Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antaisitteko säästövinkkejä pienituloiselle lapsiperheelle

Vierailija
28.07.2009 |

Tuloja emme saa suuremmiksi, joten olisin hyvin kiitollinen vinkeistä, joilla saisimme menoja pienemmiksi.

Jos vinkkaajat näitä tietoja tarvitsevat, niin

-asumme omakotitalossa

-lämmitysmuoto öljy

-perheen koko 5 henkilöä

Kiitos jo etukäteen, jos osaatte sanoa jotain hyödyllistä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt kolmatta viikkoa myynyt pieniksi käyneitä lastenvaatteita kirpputorilla ja ne eivät käy kaupaksi. Vaatteet ovat täysin ehjiä ja hyväkuntoisia, hinta 0,30e - 2e riippuen vaatteesta... hullua, kun ilmeisesti kaikki haluavat lastensa vaatteet nykyään uutena. Tai siltä minusta ainakin tämän kirppiskokeilun jälkeen tuntuu. UFF:iinkaan en haluaisi vaatteita laittaa, koska sillä ei niin hyvä maine ole... roskiinko nuo sitten joutavat????

Onko teillä tuttuja, joilla on pienempiä lapsia kuin teillä? Itse olen ostanut tutuilta lastenvaatteita tyyliin 20 e muovikassi. En jaksa kiertää kirppareita.

Ap:lle vielä: työkalujen yms. joita tarvitaan vain silloin tällöin, lainaaminen tai puoliksi ostaminen ystäväperheiden kesken.

Vierailija
22/29 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöpuutarhan pito on nyt hyvin trendikästäkin:)

Kasvattamalla esimerkiksi vain salaatit ja yrtitkin säästää jo rahaa. Raparperi on helppo ja siitä saa mehua ja kiisseliä. Idättäminen on myös edullinen tapa saada tuoretta viherravintoa talvella. Herneenversot ja auringonkukan versot voi kasvattaa itse, ne maistuvat salaateissa ja leivän päällä.

Pavuista ja linsseistä saa edullista, maukasta ja terveellistä ruokaa - ne maksavat todella vähän kuivattuina (etnokaupoissa) ja ovat riittoisia.

Kaurapuuro on superruokaa ja edullista. Se laskee kolesterolia.

RUoka, asuminen ja liikkuminen vie eniten rahaa, kannattaa miettiä miten alentaa näitä kustannuksia. Terveydestään ei kuitenkaan kannata tinkiä ruokaostoksilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt kolmatta viikkoa myynyt pieniksi käyneitä lastenvaatteita kirpputorilla ja ne eivät käy kaupaksi. Vaatteet ovat täysin ehjiä ja hyväkuntoisia, hinta 0,30e - 2e riippuen vaatteesta... hullua, kun ilmeisesti kaikki haluavat lastensa vaatteet nykyään uutena. Tai siltä minusta ainakin tämän kirppiskokeilun jälkeen tuntuu. UFF:iinkaan en haluaisi vaatteita laittaa, koska sillä ei niin hyvä maine ole... roskiinko nuo sitten joutavat????

Luulen, etteivät ihmiset lomalla ja varsinkaan näillä helteillä kierrä kirppiksillä. Itsekin mentiin yhden kirppiksen ohi yhtenä päivänä, mutten viitsinyt lasta mennä kiusaamaan sisälle, kun ulkonakin oli jo yli 30 astetta ja kirppiksellä ei ilmastointia.

Eli eiköhän syy ollut enemmänkin ajankohdassa.

Tästä tosin säästeliäs saakin hyvän säästövinkin: KÄy kirppiksillä nyt ja muutenkin helteillä. Siellä menee nyt tavara huonosti kaupaksi, joten voi tehdä parhaat löydöt.

Vierailija
24/29 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.martat.fi/neuvot_arkeen/rahat/

sieltä löytyy tietoa ja paljon lisälinkkejä ja oppaita mitä voi tulostaa.

Myös talous-ja velkaneuvontaan voi varata ajan.

Vierailija
25/29 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on e-possu?

eli siihen voi määrittää, mikä summa siirtyy jokaisesta korttimaksusta esim. omalle säästötilille. Mulla esim. niin, että pyöristyy aina ylöspäin lähimpään tasaeuroon. Sillä tulee ihan kivasti kuitenkin säästöön, ja kun on niin pienistä summista kyse, niin sitä ei kyllä edes huomaa, että se menee. Suosittelen! :)

Vierailija
26/29 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintavertailu - Katso miksi vitamiineja, lisäravinteita ja luontaistuotteita ei kannata ostaa Suomesta.

http://luontaistuote.suntuubi.com

Vierailija
27/29 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla pullojen keräilemisellä ei juuri mitään saa... Isosta mustasta roskasäkistä noin. 20€.

Vierailija
28/29 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkollisveroa ei tarvitse maksaa jos eroaa kirkosta. Paksut peitot että yöllä tarkenee.

Vierailija
29/29 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen

- kilpailuta sähkö ja vakuutukset. Pidä vain perusvakuutukset: koti ja kiinteistövakuutus, autovakuutus (ei kaskoa) ja tapaturmavakuutukset

- säästä lämmitys-, sähkö- ja vesikuluissa vähentämällä kulutusta

- kun tarvitset kotiin uutta, muista kirpparit ja tori.fi. Esim. Ikean huonekaluja löytyy hyvin

- osta wc-paperi isommissa erissä kerralla, mutta edullisesti

Ruoka

- Valmista kunnon aterioita ja unohtakaa leivän puputtaminen.

- käytä paljon perunaa ja juureksia

- käytä linssejä ja papuja.

- käy harvoin kaupassa ja seuraa tarjouksia. Osta kuivamuona tarjouksista (ole selvillä siitä mikä on oikeasti edullista) ja liha 30% alennuksella. 

Liikkuminen

- liiku kävellen ja pyörällä aina kun mahdolista. Jos liikut autolla, hoida monta asiaa samalla kertaa

Vaatetus ja tavarat

- muista kirpputorit ja tori.fi

- hyödynnä alekupongit ja alennukset

- usein halvin hinta on ulkolaisissa nettikaupoissa

- osta vain oikeasti tarpeellista

- lainaa