Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä IHMETTÄ mun lapsen kasvoissa voi olla?

Vierailija
30.07.2009 |

Lapsi 5 vee siis oksenti aamulla kolme kertaa mutta sen jälkeen on ollut aika terve. Nyt hampaita pestessä huomasin että koko naama on täynnä jotain pieniä punaisia pisteitä, ihan kuin verenpurkaumia. Ne ei ole koholla eikä mitään. Niitä on ehkä eniten silmäluomissa (!!), jonkin verran poskissa, leuassa ja otsassa. Mitä ihmettä tuo voisi olla?!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on oksentanut tosi rajusti?

Vierailija
2/23 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä tulee tuollaisia pieniä verenpurkaumia. Täysin vaaratonta, menevät pian ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntui niin uskomattomalta! ap

Vierailija
4/23 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriin jos ilmenee noita verenpurkaumia lapsella

Vierailija
5/23 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli kuumeen lisäksi ilmaantuu huolestuttavia oireita, kuten hengitysvaikeuksia, verenpurkaumia iholla tai niskajäykkyyttä, on syytä viedä lapsi viipymättä tutkittavaksi.

Vierailija
6/23 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. lääkäri itse.

Vierailija
7/23 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkki meningokokkibakteeri -tulehduksesta. Oliko se ny se aivokalvontulehdus, mut siis korkea kuume.

Vierailija
8/23 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä oksennusverenpurkaumia siis. Kuumetta ei ole ja lapsi on ollut koko päivän tosi pirteä siitä huolimatta että aamusta oksenteli.

Vierailija
9/23 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevansa lääkäri. Sinuna soittasin terveysneuvontaan jos asia mietityttää.

Vierailija
10/23 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä odottaisin vielä....Jos nousee kuume niin sit eri asia.

Vierailija
11/23 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri

Vierailija
12/23 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä sattuu! Kiitos lääkärille ja muille! ap

Vierailija
13/23 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin, kun kuumetta ei ole ja vointi muuten ok. Meillä ollut pari kertaa ihan samanlaisia oksentamisen yhteydessä ja ihan vaaratonta kuulemma on. Eikös joillekin tule noita ihan synnytyksenkin yhteydessä...

Kyllä jotkut aina vaan jaksaa hysterisoida ihan kaikkea, huoh!

Vierailija
14/23 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan oireita, jotka voi viitata moneen eriin asiaan. Kokonaisuus ratkaisee. Epäselvissä itse soittaisin terveysneuvontaan kuin kyselisin vauva-palstalta. Tosin usein täältäkin voi saada oikeaa neuvoa :D Eiks jee?

Vierailija
15/23 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks kaikki ei ravaa siellä lääkärissä joka nuhatipan takia, että pääsee vielä sellasetkin sinne, joilla oikeesti on tarvetta. Työkaveri istuu kolmatta tuntia tk:ssa odottamassa vuoroaan paskana olevan jalan kanssa (ei pysty kävelee), niin sillä joutuu  jonottaa kun odotushuone on täynnä pärskiviä muksuja ja niiden hysteerisiä äitejä... Joskus kannattaa oikeesti ensiks googlettaa (jos ei mitään hengenhätää ole), niin voi säästyä turhalta jonojen täyttämiseltä tk:ssa.

Vierailija
16/23 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastaava sekä oksentelun että pahan yskän ja kakomisen seurauksena eli ihan normaalia.

Vierailija
17/23 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:00"]

Onneks kaikki ei ravaa siellä lääkärissä joka nuhatipan takia, että pääsee vielä sellasetkin sinne, joilla oikeesti on tarvetta. Työkaveri istuu kolmatta tuntia tk:ssa odottamassa vuoroaan paskana olevan jalan kanssa (ei pysty kävelee), niin sillä joutuu  jonottaa kun odotushuone on täynnä pärskiviä muksuja ja niiden hysteerisiä äitejä... Joskus kannattaa oikeesti ensiks googlettaa (jos ei mitään hengenhätää ole), niin voi säästyä turhalta jonojen täyttämiseltä tk:ssa.

[/quote]

20, just. Ja sinulle varmasti on joku ihan älytön voimanpuserrus päässä tajuta että tässä ei nuhatipoista puhuta!

On meilläkin lenssua lapsilla ja osataan käyttää sairas lapsi ajallään näytillä. Itse veisin ap.n sijasta lapseni lääkäriin. Eikä sillä ole mitään tekoa sen kanssa että joka asiasta ravataan siellä.

Mutta on tuo varmaan helppoa elämää: mustaa ja valkoista. Lääkäriin vasta kun käsi on irti niin hyvä tulee. ;)

Vierailija
18/23 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pojalla-vähän alle 3v,niin eilen oksenteli ja nyt aamulla ilmeni että naama täynnä punaisia täpliä,eivät ole koholla vaan ihonalaisia!mitä ihmettä!???

Vierailija
19/23 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepsis eli verenmyrkytys

Vierailija
20/23 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5 lasta eikä kenelläkään ole ollut tuollaisia. Menisin oman lapseni lääkäriin jos tulisi tuollaista. En googlettelisi vaan tarkistukseen lapsi, voi olla huomenna myöhäistä. Miksi pitää odotella? Mitä te odotatte? Jos olette itse sairaita ja tulee jotain kurjaa/outoa niin te jäätte odottelemaan? Ja lapsen kohdalla asia on vielä heikommassa jamassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme