Miksi et moikkaa naapurille?
Mua ottaa aivoon yksi akka tästä naapurista. Se ei ikinä moikkaa vaikka lapsemme ovat kavereita.
Kommentit (35)
asummeko kenties vastakkaisissa rivitaloissa,ap?
Emme asu rivitalossa. Mutta mikä sinulla sitten on syynä olla moikkaamatta naapurillesi?
ap.
Luuletko olevasi jotenkin parempi tms?
- ei ap
asummeko kenties vastakkain,ap?
naapurille. Tietoisesti kartan sellaisten ihmisten seuraa, josta en pidä, tai joiden kanssa en tahdo lähemmin tehdä tuttavuutta.
En ole muutenkaan kovin sosiaalinen ja vapaa-aikani haluan panostaa perheeseen ja itseeni.
En ole hiekkalaatikko-mamma joka odottaa jokaisen juttelevan kanssaan. Omaan laajan perhe/verkoston jonka kanssa turisen vapaa-ajallani.
Minusta on silti kohteliasta moikata, eihän siihen tarvitse jäädä juttelemaan! On vaan niin noloa kun naapuri väistelee katsetta ohikulkiessaan, ihan kun ei muka huomaisi minua. Emme edes tunne toisiamme, joten hän ei voi sanoa inhoavansa minua, kuten en minäkään häntä. Kummastuttaa silti tuollainen toiminta.
Ainakin meidän kotikadulla on tapana, että tervehditään lyhyesti naapureita. Siis sanotaan hei, nyökätään jne. Ei ole tarkoitus jäädä jaarittelemaan, vaan todellakin huomioidaan toisen olemassaolo.
Meillä oli entisessä asunnossa naapurit, jotka kulki vaan ohi katse maahan käännettynä.
Tämä siis Helsingissä, rivarialueella.
Emme edes tunne toisiamme, joten hän ei voi sanoa inhoavansa minua, kuten en minäkään häntä. Kummastuttaa silti tuollainen toiminta.
Ette edes tunne toisianne. En minäkään vieraita moikkaile. Olen melko ujo, ja joskus olen epävarma, että ollaanko me tarpeeksi tuttuja moikataksemme. Ja olen hidas havainnoimaan kasvoja, joten en saata ehtiä tunnistamaan ajoissa vähän vieraampia naapureita. Sitten kun on jo menty ohi, niin vasta tajuan, että ai tuo olikin se-ja-se.
pihallaan. Jotkut huitovat heti kun jalkansa ovesta ulos pistää. Mä moikkaan yleensä jos ollaan n. 10 metrin säteellä toisistamme :D
Olen hieman erakko, vaikka juttelenkin naapuruston mammojen kanssa jos satumme lasten vuoksi samalle pihalle. En tarkoita olla mitenkään epäkohtelias, en vain aina jaksa tutkailla ympäristöä jos näkyisi vilaus joistain jota pitää moikata.
ei tarkoita,että minun pitäisi sinua moikata.
haluan olla ja elää yksin,en nauti sosiaalisista kontakteista,päinvastoin,koen ne ahdistaviksi.
antakaa naapureiden olla omissa oloissaan.
t:se,joka asuu rivarissa vastakkain...
MIten tämä liittyy siihen, ettet voi nyökätä päätäsi kun kuljet naapurin ohi joka selvästi yrittää tervehtiä sinua?
Todella moukkamaista.
Minä tehvehdin kaikkia niitä naapureita, joiden tiedän asuvan meidän kanssa samalla kadulla (asutaan oktalossa). En tiedä heidän kaikkien nimiä, mutta ei se estä nyökkäämästä tai sanomasta hei. En todellakaan vietä aikaa naapureidemme kanssa, tai keskustele heidän kanssaan sen enempää. Mutta tervehtiminen nyt vaan on ihan peruskohteliaisuutta.
naapurille. Tietoisesti kartan sellaisten ihmisten seuraa, josta en pidä, tai joiden kanssa en tahdo lähemmin tehdä tuttavuutta.
En ole muutenkaan kovin sosiaalinen ja vapaa-aikani haluan panostaa perheeseen ja itseeni.
En ole hiekkalaatikko-mamma joka odottaa jokaisen juttelevan kanssaan. Omaan laajan perhe/verkoston jonka kanssa turisen vapaa-ajallani.
ulos, jotta ketä pääsee heti moikkailemaan.
ei muka koskaan huomaa vaikka pihalla tulee vastaan. usein sanon erittäin kuuluvalla äänellä "hei" useampaan kertaan, mutta hän ei vikaisekaan.
kerran tuli niin nokatusten vastaan että menin suoraan eteen ja tervehdin ällöttävän ystävällisellä äänellä, hän muka yllättyi ja vastasi kyllä.
mutta sama linja jatkuu edelleen, eli ei vaan muka tunne/huomaa.
asumme kantakaupungissa pienessä kerrostalossa jossa kaikki muut tuntevat ja tervehtivät ystävällisesti.
En missään nimessä tarkoittanut että pitäisi huhuilla ympäri pihoja ja katsella löytyykö moikattavia. Minäkin nautin omasta rauhasta enkä edes haluaisi alkaa juttelemaan naapureiden kanssa.
Minua kuitenkin ihmetyttää se, että kävellään toistemme ohi metrin päästä ja tämä naapuri kääntää katseen pois! Ja juteltu on joskus, kun lapsetkin on kavereita.
Samassa rapussa vai samalla kadulla?
Eli oletteko todella naapureita vai saman korttelin asukkeja?
Itselläni on todella huono kasvo muisti. Ja en kaveeraa tuntemattomien kanssa.