Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kahta matkatyöläistä olla vanhempia?

Vierailija
28.07.2009 |

Eli tunnetko tai oletko vanhempi joka tekee puolison kanssa matkatöitä ja pieniä lapsia??? miten onnistutte ja mikä kokemus teillä on, suositteletko? Vuorohoitolapsia ja lapset osa-aikaisesti viikot siellä?!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvaa sumplausta "kuka hakee milloin kenenkin", lasten harrastuksiin kuskaaminen on epäsäännöllistä + matkatyö on rankkaa.

Jos kumpikin vanhempi reissaa useampia päiviä kuukaudessa, niin tarvitaan kyllä apua tai sitten supervanhempikykyjä.

Meillä minä reissaan ehkä 2 krt/kk, 1-3 yötä kerraallaan poissa ja kyllä se aika on lapsilta ja perheeltä poissa eikä onnistuisi ilman hyväkuntoisia isovanhempia.

Vierailija
2/6 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mies tekee reissuhommaa ja joskus viikkoja pois kotoa.

Miksi tarvitaan siihen ajalle isovanhempia? Pärjään hyvin yksinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vie lapsen hoitoon klo7:30, on töissä klo9 ja jotta ehtisi hoidosta hakemaan klo17, pitäisi töistä lähteä toimistolta klo15:45. Siihen väliin ei millään mahdu 8h työpäivää... joten isovanhemmat hakee hoidosta ja tuo kotiin kunnes toinen ehtii kotiin.

Vierailija
4/6 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kanssa tutustuessa hän jo teki reissutyötä, eli oli 4-6 päivää viikossa maailmalla. Tätä siis joka viikko vuosilomia lukuun ottamatta. Lapsia siunautui kaksi ja elin käytännössä yh-elämää heidän kanssaan. Isi oli se kiva kun saapui viihdyttämään kerran viikossa. Tottahan se on, että parisuhde kärsii yhteisen ajan puutteesta.. Sitten lomilla kun tehtiin remonttia ja riiideltiin kun siihen kerrankin oli aikaa.

Tämän viimeisimmän laman iskiessä mies lomautettiin ja todennäköistä on, että paluuta vanhaan työhön ei enää ole. Kohtalo heitti sitten pakallisen uusia kortteja pöytään tarjoten minulle unelmien työtä! Työ tosin velvoittaa minut tien päälle 3-5 päiväksi kerrallaan, lähes joka viikko.

Lapset ovat saaneet isän ja miehen silmät ovat auenneet elämälle jota meillä on eletty. Tottakai ikävöin lapsia, mutta osaan myös nauttia työstä ja omasta ajasta maailmalla. Nyt on minun vuoro tehdä uraa ja ottaa toisenlainen asema perheessä.

Aika näyttää kuinka meidän käy.

Vierailija
5/6 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea olisi kuvitella että olisi 2 matkatyötä tekevää, jos lapset on pieniä ainakin... Meillä miehellä aika äärimmäinen matkatyö, parisataa matkapäivää vuodessa useimmiten ulkoomailla pitkiäkin jaksoja, ja minä olin sen takia peräti kotiäitinä kunnes lapset meni kouluun... Tavis ei-matkatöissä olisi kyllä tarvittaessa pystynyt käymään ja hoitamaan kaiken käytännössä yksinhuoltajana, mutta matkatyö jos olisi itsellä ollut vielä niin ei mitenkään päin mahdollista.

Vierailija
6/6 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin mies on suurimman osan vuodesta matkatöissä. Jos kaverillani olisi samanlainen työ, niin tuskin voisi olla lapsia. Tai ne lapset asuisi sitten lomia ja satunnaisia viikonloppuja lukuunottamatta jossain hoitokodissa,  olisiko siinä sitten järkeä. Toiset tuttavani ovat laivalla töissä molemmat. Lapset asuu usein monta vuorokautta putkeen vuoropäiväkodissa. Meneehän se niinkin, kun on pakko, mutta ei se mitään ihanne-elämää heistä itsestäänkään ole.