soittaisin terveysneuvontaan kuin kyselisin vauva-palstalta. Tosin usein täältäkin voi saada oikeaa neuvoa :D Eiks jee?
Onneks kaikki ei ravaa siellä lääkärissä joka nuhatipan takia, että pääsee vielä sellasetkin sinne, joilla oikeesti on tarvetta. Työkaveri istuu kolmatta tuntia tk:ssa odottamassa vuoroaan paskana olevan jalan kanssa (ei pysty kävelee), niin sillä joutuu jonottaa kun odotushuone on täynnä pärskiviä muksuja ja niiden hysteerisiä äitejä... Joskus kannattaa oikeesti ensiks googlettaa (jos ei mitään hengenhätää ole), niin voi säästyä turhalta jonojen täyttämiseltä tk:ssa.
Meillä vastaava sekä oksentelun että pahan yskän ja kakomisen seurauksena eli ihan normaalia.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:00"]
Onneks kaikki ei ravaa siellä lääkärissä joka nuhatipan takia, että pääsee vielä sellasetkin sinne, joilla oikeesti on tarvetta. Työkaveri istuu kolmatta tuntia tk:ssa odottamassa vuoroaan paskana olevan jalan kanssa (ei pysty kävelee), niin sillä joutuu jonottaa kun odotushuone on täynnä pärskiviä muksuja ja niiden hysteerisiä äitejä... Joskus kannattaa oikeesti ensiks googlettaa (jos ei mitään hengenhätää ole), niin voi säästyä turhalta jonojen täyttämiseltä tk:ssa.
[/quote]
20, just. Ja sinulle varmasti on joku ihan älytön voimanpuserrus päässä tajuta että tässä ei nuhatipoista puhuta!
On meilläkin lenssua lapsilla ja osataan käyttää sairas lapsi ajallään näytillä. Itse veisin ap.n sijasta lapseni lääkäriin. Eikä sillä ole mitään tekoa sen kanssa että joka asiasta ravataan siellä.
Mutta on tuo varmaan helppoa elämää: mustaa ja valkoista. Lääkäriin vasta kun käsi on irti niin hyvä tulee. ;)
mun pojalla-vähän alle 3v,niin eilen oksenteli ja nyt aamulla ilmeni että naama täynnä punaisia täpliä,eivät ole koholla vaan ihonalaisia!mitä ihmettä!???
Meillä 5 lasta eikä kenelläkään ole ollut tuollaisia. Menisin oman lapseni lääkäriin jos tulisi tuollaista. En googlettelisi vaan tarkistukseen lapsi, voi olla huomenna myöhäistä. Miksi pitää odotella? Mitä te odotatte? Jos olette itse sairaita ja tulee jotain kurjaa/outoa niin te jäätte odottelemaan? Ja lapsen kohdalla asia on vielä heikommassa jamassa?
Jos lapsi on oksentanut tosi rajusti?