Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö oikeasti olla huolissaan (lapsen kasvusta)?

Vierailija
28.07.2009 |

Meidän tyttö oli 1v neuvolassa 7,1kg ja 68cm. Neuvolassa olivat huolissaan tytön koosta tai lähinnä siitä kun paino ei nouse kauhean hyvin, näin on ollut kyllä jo alusta asti, tyttö oli syntyessään 1,9kg. Minä itse olen kuitenkin ollut 1v iässä lähes saman kokoinen tyttömme kanssa ja nyt aikuisenakaan en ole mikään isokoinen. Sukumme lähes kaikki naiset ovat maksimissaan 160cm pitkiä, mutta useimpien pituus lähempänä 150cm. Jotenkin itse ajattelisin maalaisjärjellä, ettei tytön painosta/kasvusta tarvitsisi olla niin huolissaan kun muutkin naiset suvussa pienikokoisia. Lisäksi tyttö on huono syömään, osasyy ehkä siinä, että on moniallergikko ja ruokaa on vaikea saada monipuoliseksi.

Meidän esikoinen (poika nyt 2,5v) on hoikka (liikkuu paljon), mutta pituutta hällä oli 1v neuvolassa enemmän ja 2v neuvolassa normaalia pidempi, mutta paino alarajoilla.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun järki sanoo kans että ei ole hätää, jos kerran suvussa lyhyitä, mutta eihän siitä oikeastaan olisi mitään haittaa, vaikka tutkisivat asiaa. vai? ja allergioita jos löytyy niin ne voi vaikuttaa kasvuun huonontavasti. tai lähinnä se, että syl liian ykspuolisesti. onhan tyttö pikkunen, meidän puolivuotias on saman pituinen, mutta painaa 8,5 kiloa. ja otse asiassa ne sano että paino noussu liian vähän, hohhoi.

Vierailija
2/3 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haittaa olekaan, mietin vaan, että olenko outo tai jotain, jos en osaa tuosta olla niin huolissani juurikin siksi kun meillä suvun naiset on muutenkin pieniä. Vajaan kuukauden päästä on edessä ensimmäiset jatkotutkimukset. Kivahan se on saada varmuus kuitenkin, ettei ole mitään muuta vialla ja että johtuu vaan perimästä tuo pienikokoisuus ja mahdollisesti yksipuolisesta ruokavaliosta kun kuten jo mainitsin niin allergioitakin löytyy tytöltä paljon

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6900g ja pituutta oli tuon 68 cm...Joutui sairaalaan kaikenlaisiin "kokeisiin", joissa siis katsottiin kasvuhormoonin eritysjutut ja kartoitettiin luuston ikä jne...

2-vuotiaana tyttö sai "terveen paperit" eli tuolloin nuo tutkimukset lopettiin ja tulos oli että tyttö on vain siro ja pienikokoinen...ennustepituus himpun yli 150 cm aikuisena...

Yläasteelle mennessä tyttö oli edelleen hyvin pieni (en nyt muista mittoja) ja koululääkäri olisi passittanut tytön taas sairaalaan tutkimuksiin:( Tuolloin soitin sitten tuolle lääkärille ja kerroin noista aikaisemmista sairaala"tuloksista"...Lääkäri totesi sitten että no eipä laiteta uudelleen tutkimuksiin:)

Nyt tuo tyttö on kohta 16-vuotias ja yllätys yllätys "jo" yli 160 cm pitkä!:) Tyttö kasvoi 7.-8.-luokan välillä vuodessa yhtäkkiä 18 cm!!:O Ja sai näin siis ikätoverinsa aikalailla "kiinni" tuossa kasvussaan:)

Minä en siis olisi huolissaan! Meilläkin nimittäin suku on "pientä" molemmin puolin ja muutenkin molempien vanhempien suvuissa on "kasvettu myöhään", joten niinpäs se sitten meidän kasvoi lapsikin...ja niin varmaan teidänkin, näin luulen:)

Tokihan noissa tutkimuksissa todellakin kannattaa käydä, sillä ainahan sieltä jotain voi kuitenkin löytyä...huolissaan en silti olisi, en ollut aikoinaan itsekään:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi