Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen isän uusi nainen kutsuu itseään äidiksi!

Vierailija
30.07.2009 |

Lapseni on kesälomaa viettämässä isällään ja tämän naisystävällä, jonka olen aiemminkin huomannut olevan aika innokas "leikkimään kotia". Eilen kun soittelin lapseni kanssa, niin taustalta kuului: "Ville (poikani nimi), anna puhelin äidille, minulla on asiaa Kirsille (minun nimeni)". Menin ihan hämilleni ja tämä "äiti" tulikin sitten puhelimeen juttelemaan pojan hoidosta. Sanoin hänelle, että minä sovin hoitoasiat yhdessä ex-mieheni kanssa ja kysyin, että kutsuiko hän tosiaan itseään äidiksi. Myönsi kutsuneensa, koska "hänhän on Villen äitin pojan ollessa isällään"! Kielsin tietenkin äiti-sanan käytön.

Onko törkeämpää kuultu?! Tuli ihan karmea olo, vaikka en uskokaan, että poikani alkaa ikinä tätä naista äitinään pitää. Onko kukaan kokenut vastaavaa?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on äiti, äitipuoli voi olla vaikka miten ihana, mutta ei hänestä äitiä saa tuolle lapselle.

Vierailija
42/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ei halua enää tulla kotiinkaan kun se uusi äiti on niin kiva, mukava ja parempi äiti kuin sinä. Keskittyisit vaan siihen omaan suhteeseesi poikaan eikä muihin. Ihmeellistä mustasukkaista touhua. Eikö ole hyvä että lapsella on hyvä olla? "Leikkii kotia" mitä tuo tarkoittaa? Jos se on hänen kotinsa ja siellä elää puoliso ja puolison lapsi mitä leikkimistä se silloin on? Ihan sama kuin sanoisi että sinä leikit äitiä.

Nainen ei asu vakituisesti lapsen isän luona, mutta aina kun poika menee isälleen, niin tämä nainen menee sinne. Ostelee pojalle kauheasti juttuja, soittelee minulle kasvatusvinkkejä jne. Olen aika varautunut, koska miehen aiemmatkaan naissuhteet minun jälkeeni eivät ole kestäneet muutamaa kuukautta pidempään ja pojan on ollut pakko sopeutua siihen, että taas yksi isän naisystävä "hylkäsi". Pelkään, että tässä käy samalla tavalla.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole törkeää, on todella hyvä, että siellä on AIKUINEN , joka välittää pojastasi. Ole onnellinen siitä, sinulla nousee nyt kaunaa pintaan.

Kukaan heistä ei koskaan kutsuisi itseään tuolla tavalla äidiksi. Vahingossa ehkä, jos on omia ja yhteisiä lapsia, mutta muuten ei.

Vierailija
44/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti minullakin tuli ekana mieleen, että onhan se silti hienoa, että uusi äitipuoli on ylpeä lapsesta ja on mielellään hänen seurassaan. Huonomminkin voisi tosiaan olla.

Ehkä voisitte sopia, että lapsen siellä ollessa äitipuolta voisi kutsua äidiksi, mutta sinusta puhuttaisiin "omana äitinä" tai "sinun äitinä". Eli minusta tuossa on ikävämpää se, että sinusta puhutaan nimellä kuin se, että äitipuoli puhuu itsestään äitinä.

45/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalapsi(puoli!) saman katon alla tekee vieraasta naisesta äidin? No haloo!

Ei ole tullut mieleenikään että poikani kutsuisi isäpuoltaan isäksi tai äitipuoltaan äidiksi.

Ihan etunimillä heistä puhutaan.

Varmasti puuttuisin asiaan jos kuulisin exän nyxän käyttävän itsestään äiti-sanaa.

Vierailija
46/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

exmiehesi uusi puoliso pitää lastasi niin läheisenä, että haluaa olla sen äiti.

Nooh, kuitenkin lapsi a tietää kuka se äiti oikeasti on, eli sinä.

Vierailija
47/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisitte sopia, että lapsen siellä ollessa äitipuolta voisi kutsua äidiksi, mutta sinusta puhuttaisiin "omana äitinä" tai "sinun äitinä". Eli minusta tuossa on ikävämpää se, että sinusta puhutaan nimellä kuin se, että äitipuoli puhuu itsestään äitinä.

Eivät ole naimisissa, eivät asu yhdessä eivätkä ilmeisesti ole edes olleet yhdessä kovin pitkään. Suhteen tulevaisuus on hyvin epävarma. Ei todellakaan mitään sopimuksia, vaan tyttöystävä kuriin.

Vierailija
48/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vanhempien uusia puolisoita kutsutaan etunimillä. Ei äitejä tai isiä voiolla useita, vain ne yhdet.

Jos äiti tai isä on kuollut, ja isällä tai äidillä on uusi puoliso ja asutaan yhdessä perheenä, voidaan käyttää äiti- tai isäpuolinimitystä, ja äitiä tai isää kutsumanimenä. Eronneen isän uusi puoliso ei ole äitipuoli jos äitikin on olemassa.

Vierailija
49/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti saa kuulla äideistä, jotka kutsuvat uutta miestään lastensa isäksi, ja aikuisista lapsista, jotka puhuvat isäpuolestaan isänä. Mutta Äiti on Pyhä sana, jota älköön turhaan lausuttako?

Äiti on rooli perheessä. Jos tuo tyttöystävä mieltää olevansa perheenäiti, se hänelle suotakoon. En usko, että lapsi siitä rikki menee.

Synnyttäminen on vain yksi äitiyden puoli. Äitiyden roolikartassa on sijaa monenlaiselle äidilliselle toiminnalle.

Vierailija
50/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdasmielistä ettei äitejä tai isiä voisi olla "useampia". toisaalta onhan se tietysti niin, äitipuolen kutsuminen äidiksi on vähän sama asia kun hyväksyisi homot.

Vierailija
51/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos tosiaan nainen vielä sen lisäksi että kutsui itseään äidiksi kutsui sinua etunimeltäsi. Tosi kurjaa. :( Ei minulle tulisi mieleenkään alkaa äidittelemään itseäni lapselle, jonka äiti en oikeasti ole. Saati sen lisäksi kutsua lapselle hänen äitiään tämän etunimellä!

Kuten joku jo sanoi, ei tuollainen käytös ole mitään puhtaasti lapsesta välittämistä. Nainen yrittää vain epätoivoisesti tehdä heistä "perheen", mikä sekin on minusta aika outoa, kun kyseessä on kuitenkin suht uusi suhde.

Vierailija
52/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en oo mikään 2 kk:n tyttis vaan olemme olleet yhdessä 8 v ja meillä on 2 yhteistä lasta (6 v poika ja 4 v tyttö) ja miehellä 10 v tyttö, yhteishuoltajuus, asutaan noin 1 km päässä toisistamme.

Kun meidän vanhin lapsi rupesi kutsumaan mua äidiksi, niin tämäkin rupesi kutsumaan... Sanoin kyllä että etunnimeni riittää. Mutta halusi itse.

Kutsuu kyllä äitiäänkin äidiksi. Ja yhdessä välissä meidän lapset prostestoi siitä tyyliin "se ei oo sun äiti" sille lapsipuolelle, mutta nyt ovat jo sovussa sen kanssa.

Tulemme hyvin toimeen, mutta luulen että kohta ollaan kummatkin naiset ja isäkin pannassa, kun murrosikä selvästi nostaa jo päätään...

Vierailija
53/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en oo mikään 2 kk:n tyttis vaan olemme olleet yhdessä 8 v ja meillä on 2 yhteistä lasta (6 v poika ja 4 v tyttö) ja miehellä 10 v tyttö, yhteishuoltajuus, asutaan noin 1 km päässä toisistamme.

Kun meidän vanhin lapsi rupesi kutsumaan mua äidiksi, niin tämäkin rupesi kutsumaan... Sanoin kyllä että etunnimeni riittää. Mutta halusi itse.

Kutsuu kyllä äitiäänkin äidiksi. Ja yhdessä välissä meidän lapset prostestoi siitä tyyliin "se ei oo sun äiti" sille lapsipuolelle, mutta nyt ovat jo sovussa sen kanssa.

Tulemme hyvin toimeen, mutta luulen että kohta ollaan kummatkin naiset ja isäkin pannassa, kun murrosikä selvästi nostaa jo päätään...

Vierailija
54/58 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2009 klo 15:10"]

Ainut syy loukkaantua on se jos sinua kutsutaan etunimellä eikä äitinä.

niin taustalta kuului: "Ville (poikani nimi), anna puhelin äidille, minulla on asiaa Kirsille (minun nimeni)".

Niin eikös tässä nyt exän uusi naisystävä sanonut että äiti on Kirsi ja uusi nainen äiti?
Mutta eikös se nyt ole lapsenkin kannalta hämmentävää juuri tämä että anna äidille puhelin, äiti puhuu Kirsin kanssa. Eikös se Kirsi juuri ole äiti? Tuntuu että tämä menee nyt monilta ohi ja tuo ainakin itseäni tässä tekstissä pisti silmään heti.

Tämä olisikin ollut ihan korrektia, jos puhelinkeskustelua olisivat alun perin käyneet Ville ja Villen isän naisystävä. Mutta jos puhelimessa ovat olleet Villen äiti ja Ville, joka sillä hetkellä on isänsä luona, niin onhan tuo tilanne aivan kummallinen.

Vierailija
55/58 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he ovat siellä isän perheessä yhdessä keskustelleet ja kysyneet lapselta, miksi isän uutta puolisoa voisi kutsua. Lapsi on ehkä itse sanonut, että hän voi kutsua tuota isän puolisoa äidiksi samaan tapaan kuin siellä oikean äidin kotona äitiä. Miksi uudesta puolisosta tehdään aina se pääpaha? Harmittaa oikein lapsen puolesta, hän voisi tykätä tosi paljon tuosta uudesta puolisosta mutta ei ehkä uskalla, kun ap lykkää omaa paskaa asennettaan lapsellekin.

Vierailija
56/58 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaat sopeutuu... Olisin varmaan vain tyytyväinen, että lapsesta välitetään noin paljon. En todellakaan olisi mennyt KIELTÄMÄÄN keneltäkään kutsumasta itseään äidiksi, mutta olisin varmasti sanonut, että omalle lapselleni olen äiti, en Kirsi. Se tuossa kalskahti korvaan, ei muu. Tosiaankin keskittyisin omaan vanhemmuuteeni ja omaan lapsi-vanhempi aikaani. Exän kuvioille kun ei mitään enää mahda ja jos ei ole oikeasti huolta lapsen hyvinvoinnista niin miksi keinotekosesti niitä ongelmia alkaisin etsimään ja näkemään. Olen myös eronnut siis. Mukavaa Pääsiäistä!

Vierailija
57/58 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 12:58"]

Ehkä he ovat siellä isän perheessä yhdessä keskustelleet ja kysyneet lapselta, miksi isän uutta puolisoa voisi kutsua. Lapsi on ehkä itse sanonut, että hän voi kutsua tuota isän puolisoa äidiksi samaan tapaan kuin siellä oikean äidin kotona äitiä. Miksi uudesta puolisosta tehdään aina se pääpaha? Harmittaa oikein lapsen puolesta, hän voisi tykätä tosi paljon tuosta uudesta puolisosta mutta ei ehkä uskalla, kun ap lykkää omaa paskaa asennettaan lapsellekin.

[/quote]

Siis nainen on tuntenut lapsen isän 2 kk eikä asu tämän kanssa yhdessä ja jo muka kysytään, että miten häntä kutsutaan? Miten olisi ihan etunimellä vähintään siihen asti, että asutaan yhdessä? Ja senkin jälkeen olisi kohteliasta tiedustella asiaa myös lapsen äidiltä. Hänhän se oikea äiti on. Äitipuolta voi sitten kutsua vaikka mammaksi tai äityliksi tai vaikka miksi tahansa muuksi!

Vierailija
58/58 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hyvin voi äidiksi kutsua ja soisi pojan jäävän pysyvästi tämän uuden äidin huomiin kun tuntuu olevan oikea asiallinen ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän