Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Olisiko tämä sinulle ja lapsillesi tavallinen, touhukas vai leppoisa

Vierailija
29.07.2009 |

kotona vietetty päivä? :

Herätys noin klo 7, aamupalaa, hetki tv:stä lastenohjelmia ja äidille nettihetki

Aamuhetken jälkeen n. klo: 8 eteenpäin äiti imuroi, järjestelee, pistää pyykkiä pesuun ja tyhjentää astianpesukoneen. Lapset leikkii vapaasti keskenään.

Noin klo: 10 ulos leikkipuistoon. Siellä lapset leikkii ja äiti rupattelee muiden äitien kanssa.

Noin klo: 12 kotiin, äiti tekee pikaisesti makaroonia ja jauhelihakastiketta, pilkkoo hedelmiä ja vihanneksia tarjolle myös, syödään.

Lapset ei enää nuku päiväunia joten syönnin jälkeen lähdetään takaisin ulos. Tällä kertaa omalle pihalle. Äiti pesee pari mattoa, lapset leikkii. Kun äiti on saanut matot pestyä soittaa ystävä ja kysyy josko voisi piipahtaa lapsineen kahvilla.

Klo 14 aikaan tulee ystävä kolmen lapsensa kanssa. Lapset leikkivät yhdessä, äidit kahvittelevat ja juttelevat.

Klo 16 aikaan tehdään omalle perheelle ruokaa, tällä kertaa vähän pidemmän kaavan mukaan ja klo 17 syödään perheen isän tultua kotiin.

Perheen isukki lähtee vielä lasten kanssa pyörällä rannalle uimaan ja äiti käy sillä välin ruokakaupassa, silittää pyykkejä ja järjestelee sotkuja sekä pesee saunan (tämä piti tehdä jo edellisiltana, mutta jäi väliin koska koko perhe kävi illalla uimarannalla ja sen jälkeen meni loppuilta pakollisiin iltarutiineihin).

Klo: 19 koko perhe taas kasassa. Iltapalan valmistelua, seuraavan päivän vaatteita valmiiksi (äidilläkin seuraavana päivänä taas työvuoro, äiti tekee vuorotyötä joten välillä on arkivapaita kuten tänä päivänä oli). Oleilua.

Lapset syö iltapalan ja menee klo: 20.30 iltasatujen jälkeen nukkumaan. Äiti käy vielä ihan yksin lenkillä klo: 21-21.30. Sen jälkeen juttelua miehen kanssa, miten päivä meni jne, hierotaan hetki toistensa hartioita, sitten seksiä ja seksin jälkeisten halailujen ja jutteluiden jälkeen äiti nukahtaa klo: 22.30 aikaa. Seuraavana aamuna herätys klo: 6.00 töihin (iskä ja lapset jää vielä tunniksi nukkumaan ennen hoitoon ja töihin lähtöä).

t. äiti ja tavallinen arki kera kolmen lapsen (6v, 5v ja 3v)

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään tajua miten alle kahdessa tunnissa kerkee käydä ruokakaupassa, silittää, siivota ja pestä saunan

Vierailija
2/47 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikasin, jo 7 on töissä. Ja siksi että olisi illat kotona.. on myös se perheen aamuvirkuin jäsen.

30

tulee kotiin neljältä tai puoli viideltä? Omani tulee 18-19, ja menee siis aamulla yhdeksäksi. Käy kaupassa kyllä usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin näin kesäaikaan! (Ja aika mahdottoman nopeatahtiselta, by the way, munkin mielestä.)

Meillä eilen jotakuinkin tähän tahtiin:

Mies herää klo. 7.00 ja lähtee duuniin 7.30. Tekee töitä klo 8.00-13.00 ja lähtee sitten golffaamaan puoli kierrosta.

Minä herään n. 9.00, keitän kahvit, syön aamupalaa ja luen hesarin rauhassa

Lapsi (9v.) herää n. 10.00 ja alkaa katsoa piirrettyjä

10.00-11.00 Ripsutan pyykit ja petaan pedit. Keitän lapselle mannapuuroa ja tarjoilen sitä mustikoiden ja tuoremehun kera, itse juon vielä kupin kahvia, juttelemme aamiaispöydässä

11.00-12.00

Peseydyn, pukeudun, meikkaan rauhassa, lapsi leikkii tai lueskelee itsekseen

12.00-14.00 Lähdemme rantaan (on ihan vieressä), lapsi ui ja leikkii kaverinsa kanssa, joka tulee naapurista mukaan. Minä luen romaania. Lapset saavat jätskit kioskilta.

14.00-15.00 Lähdemme käymään läheisessä kauppakeskuksessa, jossa syömme lämpimän ruuan lounasravintolassa. Ostamme lapsen kaverille synttärilahjan viikonlopun juhliin.

15.00-17.00 Tulemme kotiin. Lapsi touhuilee omiaan (rakentelee legoja, lueskelee, leikkii). Minä teen kotihommia eli tyhjennän/täytän tiskikonetta, järjestelen, laitan karjalanpiirakoita uuniin (esipaistettuja tietenkin). Puran sähköpostit ja teen hetken töitä koneella.

17.00. Mies tulee kotiin. Syömme välipalaa (uunissa paistamiani karjalanpiirakoita ja munavoita) ja pelaamme samalla yhden erän afrikan tähteä koko perheen voimin

18.00 menemme saunaan (meillä on kaksi kertaa viikossa saunavuoro)

19.00 Minä teen bruchetteja ja hedelmäsalaattia ilapalaksi, mies askartelee pojan kanssa heidän yhteistä rakennusprojektiaan, syömme yhdessä iltapalaa

21.00 Luen pojalle iltasadun, tehdään iltatoimet, juttelemme hetken ja laitan hänet nukkumaan

22.00-23.30 Katsellaan miehen kanssa telkkaria ja halitellaan/lässytetään rakkausjuttuja, ei seksiä juuri tänään

Meillä ei - etenkin kesäisin - ole elämä niin justiinsa. Viikkosiivous tehdään kerran viikossa yhdessä ja ruokia teen yleensä isomman satsin kerralla, joten usein selviää lämpimästä ruuasta sulattamalla/lämmittämällä. Joskus syödään myös valmista, joskus käydään ulkona syömässä. Yleensä syödään lomalla vain yksi lämmin ateria, sillä lapsikin herää niin myöhään, että syö aamupalan vasta 10.00-11.00 aikaan. (Viikonloppuisin kokkaillaan sitten ihan pitkän kaavan mukaan, omaksi iloksi ja katetaan nätisti.) Pientä ylläpitosiivousta teen vähän kaiken aikaa. Meillä on pienehkö koti, ei ylimääräistä tavaraa ja pesukone-kuivausrumpu pyörii kerran päivässä. Emme silitä vaateitta juuri ikinä, paitsi pakolliset kauluspaidat.

En ymmärrä, miten joku jaksaa (tai miksi edes tarvitsisi) olla koko ajan niin tehokas ja tietyssä rytmissä. Meillä on itse asiassa melkein aina siistiä, vaatteet ovat puhtaat ja siistit ja ruoka monipuolista ja ruokavalio terveellistä. Joka päivä ulkoillaan, mutta ei meillä ole mitään ulkoiluaikoja koskaan ollut.

En minä ainakaan jaksa aikatauluttaa ja maksitehoistaa arkeani! Elellään silleen, että on kaikilla mukavaa.

Vierailija
4/47 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tosin tee vuorotyötä. Teen lyhennettyä työviikkoa ja se yksi päivä kotona on aina juuri tuollainen, samoin viikonloput.

Vierailija
5/47 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää päivässä se että sä et leikkinyt ulkona etkä sisällä omien lasten kanssa koko päivänä. Onko tosiaan näin?

Meidän lapset nauttii yhteisistä majan rakennus puuhista, piiloleikeistä, hipasta niin paljon että leikin heidän kanssa ja jätän puolet sinun siivous touhuista tekemättä. Silti minusta meillä on suht siistiä aina. Toki lapset leikkii keskenäänkin kun teen ruokaa yms., mutta paljon leikitään myös yhdessä.

Vierailija
6/47 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta lapset saavat leikkiä keskenään. Jokskus ennen nuoremman syntymää saatoin juoda kahvit leikkiastioista, mutta en sen kummempaa. Järjestän puitteita leikille - en leiki.

Minua ihmetytti ap:n ohjelmassa, miten lapset jaksavat olla lähes 5h syömättä aamupäivällä.

Mua ihmetyttää päivässä se että sä et leikkinyt ulkona etkä sisällä omien lasten kanssa koko päivänä.

Vierailija
7/47 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunan pesuun menee mulla jo se kaksi tuntia, en kyllä ehtisi kauppaan ja silittämään samassa ajassa. Eikä lenkkikään hoidu puolessa tunnissa, saati suihku, hieronta, keskustelut ja seksi tunnissa.

Voi kun ehtisikin noin paljon tekemään päivän aikana. Tosin en kyllä jaksaisikaan, rennostikin pitää jossan välissä olla.

Vierailija
8/47 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellinen superäiti ja tässä tämä sinulle oikein kirjoitettuna että voit paistatella siinä.

Tekopirteä sanoisin.

Vierailija
9/47 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunan pesuun menee mulla jo se kaksi tuntia, en kyllä ehtisi kauppaan ja silittämään samassa ajassa. Eikä lenkkikään hoidu puolessa tunnissa, saati suihku, hieronta, keskustelut ja seksi tunnissa. Voi kun ehtisikin noin paljon tekemään päivän aikana. Tosin en kyllä jaksaisikaan, rennostikin pitää jossan välissä olla.

mä olisin tuosta kaikesta siivoamisesta niin väsynyt että en jaksais enää seksiä.

Mut nyt....

LAATUAIKAA jäejestämään lapsille ;) 0/

Vierailija
10/47 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että kahdessa tunnissa käydään kaupassa, silitetään, siivoillaan ja pestään sauna? Eikö kauppareissuunkin jo mene puoli tuntia, vaikka kauppa olisi vieressä ja sen jälkeen pitää vielä purkaa kassitkin...

Samoin kuulostaa aika mahdottomalta, että puolessatoista tunnissa on käyty lenkillä, juteltu, hierottu ja harrastettu seksiä ja jo pää tyynyssä nukkumassa. Kyllähän nyt normaalisti puolen tunnin lenkkiä edeltää kymmenen minuutia lenkkivaatteiden vaihtoa ja lenkkareiden etsimistä eteisen kenkäkasasta ja sitten lenkin jälkeen pitää riisua hikiset vaatteet, ottaa vähän kylmää juomaa jääkaapista ja käydä suihkussa (+15 minuuttia)...Siis eihän tuossa ap:n aikataulussa ole rakoja merkitty edes paskalla käymiseen!

Tunnen kyllä tehokkaita ja touhukkaita ihmisiä, mutta en noin NOPEITA!

Vierailija
11/47 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee kotiin neljältä tai puoli viideltä? Omani tulee 18-19, ja menee siis aamulla yhdeksäksi. Käy kaupassa kyllä usein.

Vierailija
12/47 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä en ole tehnyt mitään. Poika 5v. yksin ulkona kavereidensa kanssa ja poika 7v. kotona. Asutaan turvallisella rivitaloalueella ja leikkipuistona toimii oma piha.

Uimaan mennään jossain vaiheessa ja ranta aivan vieressä. Teen jotain kotitöitä, jos jaksan.

Nuorimmainen söi raejuustoa aamupalaksi ja esikoinen teki itse leipänsä, vaikka hänellä on kehitysvamma.

Meillä ei koskaan silitetä ja kämppää siivotaan tilanteen mukaan. Ei pysy koskaan siistinä.

Vierailija
13/47 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kertoilin ystävälleni mitä ollaan puuhailtu ja mitä suunnitelmissa vielä päivälle, niin sanoi että "no onpas teillä puuhakas päivä". Minusta siis ihan tavispäivä...

ap

Vierailija
14/47 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aamuhetken aikana teen ruuan, joka on valmis kun tullaan ulkoota

Vierailija
15/47 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tuollaista meilläkin, mutta vain yksi lapsi.

Vierailija
16/47 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin hommien määrä ainakin. Mä en jaksaisi samana päivänä pestä mattoja ja saunaa ja imuroida ja tarjota vieraille kahveja ja mitä kaikkea siinä olikaan.

Joskus haaveilen olevani noin touhukas! Jotenkin tämä kotiäidin elämä vaan on laiskistuttanut mua.

Vierailija
17/47 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kun tässä vuosi raksattiin, niin mä olisin hoitanut yksin sen rannalle pyöräilynkin...

Vierailija
18/47 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kahden lapsen kotiäiti

Mutta aika vähän teillä tuo yhteinen keskustelu- ja seksiaika (tunti, johon pitäisi mahduttaa lenkin jälkeinen suihku, keskustelu, hieronta ja seksi, kiirettä pitää).

Vierailija
19/47 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä herätään kuudelta ja lapset nukkuu päivällä 1-2h. ovat iältään vasta 1,5v ja melkein 3v.

Vierailija
20/47 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan todella puuhakas.

Mutta en olekaan sitä äitityyppiä, jolla koti aina kiiltää...