Vierailija

Tuloja emme saa suuremmiksi, joten olisin hyvin kiitollinen vinkeistä, joilla saisimme menoja pienemmiksi.

Jos vinkkaajat näitä tietoja tarvitsevat, niin

-asumme omakotitalossa

-lämmitysmuoto öljy

-perheen koko 5 henkilöä

Kiitos jo etukäteen, jos osaatte sanoa jotain hyödyllistä.

Sivut

Kommentit (32)

Mielellämme autamme, mutta kerropa, että miten paljon teillä menee ja mihin nyt rahaa. Jos ei näitä tietoja ole, niin kerää vaikka kuukauden menot talteen ja tule kysymään sit lisää vinkkejä.

jotka sopii "kaikille" tai erityisesti kaikille lapsiperheille?

Saamme tällä hetkellä kyllä laskut maksettua (se ei ole ongelma), mutta yhtään ylimääräistä ei jää, ja se on se ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tai pitäkää ainakin sen huoneen lämpötila alempana. Syökää kauden kasviksia, seuratkaa yksikköhintoja, käykää kaupassa vaan kerran viikossa, korjatkaa vanhaa...

- Osan tavarasta voit löytää kirppikseltä puoli-ilmaiseksi.

- Kännykän sijaan käytä Skypeä.

- Hyödynnä ruokakaupassa lähellä viimeistä myyntipäivää olevat tuotteet (voi pakastaa)

- Iltalenkille pussi mukaan, voit ottaa pullot matkan varrelta, jos löytyy

- Mustikka-aika; nyt pakastin täyteen, samoin kantarelleja on metsässä

- Myy ylimääräinen tavara

Tässä nyt ekoja, joita tuli mieleen.

esim makaroonilaatikko iso määrä niin riittää moneks ateriaks.. kausivihannekset on halpoja, Onko lähellä jotain leipomoo mistä saa kassillisen leipää esim 5 eurolla? onko talossa uuni/takkaa..lämmitys puilla! Auto seisontaan.. turhat puhelut pois...

Ostaa vain tarjousruokaa. Katsoa kilohinta kaikesta, esim. kanan- ja porsaanliha halvinta. Ja ne alennetut päiväystuotteet, niitä pakkaseen aina kun löytyy. Kaikki ylimmääräiset herkut pois, myös lapsilta. Meillä ei ainakaan ollut ongelma selvittää lapsille, että vain karkkipäivänä ostetaan herkkuja, vaikka usein pyytävät jotain muulloinkin.

Itse leivottu leipä on kaikista halvinta. Jos mahdollista niin leivo itse leivät ja pullat.

Ja jos ruokaa menee roskiin, niin täytyy selvittää syy, onko sitä ostettu liikaa vai eikö kelpaa. Se on hukkaan heitettyä rahaa.

Vaikea antaa vinkkejä, kun ei tiedä teidän ostostapoja.

Alkoholi ja tupakka kokonaan pois.

Älä osta mitään lehtien irtonumeroita, älä tilaa "turhia" lehtiä. Käytä kirjastoa.

Leffassa käynnin sijaan vuokratkaa kotiin leffa, tulee isolla perheellä huomattavasti halvemmaksi.

Kierrätä lasten vaatteita mahdollisimman paljon. Hyödynnä vaateostoksissa alet.

Suunittele viikon ruokalista etukäteen, käy harvoinkaupassa ja osta kerralla paljon. Laita itse ruokaa. Leivo sämpylöitä. Syökää aamuisin puuroa. Just nyt mene metsään keräämään marjoja talveksi.

Älä osta kalliitta irtopullia, vaan leivo itse.

Osta jugurtit ja jätskit ja muut vastaavat isoissa paketeissa, ei pieniä yksittäispakkauksia.

Lopettakaa kalliit harrastukset. ulkoilu, lenkkeily ja mahdolliset työpaikan punttikset ovat ilmaisia. uinti on halpaa.

Tarkkailkaa sähkön ja veden käyttöä.

Älä osta mitään velaksi, vaan säästä ensin rahaa ja osta sitten isommatkin hankinnat.

Jos värjäät hiuksia, tee se itse, tulee halvemmaksi kuin kampaaja. Leikkauta sellainen hiusmalli, ettei tarvitse leikata joka kuukausi.

Jos teillä on pikkupoikia, osta kotiparturisetti ja leikkaa hiukset itse.

Käytä kirpparia.

Myy kirpparilla kaikki ylimääräinen tavara, jota ette tarvitse.

Lainaus:

Mikä on e-possu?

eli siihen voi määrittää, mikä summa siirtyy jokaisesta korttimaksusta esim. omalle säästötilille. Mulla esim. niin, että pyöristyy aina ylöspäin lähimpään tasaeuroon. Sillä tulee ihan kivasti kuitenkin säästöön, ja kun on niin pienistä summista kyse, niin sitä ei kyllä edes huomaa, että se menee. Suosittelen! :)

jos ei ole allerginen soijalle, niin ehdottomasti suosittelen soijarouhetta jauhelihan sijasta. On terveellisempää, ympäristöystävällisempää ja halvempaa kuin jauheliha. Hetki meni, ennen kuin opin tekemään ruuan niin, ettei eroa lihaan huomaa, mutta nyt ulkopuolinen ei aina edes huomaa, että meillä ei syödä enää jauhelihaa.

Joskus myös ostan pienen jauhelihapakkauksen ja laitan sekaan soijarouhetta, että tulee isompi annos.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat