Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kuinka monessa perheessä on monta eri elintasoa/ omat ruoat/ täysin erilliset rahat?

Vierailija
27.07.2009 |

Oletteko tyytyväinen tilanteeseen? Ahdistaako tilanne koskaan?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin mikä on minun positiivinen panokseni? No varmaan sitten antaa sitä pillua ja hoitaa ruoka pöytään kuten vaimon kuuluu.

Mitä muuta naisen sitten tulisi tehdä?? täällä tuntuu suurella osalla olevan tosi rikas mies, joten mikäs siinä vaimolla on elellessä :)

Vierailija
22/35 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat täällä vastanneet, että heillä on yhteinen tili miehen kanssa. Yleensä se mies tienaa enemmän, joten aikas makoisat oltavat on vaimoilla, kun tilin saldo vaan kasvaa eikä tarvitse itse kuin kuluttaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tosin kaikki rikkaus ei ole rahaa

- rikas #13

Vierailija
24/35 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin toitotetaan että pitää olla yhteinen talous perheellä ja sitten kun joku kertoo tuhlaavansa niitä miehen yhteiselle tilille tienaamia rahoja, aletaan ihmetellä.

JOS ON YHTEINEN TILI JA TALOUS NIIN EIKÖS SE SITTEN TARKOITA SITÄ ETTÄ NAINEN SAA KÄYTTÄÄ SITÄ TILIÄÄN MITEN HALUAA!!!??

Vierailija
25/35 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tilin saldo kasvaa vain koska vaimoni kulutustottumus on luokkaa normaali/inhimillinen.

Ja siksi palkitsen siitä perhettäni matkustamisella joka tosin saldoa sillon tällöin keventää.

Ettei nyt sentään tilinylitystä tule ja tarvitse pankista vierekkäistä tiliä ottaa johon valuttaa.

Vierailija
26/35 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin on sovittu, että saa käyttää kun tarvetta on.

En ole (ei ole tarvinnut) rajoittanut.

Vierailija
27/35 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kotiäitinä, mies töissä. Kummankin mielestä pienten lasten paikka on kotona ja siksi eletään miehen palkalla. Rahat ovat tietenkin tälläisessä järjestelyssä yhteiset. En suostu ilmaistyövoimaksi kotonakaan, vaan yhteinen tili on oltava. Sama juttu, jos mies olisi kotona.

Vaatikaa nyt hyvät naiset pikkasen sitä arvostusta omaa, arvokasta työtänne kohtaan! Älkää ihmeessä suostuko noin epäreiluihin järjestelyihin.

Vierailija
28/35 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies käyttää melkein kaiken palkkansa perheeseemmme. Maksaa vuokran, bensat ja suurimman osan ruokakuluista lähes aina. Jotain laskuja maksamme puoliksi (kumpi nyt ehtii ensin/on enemmän rahaa). Lasten tarvikkeita, mitä nyt harvoin tarvitsee ostaa, maksamme myös puoliksi. Mies ostaa hyvin harvoin itsellensä mitään, tai muutenkaan käyttää itseensä rahaa.

Minä taas ostan monet kengät kuukaudessa, laukkuihin ja vaatteisiin palaa rahaa, tietysti kynsihuolto kerran kuussa yms. Ja minä muuten tienaankin enemmän! ;)

Mies on tyytyväinen, taidan olla aika kivassa asemassa...

Vierailija
29/35 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis naimisissa ollaan pari jo isohkoa lasta.

mulla ja miehellä omat tilit, joihin on kuitenkin käyttöoikeus(ei ole kuitenkaan ikinä käytetty, tarkoitettu vain hätätapauksien varalle).

menot noin suunnilleen puoliksi..siten että mä maksan asunnon lyhennyksen ja mies auton ja enemmän laskuja.

ei pennilleen lasketa, mutta suunnilleen katsotaan ettei kummankaan tili ihan tyhjene laskuista ja toisella ois rahaa vaikka muille jakaa.

tasapuolisuus, maksetaan vuorotellen kaupassa(emme pidä listaa kumman vuoro).

yhdessä syömme ja teemme ruokaa, useimmin vaan minä teen ruoan ja miehen bravuuri on se pitsa ja ranskalaiset ja lihapullat jne.. =)

mutta kyllä sen jääkaapin ja ruokakaapin sisältö on yhteinen koko perheelle, no ehkä lapsille joskus joitain rajoituksia välipalojen suhteen.

Vierailija
30/35 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole käynyt ulkomailla 18 vuoteen, mies sen sijaan käy vuosittain viikon tai kahden reissuilla, lisäksi Lapissa laskettelemassa yms. Mies tienaa huomattavasti paremmin, joten sillä vain on varaa, mulla ei.

Kuinka joku suostuu siihen että mies saa tehdä mitä huvittaa kun kerran tienaa enemmän? Tähän ketjuun ei nyt ole eksynyt niitä naisia, mutta aiemmin täällä on niitä ollut; jotka ensin säästää kaiken liikenevän 5 vuoden ajalta jotta voisivat aikanaan jäädä kotihoidontuelle kun heille on KUNNIA-ASIA hoitaa oma 50% asuntolainasta oli tulot mitä tahansa.... Kerran yksi sellainen itki täällä kun näki nälkää ko. asian takia.... Tasa-arvo on silloin mennyt pikkuisen liian pitkälle, se nyt on biologinen fakta että mies ei voi hoitaa lapsen odotusta eikä synnytystä.

Vierailija
31/35 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen asti kunnes mies muutti yhteen hoitonsa kanssa.

Vierailija
32/35 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähden elatusvelvollisuus. Molemmilla pitää olla sama elintaso, riippumatta siitä kumman tilipussista ne rahat tulee.

Olkaa naiset (miksei joskus miehetkin) tietoisia oikeuksistanne.

t. terveisin tienaamaton kotirouva

Vierailija
33/35 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies tienaa ja minä käytän rahat. Mutta turha kenenkään on minua siipeilijäksi syyttää, noin asiat vain ovat ilman sen kummempaa hyväksikäyttöä tai arvojen vinoutta.

Mutta oon ennenkin lukenut näitä ketjuja ja huomannut, että joillekin on aivan käsittämätöntä, että tällainen vanhanaikainen roolijako voi nykyäänkin toimia aivan hyvin ja nykyaikaisella tavalla.

Eli jos kerran miehen kanssa yhdessä sovitaan, että minä hoidan lapsia kotona, niin totta kai mulla on edelleen oikeus käyttää miehen ansaitsemia perheen yhteisiä rahoja. Sitähän mieskin on toivonut.

Ja kun mies toivoo päivittäin kaksi lämmintä ateriaa pöytään, kodinhoidon ja lasten kasvatuksen, ja minä parhaan kykyni mukaan yritän tätä toteuttaa, niin en todellakaan ala enää potemaan mitään tunnontuskia yhteisten rahojemme käytöstä (jotka ovat miehen ansaitsemia).

Ja koska emme kumpikaan ole vastuuttomia rahankäyttäjiä, niin miksi kenenkään pitäisi nähdä sitä minään ongelmana, jos joskus tuhlailenkin. Kallis pusero kerran vuodessa ei tee minusta vastuutonta rahankäyttäjää.

Eikä mies sitä paitsi ole kiinnostunut ruokien ja kodintarvikkeiden ostelusta, joten vastuu niiden hankkimisesta on minulla. Minun niitä miehen hankkimia yhteisiä rahoja on käytettävä, jos meillä aiotaan syödä, olla sopivissa vaatteissa tai käyttää mattoja, verhoja tai huonekaluja. Ostinpa sitten jo miehelle yhden vaatekerrankin, kun hän ilmoitti, että vaatekaupoille meno ei voisi vähempää kiinnostaa. Eli miehenkin mielestä homma toimii parhaiten niin, että minä käytän rahat, sillä hän luottaa riittävästi rahankäyttötottumuksiini.

Vierailija
34/35 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkin olen tänne kirjoittanut (viimeksi shoppailuketjuun), että 50% suomalaisista naisista elää tutkimusten mukaan yli tulojensa ja varojensa. Jos nämä naiset eivät elä luottokunnan varoilla, niin kenen sitten?

Niin - miehensä.

Vierailija
35/35 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhehän on yhteinen yritys, OY ME AB, jossa kaikki osallistuvat yhteisen hyvän kartuttamiseen kukin omalla tavallaan ja mahdollisuudellaan. se joka tienaa enemmän, maksaa suhteessa enemmän, tietysti. Muuten ei kyseessä ole mikään oikea PERHE.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän