Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon voisin laihtua, jos syön 1200kcal/vrk?

Vierailija
30.07.2009 |

Tietäiskö joku paljonko on mahdollista laihtua, jos syö 1200kcal päivässä? Pituuteni on 169cm ja paino tällä hetkellä 90kg, ihan liikaa... En pysty polveni takia käymään lenkillä (odotan leikkausta) eli liikuntaa ei juuri tule lisäksi. Ainoastaan pakolliset pystyn liikkumaan, jos liikkuu paljon enemmän niin kipu on sietämätön. Siis miten paljon laihtuisi viikossa tai esim. kuukaudessa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200 kcal on liian alhainen kalorimäärä pitkäaikaiseen laihduttamiseen. On totta, että sitä pidetään usein suojarajana, jonka alle ei laihduttaessa ainakaan saa mennä (sen takia, että alemmalla kalorimäärällä ei ole mahdollista koosta riittävän monipuolista ruokavaliota, jossa on tarpeeksi rasvoja ja proteiinia). Silti on parempi hilata kalorimäärää edes hiukan ylemmäs, vaikkapa 1400 kilokaloriin. Laihtuminen on silloin hidasta mutta varmaa ja turvallista.

Jokainen liikuntaminuutti on laihduttaessa plussaa. Ota selvää liikuntalajeista, joita voit harrastaa. Esimerkiksi joogasta on mahdollista koostaa ohjelmia, jotka antavat myös lihaskuntoa.

Itse olen laihduttanut nyt puolitoista vuotta ja pitänyt tarkasti kirjaa kaloreista ja liikunnasta. En pysty syömään kuukausitasolla juurikaan alle 1500 kcal:n - minun yksinkertaisesti tulee niin nälkä, että on pakko syödä. Olen laihtunut noin 10 kiloa.

itse laihduin viimetalven aikana 10kg aika tasaisesti, mitä nyt muutama luovatauko oli välissä. aikaa meni puolivuotta.

se kyllä on tosi että 1200 kalorilla on kokoajan pieni nälkä mutta muista että kasviksia ja hedeliä kärsii syödä aika reilusti eikä kuitenkaan liho.

enimmillään söin lahdutuksen aikana 1600 kaloria mutta silloin ei lähtenyt paljon viikossa.

kannattaa pitää herkuttelu päivä jolloin syö hieman enemmän että aineenvaihdunta vilkastuu.

olin aloittaessa 78kg ja 162 cm on pituutta. nyt olen aloittamassa uudestaan ja vielä 10kg pois.

itsellä oli niin että leipää ei voinut syödä kuin ehkä yhden palan päivässä jos halusi painoa alas.

söin siis salaatteja, hedelmiä, kasvisvokkeja, kalkkunaa, kanaa ja muuta vähärasvaista lihaa, viilejä ja jugurtteja

Vierailija
2/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis reilun pari viikkoa jo syönyt 1200kcal/vrk ja tuntuu siltä, että hyvä kun tuon jaksan syödä. Eli miten ihmeessä voisin vielä lisätä ruokia kun olo on sellanen, että jos vielä syön niin oksennan. En pahemmin välitä mistään makeasta tai herkuistakaan enkä muutenkaan niitä viitsis syödä, eivät kuitenkaan oo kauheen terveellisiä.

Laittakaapa (jos viitsitte) esimerkkejä mitä pitäisi syödä, jotta tulisi esim. 1500kcal/vrk.

mulla oli tuolla dietillä vähän sama homma. ole tosi tarkkana ettei mene anorektiseksi. silloin ei todellakaan enää ilkeä syödä oikeastaan mitään vaikka kuin yrittäs.

itsellä oli anoreksia nuorena ja nyt pitää olla lauhduttaessa tarkkana että syö tarpeeksi.

nyt siis tullut ylipainoa vuosien saatossa, en siis ole nyt valmiiksi laiha joka vain laohduttaa.. 162cm ja 70kg

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätevä käyttää ja löytyy tosi hyvin ruoka-aineita

Vierailija
4/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä tuo tarkoittaa?

Minulla ei ole todettu diabetesta, mutta kokemuksesta tiedän (on todettu aikoinaan sairaalassa) että jos on n. 3tunnin välein syö niin verensokerini tipahtaa äkkiäkin tosi alas. Ei minulla välttämättä aina ole nälkä kun syön, mutten voi jättää syömättäkään.

ap

Vierailija
5/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo monta vuotta syönyt 800-1200kcal/päivässä, mutta silti paino on 168cm/100kg. En voinut tajuta, miksei painoni laske, vaikka syön noin vähän ja ihan normaalia ruokaa!! Ehkä pikkasen alkoi olla motivaation puutetta...

Noh, viime vuonna liityin kiloklubiin kun siitä tuli ilmaista ja sieltä kyselin asiantuntijoiden neuvoja. Heti tuli vastaus, että syön aivan liian vähän ja erityisesti rasvoja ei tulis välttää kuten minä tein.

Ohjelma laski minulle tarvittavan kalorimäärän ja ehdin tutustua laatupalleroihin.. tulinkin sitten raskaaksi enkä ehtinyt aloittaa laihduttamista.

Nyt poika on kuukauden ikäinen ja koko raskauden ajan söin normaalisti.. painoa tuli vain 4kg ja nyt raskauden jälkeen olen jo 7kg alle lähtöpainon :)

En muuten usko mitenkäänpäin. Joko valehtelet, unohdit iltasipsit tai olet luonnonoikku kellä ei ole mitään syytä antaa kokemuspohjaisia neuvoje kenellekkään.

Vierailija
6/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei diabeetikon kannata mussuttaa mitään sipsejä, karkkia, limppareita ym.. ajattelin elää vielä aika pitkään, enkä halua mitään lisäsairauksia.

olinkohan 6

Vierailija
7/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo monta vuotta syönyt 800-1200kcal/päivässä, mutta silti paino on 168cm/100kg. En voinut tajuta, miksei painoni laske, vaikka syön noin vähän ja ihan normaalia ruokaa!! Ehkä pikkasen alkoi olla motivaation puutetta...

Noh, viime vuonna liityin kiloklubiin kun siitä tuli ilmaista ja sieltä kyselin asiantuntijoiden neuvoja. Heti tuli vastaus, että syön aivan liian vähän ja erityisesti rasvoja ei tulis välttää kuten minä tein.

Ohjelma laski minulle tarvittavan kalorimäärän ja ehdin tutustua laatupalleroihin.. tulinkin sitten raskaaksi enkä ehtinyt aloittaa laihduttamista.

Nyt poika on kuukauden ikäinen ja koko raskauden ajan söin normaalisti.. painoa tuli vain 4kg ja nyt raskauden jälkeen olen jo 7kg alle lähtöpainon :)

En muuten usko mitenkäänpäin. Joko valehtelet, unohdit iltasipsit tai olet luonnonoikku kellä ei ole mitään syytä antaa kokemuspohjaisia neuvoje kenellekkään.

Vierailija
8/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/19 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200kcal päivässä ja painoni oli sama, pituutta 4cm enemmän.

Vierailija
10/19 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

veloita mihkään

Vierailija
11/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekoina viikkoina tosin enemmän. liikuntaa en lisännyt ollenkaan(liikuin tosi vähän silloin, lapsella oli koliikki enkä oikein jaksanut mitään ylimääräistä). ylipainoa oli n. 15kg vähemmän kuin sinulla joten voi olla että sinulla tippuu vähän enemmänkin. tuo kalorien laskeminen oli mulle ainakin tosi hyvä keino laihduttaa.

Vierailija
12/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin polviliikunta... kalorimäärät musta liian pieniä, alkaa kroppa pelkäämään ja pitää läskistä kiinni ja kuivattaa lihan. Sitte näytät ihan missiltä: indeksi alakanttiin ja silti perse roikkuu.

Vierailija
13/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200 kcal on liian alhainen kalorimäärä pitkäaikaiseen laihduttamiseen. On totta, että sitä pidetään usein suojarajana, jonka alle ei laihduttaessa ainakaan saa mennä (sen takia, että alemmalla kalorimäärällä ei ole mahdollista koosta riittävän monipuolista ruokavaliota, jossa on tarpeeksi rasvoja ja proteiinia). Silti on parempi hilata kalorimäärää edes hiukan ylemmäs, vaikkapa 1400 kilokaloriin. Laihtuminen on silloin hidasta mutta varmaa ja turvallista.

Jokainen liikuntaminuutti on laihduttaessa plussaa. Ota selvää liikuntalajeista, joita voit harrastaa. Esimerkiksi joogasta on mahdollista koostaa ohjelmia, jotka antavat myös lihaskuntoa.

Itse olen laihduttanut nyt puolitoista vuotta ja pitänyt tarkasti kirjaa kaloreista ja liikunnasta. En pysty syömään kuukausitasolla juurikaan alle 1500 kcal:n - minun yksinkertaisesti tulee niin nälkä, että on pakko syödä. Olen laihtunut noin 10 kiloa.

Vierailija
14/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silleen, että pidin ruokapäiväkirjaa ja tosiaan laskin tarkasti kaikki kalorit.

Paino laski tuskastuttavan hitaasti, vain kilon tai kaksi tuon kuukauden aikana. Kalorimäärä tuli tosi herkästi täyteen jo aamupäivän aikana - tosin kävin tuolloin yleensä lounasravintolan seisovassa pöydäss syömässä, jossa oli herkkuja tarjolla... illalla en sitten saanutkaan syödä juuri mitään, mikä pisti kyllä koville!

Jos siis kokeilee tuota 1200 kcal/päivä dieettiä, mun ohje on, että syö aamupäivällä todella kevyesti, jotta voi vähän jättää illaksikin niitä kaloreita - jos on sellainen iltasyöppö kuten mä.

Jos dieettiä jaksaa muutaman kuukauden ja ainakin jossakin vaiheessa jaksaa vähän kuntoilla (vaikka nostelee kotona painoja, tekee vatsaliikkeitä jne.) niin varmaan saa ihan hyvin tuloksia. Mihinkään säästöliekkiin en itse usko yhtään.

Vierailija
15/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis reilun pari viikkoa jo syönyt 1200kcal/vrk ja tuntuu siltä, että hyvä kun tuon jaksan syödä. Eli miten ihmeessä voisin vielä lisätä ruokia kun olo on sellanen, että jos vielä syön niin oksennan. En pahemmin välitä mistään makeasta tai herkuistakaan enkä muutenkaan niitä viitsis syödä, eivät kuitenkaan oo kauheen terveellisiä.

Laittakaapa (jos viitsitte) esimerkkejä mitä pitäisi syödä, jotta tulisi esim. 1500kcal/vrk.

ap

Vierailija
17/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun syödään joko yli tuon määrän tai alle sen?? 1200kcal on ihan sopiva määrä jopa lääkärien mukaan päivässä.

tässä esimerkki siitä, mitä itse söin:

aamupala: 2 siivua ruisleipää kurkulla ja kalkkunaleikkellä, 2kuppia kahvia maidolla

lounas: tonnikalasalaatti, kasvisosekeitto tai kasviksia ja broileria

välipala: omena ja kuppi kahvia maidolla

päivällinen: pastaa ja broilerikastiketta tai wok-vihanneksia ja kanaa

iltapala: hedelmiä tai vaikka kevyt minttusuklaajäätelöä

ihan hyvin paino laski ja alussa ehkä oli pieni näläntunne mikä meni parissa viikossa ohi.

11,5kg ehdin tuolla tavalla laihduttaa ennen kuin tulin raskaaksi.

-2

Vierailija
18/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäyksenä voin laittaa että kalorienlaskemisessa on se hyvä, että jos halusin vaikka illalla juoda yhden oluen, se onnistui kun söin vain vähän pienemmän annoksen lounaalla ja päivällisellä.

-2/8

Vierailija
19/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen esimerkiksi söin:

aamulla: 2paahtoleipää kevytjuustolla, kahvia ja mustikkajugurtin

iltapäivällä: 2ruispalaa kinkulla, kahvia ja mustikoita

illalla: mysliä, kahvia ja 2ruispalaa kinkulla.

Tällä tavalla söin tosiaan monta vuotta... eilinen oli kiire päivä, joten siksi taas palasin tuohon vanhaan...

6

p.s. mulla on 1tyypin diabetes, joten sokeria en käytä. kahvin makeutan makeutusaineella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän