Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on niin pihi! Mitään ei olisi valmis hankkimaan vauvaa varten,

Vierailija
27.07.2009 |

itkettää ja suututtaa, kun joutuu kaiken hankkimaan yksin.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe on yksikkö jossa puhalletaan yhteen hiileen muuten asiat ei toimi.

Vierailija
2/29 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen rahaton, työtön ja työhaluton. Miehellä todella hyvä toimeentulo ja vakituinen työ. Naisen mielestä kaiken vauvalle hankittavan tulee olla uutta ja kalleinta, hienointa mahdollista. Miehelle riittäisi osa tavaroista käytettynäkin, osaa naisen haluamista tavaroista mies pitää turhana (kuten minäkin). Tällaisia ovat esimerkiksi vaipparoskis tai musiikkia soittava mobile.

Oletteko tuttavaperheeni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein pitkän uran töissä, ennenkuin nyt jäin äitiyslomalle. Yksin tässä on joutunut asioita hankkimaan, vaikka luulin että mies edes loppuvaiheessa aktivoituisi. Hänen mielestään esimerkiksi rintapumppu on turha ja liian kallis hankinta.

ap

Vierailija
4/29 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 euroa maksavan kameran. Elämä on.

ap

Vierailija
5/29 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos rahaa olisi, ja hankinnat kohtuullisia.

Mihin miehesi sitten käyttää rahaa? Vai säästääkö kaiken liikenevän? Onko muutenkin pihi?

Voisitko käyttää esim. lapsilisän vauvan hankintoihin siis ihan vaikka vaan vaatteisiin ja leluihinl, jos teillä kerran on varaa siihen? Ja maksaa sitten ruoka- vaippa-yms. menot puoliksi, vaikka sopimalla, että maksatte vuorotellen kaupassa käydessänne?

Voisitko vähän "huijata" maksamalla itse enemmän lapsen menoja, mutta jättämällä jotain muita yhteisiä menoja miehen hoidettavaksi? Toimii meillä, vaikkei mies niin kauhean pihi olekaan, mutta jos haluan jotain ei niin välttämätöntä:)

Tai auttaisiko, jos miehesi näkee, että toimit järkevästi esim. viet sitten käytetyt vaatteet kirppikselle edelleen myytäväksi ja saat siten osan hinnasta takaisin?

On varmaan rasittavaa, mutta jos muut asiat ovat kunnossa, niin yrittäisin vaan sietää, ja välillä asiallisesti puhua tai koittaa yllä mainitsemiani juttuja.

Vierailija
6/29 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä voisi hyvinkin toimia tuohon jääräpäähän.

ap

Voisitko vähän "huijata" maksamalla itse enemmän lapsen menoja, mutta jättämällä jotain muita yhteisiä menoja miehen hoidettavaksi? Toimii meillä, vaikkei mies niin kauhean pihi olekaan, mutta jos haluan jotain ei niin välttämätöntä:)

Vierailija
7/29 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kallis hankinta, sähköistä en ostaisi vaikka olisi rahaakin.

Sähköisen pumpun hintaa en tiedä ja pidän sitä kotioloihin tarpeettomana välineenä, lapsi on rintapumppu.

Jos maitoa pitää lypsää jotain erityistilannetta varten jemmaan se onnistuu käsiköyttöisellä pikkupumpulla vallan mainiosti.

Vierailija
8/29 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen on äitiyslomalla hoitamassa yhteistä lasta ja luultavammin ainakin silloin pienempi tuloinen.

Kyllä miehen kuuluu maksaa isompi osuus, nainen tulee kärsimään taloudellisesti lapsen teosta elämänsä loppuun asti

Vierailija
9/29 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsikäyttöinen kelpaa varsin hyvin.

ap

Vierailija
10/29 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tyhmä, enkä lähtenyt.

Minä ostin itse omilla rahoillani esikoiselle mm. Teutonian vaunut, kaikki vaatteet ja varusteet - aivan kaiken.

Miehellä isot tulot, eipä tosin ne pienimmät itsellänikään, mutta äitiyslomat ja hoitovapaat kummasti pienentävät tilipussia ja silti piti lainatkin hoitaa.

Mies ei ole myöskään koskaan suostunut yhteistalouteen, vaan meillä on omat rahat ja jääkaapissa omat ruuat jne. Kaikki maksetaan tarkasti puoliksi.

Liika saituus on sairaus - luonnehäiriö.

Vierailija
11/29 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ruoat!!! :O, WTF?!?!? Perheessä?!?

Vierailija
12/29 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ehdotin yhteistä tiliä, ei käynyt. Suhteen alussa kun olin niin umpirakastunut ostelin ruokia ja valmistin yhteisiä aterioita, joita mies kyllä hyvällä ruokahalulla nautti.

Harmi vain, että en silloin tajunnut lähteä. Sitten tuli lapsi ja lähteminen vaikeampaa.

Vierailija
13/29 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos sinä jäät äitiyslomalle niin miehen täytyy silloin elättää!

itse varmaan näyttäisin tämän keskustelun...

-mies, hyvä ammatti, kaikki yhteistä vaimon kanssa, jaetaanhan me se elämä lapsi ja asunto, miten siihen rahaan voi muka vetää jonkun rajan, itsekästä

Vierailija
14/29 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitovapaan aikana, omasta ehdotuksestaan. Meillä on omat tilit, mutta käytännössä yhteiset rahat. Ei ole koskaan tullut riitaa, 18 v yhdessä. Silloin tällöin keskustellaan rahasta, esin ennen lomaa, et kuka maksaa mitä, ja jääkös sulle on nyt riittävästi, jospa mä maksan ton yms... perusmaksut meillä menee tileiltä suoraan, ne on jotenkin luonnikkaasti niin menneet ( mies maksaa kyllä enemmän, mä taas ostan enemmän lapselle ja kotitaloustavaroita yms.

Vierailija
15/29 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai tälläistä edelleen suomessa ole?

Itsellämme kaikki yhteistä samaa peliä pelataan samaan pussiin. molemmat käyttävät samaa tiliä jossa rahat molemmilla omat visat sille tilille.

perheellä myös yhteinen säästötili jossa säilytetään reilua sukanvartta. Kaikki tyytyväisiä välillä tietty eukko miettii uskaltaako jotain ostaa. Uskaltaa kun sanon, että täytän jos alkaa saldo vähetä.

Siis omat rahat samassa asuinkunnassa WTF?? joku vetää välistä ja ajelee siivellä se on varma.... haluan, että kodin hengetär on mieluiten kotona (saa käydä töissäkin jos haluaa)

Vierailija
16/29 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kouluikäistä lasta. Oma periaate on, että myös emännän kotona olo on täyttä työtä siksi kaikki rahani ovat yhteisiä.

Vierailija
17/29 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ehdotin yhteistä tiliä, ei käynyt. Suhteen alussa kun olin niin umpirakastunut ostelin ruokia ja valmistin yhteisiä aterioita, joita mies kyllä hyvällä ruokahalulla nautti. Harmi vain, että en silloin tajunnut lähteä. Sitten tuli lapsi ja lähteminen vaikeampaa.

Miten sitten lapsen menot, ostaako vaippoja? Ruokaa lapselle? Tarvikkeita? Kuka maksaa bensat kun matkustatte ja kumpi ajaa? Kuulostaa utopistisen oudolta mutta jos tilanne on tosiaan tuollainen, niin hali ja voimia sinne!

Vierailija
18/29 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluttomampi törsäämään lapsiin, halukkaampi törsäämään itseensä.

Meidän kompromissimme on se, että yhteiseltä tililtä minä ostan kaikki ne lasten tavarat joiden katson olevan täysin välttämättömiä ja hyvinkin kohtuuhintaisia. Jos jotkut minun mielestäni hankintalistalle kuuluvat tavarat joko eivät ole välttämättömiä (esim. kuinka monta söpöä pikkumekkoa tyttövauva tarvitsee potkareiden jne. lisäksi?) tai eivät välttämättä aivan kohtuuhintaisia (myönnän ettei 140 euroa maksanut keinulammas ollut järkevistä järkevin hankinta) niin ne maksan omalta tililtäni. Mies tietää että minä maksan enemmän mutta ei myöskään erikseen kyseenalaista valintojeni perusteita. Mitään huijaamista ei tarvita.

Mielestäni tämä on reilua, koska minulla on paljon sellaista lasten varusteisiin liittyvää mielitekoa joka on pitkälti fiilisjuttu minun puoleltani eikä niinkään välttämättömyys lapsen hyvinvoinnin turvaamiseksi.

Vierailija
19/29 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

amerikkalaiselle miehelleni, suu loksahti auki ja kun viimein pystyi puhumaan han sanoi etta olisin hanet varmaan tappanut jos tuollaista olisi ehdottanut.

Hanelta meni kertaheitolla usko suomalaisten naisten tasa-arvoisuuteen.

Vierailija
20/29 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi puolisoiden suhteen epätasa-arvoa, siis että kun toinen tienaa enemmän->toinen saa enemmän, meillä on ollut kumminkin päin tilanteita että toisella paljon enemmän varoja ja silloin toinen on aina maksanut, itse saa ostaa mitä tykkää mutta jos mieheni olisi ostanut 1000kameran niin minä olisin saanut sitten 1000 eurolla jotain muuta kivaa, jos rahat ei olisi riittänyt niin mies olisi antanut, koska sekin sai

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi