Onko kukaan ottanut rinkkaa lentomatkallle?
Pitääkö se laittaa johonkin pussiin, koka siinä on kauheasti roikkuvia remminpäitä. juna-bussimatkoja kohdemaassa edessä. ( kysyn tätä myös onlinella). Jos joku tietäis?
Kommentit (5)
ei ole tarvinnut mitään pusseja, samanlaisesti tulee kuin perinteisemmät matkalaukkumallit.
Me ollaan reissattu sekä etelä-amerikassa että aasiassa rinkkalaisina. Rinkka pysyy puhtaampana ja soljet ehjinä helpommin. Voi käyttää sellaista samanlaista kuin lastenvaunuille saa joiltain lenotyhtiöiltä. Tai sitten voi tehdä itse. Hätäri on vetää sadesuoja rinkan päälle, jos on siis sen mallinen.
Joillain lentokentillä rinkat vedetään sellaisella elmukelmulla kauttaaltaan. Se on käytössä huono (karsea määrä roskaa), mutta toisaalta suojaa kyllä hyvin.
Jos suunnittelet oikein hardcore-reissua, niin rinkoille myydään sellaisia lukittavia säilytyskasseja, joissa sen ehkä helpommin jättää jonnekin hostelliin. Lukittavat ovat aina vähän niin tai näin, saattaa myös houkutella varkaitakin.
Rinkat menevät yleensä erikoismatkatavarana eli pitää jättää eri tiskille.
lennot eurooppaan ja takas, ja kohdemaassa junailua ja bussimatkoja. Otan jätesäkin varmuudelta matkaan tai kokeilen, kuin hyvin toi sadesuoja suojaa
ekasta rinkasta hihnat meni rikki ja ne eivät menneet lentoyhtiön piikkiin, koska ne pitää itse osata laittaa niin ettei hihnoja ole ns irrallaan.
Toi ekan kirjoitajan vinkki pussista on loistava.
Ei kai se pussi mikään pakollinen ole, mutta itse ompelin heti alussa jo sellaisen vahvasta kankaasta ja sit check-inissä sujautan pussin rinkan päälle. Ihan vain sen takia että pysyy rinkka paremmin ehjänä. Ne työntekijät kuitenkin heittelee niitä mistä naruista sattuu kiinni saamaan, eikä ne kaikki soljet ja muut välttämättä kestä sellaista käsittelyä.
Ompelin siis siihen pussiin kiristettävän suuaukon ja ympärille vahvasta liinanauhasta kaksi lenkkiä joista sitä voi kantaa.