Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen isän uusi nainen kutsuu itseään äidiksi!

Vierailija
30.07.2009 |

Lapseni on kesälomaa viettämässä isällään ja tämän naisystävällä, jonka olen aiemminkin huomannut olevan aika innokas "leikkimään kotia". Eilen kun soittelin lapseni kanssa, niin taustalta kuului: "Ville (poikani nimi), anna puhelin äidille, minulla on asiaa Kirsille (minun nimeni)". Menin ihan hämilleni ja tämä "äiti" tulikin sitten puhelimeen juttelemaan pojan hoidosta. Sanoin hänelle, että minä sovin hoitoasiat yhdessä ex-mieheni kanssa ja kysyin, että kutsuiko hän tosiaan itseään äidiksi. Myönsi kutsuneensa, koska "hänhän on Villen äitin pojan ollessa isällään"! Kielsin tietenkin äiti-sanan käytön.

Onko törkeämpää kuultu?! Tuli ihan karmea olo, vaikka en uskokaan, että poikani alkaa ikinä tätä naista äitinään pitää. Onko kukaan kokenut vastaavaa?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöstä lasta kohtaan alkaa nimittelemään itseään äidiksi. Sillä naisella ei kyllä ihan kaikki ruuvit ole kohdallaan.

Hän voi olla hyvä aikuinen lapsen elämässä, toivottavasti onkin, ei se hänestä kuitenkaan ikinä tuon lapsen äitiä tee.

Itsekin uusioperheessä elän, miehellä aikaisemmasta liitosta 3 lasta eikä tulisi ikinä pieneen mieleenikään kutsua itseäni heidän äidikseen.

Vierailija
22/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin hänelle, että minä sovin hoitoasiat yhdessä ex-mieheni kanssa

on aika huvittava tilanne tämän suhteen... minä olen tuo kirottu äitipuoli ja lapsilta löytyy minun, äidin ja isän lisäksi myös isäpuoli. Lapsen (kaksi alle kouluikäistä) asuvat viikko-viikko meidän sekä äidin&isäpuolensa kanssa. Lasten äiti ei kuitenkaan suostu olemaan missään tekemisissä lasten isän kanssa. Myöskään hän ei voi sopia asioista minun kanssa, vaan minä ja isäpuoli sovitaan lasten asioista. Kuulostaako fiksulta?? No ei se sitä olekaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehen naisystävä kutsututtaa itseään äidiksi kun eihän se sellainen ole. Jos haluaa äidiksi kutsuttavan niin se pitää hommata omia lapsia.

Vierailija
24/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset edellisestä liitostani käyttävät vaimostani etunimeä, mutta saattavat joskus puhua ulkopuolisille meidän äidistä, jos puhe koskee myös uuden liiton lapsia.

Kyllähän exvaimolle on ollut kova pala, että lasten elämässä on myös nykyinen vaimoni. Exvaimon nykyisestä miehestä minulle ei ole mitään ongelmaa. Minusta mies on ihan OK ja ottaa hyvin huomioon lapseni heidän ollessa heillä. Miehellä kun ei omia ole.

Vierailija
25/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE 2 KK YHDESSÄ- PALJASTI

Vierailija
26/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei tosiaan voi kutsua etunimeltä? Minulla on ollut isäpuoli 8-vuotiaasta saakka ja isäni on kuollut, mutta en milloinkaan alkanut kutsua isäpuolta isäksi, vaan ihan nimeltä.

Kuollut isäsi vai? Tää on niin suomalaista touhua, pidetään hirveätä meteliä siitä kuka saa kutsua ja ketä ja millä nimellä, vaikka olisi vähän tärkeämpiäkin asioita joihin keskittyä.

Vierailija
27/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todella loukkaavalta. sinuna olisín varuillani, ehkä haluaa raivata sinut fyysisestikin pois tieltä... puhu asiasta lapsen isän kanssa.

Vierailija
28/58 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei tosiaan voi kutsua etunimeltä? Minulla on ollut isäpuoli 8-vuotiaasta saakka ja isäni on kuollut, mutta en milloinkaan alkanut kutsua isäpuolta isäksi, vaan ihan nimeltä.

Kuollut isäsi vai? Tää on niin suomalaista touhua, pidetään hirveätä meteliä siitä kuka saa kutsua ja ketä ja millä nimellä, vaikka olisi vähän tärkeämpiäkin asioita joihin keskittyä.

Kukaan ei ole vaatinut minua kutsumaan isäpuolta nimellä, vaan itse olen tehnyt sen valinnan, että kutsun häntä nimellä. Kuollut isäni oli ja on edelleen elämäni tärkeimpiä ihmisiä eikä olisi tullut mieleenkään alkaa kutsua tätä isäpuolta isäksi!

T. se, jolla kuollut isä

Vierailija
29/58 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottavaa häiriökäyttäytymistä. Tehkää uusikot omia lapsia, niin saatte sen miehen niilläkin sidottua itseenne eikä tarvitse leikkiä perheleikkiä toisten kustannuksella.

Vierailija
30/58 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua teitä joiden mielestä tämä on ok. Olen itse äitipuoli, mutta minua puhutellaan kyllä ihan omalla nimellä – mieheni lapsilla on jo oma äiti ja vain yksi ihminen on äiti, se joka lapsen kasvattaa jne. Jos äidille tapahtuu jotain, niin vuosien saatossa voi jotain toista ihmistä kutsua äidikseen, mutta se tapahtuu hiljalleen ja vaatii suhteelta paljon – ei äidiksi sanota kahden kuukauden tuntemisen jälkeen. 

Jos olisin ap niin juttelisin lapseni kanssa miltä tämä on hänestä tuntunut, voi raukalla olla pää aika sekaisin. Lisäksi laittaisin isän uuden tyttiksen kyllä kertalaakista ojennukseen. 

Vierailija
31/58 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnette turhaan äidin asemanne uhatuksi, vaikka lapsi kutsuu ketä tahansa äidikseen ei se tarkoita että hän ajattelee biologista äitiään samalla tavalla. lapsi kyllä tietää kuka on kuka.  itselläni avioero lapsi kun olen niin oli kaksi isää ja kaksi äitiä, ja kutsuin heitä äideiksi ja isiksi, mutta kyllä aina tiedän kuka on biologinen äiti ja isä ;) stressaatte aivan turhasta jos olette katkeria että ex-puolisonne uusi kutsuu itseään äidiksi tai isäksi. se kertoo kuinka paljon he lapsesta välittävät kun ovat valmiita lapselle näyttämään että olet tervettullut tähänkin perheeseen, ja ottamaan heidät tavallaan "omikseen"... pitää muistaa että lapsethan tässä on tärkeimpiä. jättäkää oma mustasukkaisuus pois ja ajatelkaa lasta.

Vierailija
32/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tuo nyt niin TÖRKEÄÄ! JOs poika on isälään on tämän uusi ÄITI-puoli eli pitäisikö poikasi sanoa hei äitipuoli ja isä? Älä ota murhetta, kyllä lapsesi tietää kuka olet!!!!!!

Mitä jos asia olisi toisinpäin eli hän ei välittäisi lapsestasi ollenkaan, sitten itkisit täällä kun meidän pojasta ei välitetä isällään.

Vierailija
33/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole törkeää, on todella hyvä, että siellä on AIKUINEN , joka välittää pojastasi. Ole onnellinen siitä, sinulla nousee nyt kaunaa pintaan.

Vierailija
34/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustasukkainen vai katkera erostasi? Ole tyytyväinen että uusi nainen ottaa lapsesi "pojakseen" varmasti mukavampaa lapsellesikin!

Vierailija
35/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita kestää.

Vierailija
36/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on vain yksi äiti, eikä lapsen päätä pitäisi mennä noin sekoittamaan. Isän uutta naista voi ihan hyvin kutsua etunimeltä kuten muitakin aikuisia. Kummejakin kutsutaan yleensä etunimellä.

Välittämisen kanssa tuommoisella ei ole mitään tekemistä. Jos aidosti välittäisi lapsesta, ei yrittäisi tunkea itseään äidiksi.

Vierailija
37/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ei halua enää tulla kotiinkaan kun se uusi äiti on niin kiva, mukava ja parempi äiti kuin sinä.

Keskittyisit vaan siihen omaan suhteeseesi poikaan eikä muihin. Ihmeellistä mustasukkaista touhua. Eikö ole hyvä että lapsella on hyvä olla? "Leikkii kotia" mitä tuo tarkoittaa? Jos se on hänen kotinsa ja siellä elää puoliso ja puolison lapsi mitä leikkimistä se silloin on? Ihan sama kuin sanoisi että sinä leikit äitiä.

Vierailija
38/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoot kuinka äiti-puoli tahansa niin hän ei ole lapsen ÄITI! Itse avioeroperheessä kasvaneena inhosin yli kaiken juuri näitä isän naisystäviä jotka kehtasivat kutsua itseään äidikseni ja samoin äitini miesystävää joka rupesi kutsumaan itseään isäksi. Muuten olivat ihan mukiin meneviä ihmisiä mutta tuo isittely ja äidittely tuntui aina siltä kuin he olisivat yrittäneet syrjäyttää omat vanhempani....

Vierailija
40/58 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran lapsella on elämässään se oikeakin äiti, niin isän nykyinen naisystävä ei todellakaan kutsu itseään äidiksi. Ihan hullua. Eri asia, jos vaikka oma äiti ja isä olisi kuollut tms. ja lapsi asuisi kokonaan vaikka isän ja äitipuolen kanssa, sitten ehkä ymmärtäisin.

Toki on mukavaa, että tämä naisystävä välittää lapsestasi, mutta joku roti kuitenkin. Meillä asuu minun kaksi lastani + uusi mies ja lapset kutsuvat häntä etunimellä. Isi asuu sitten muualla, ja siellä käyvät joka toinen viikonloppu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi