Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISMASUT 2010 vko 31

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hande86 ja apsideisi lohdutuksen sanoista!

kyllä se aina vaan lohduttaa ja vähän rauhoittaa mieltä, kun saa kuulla joitain mielipiteitä ja näkemyksiä asioihin :D

tänään ei ole oikeestaan tullut juurikaan rusehtavaa tuhrua pyyhittäessä, alavatsa vaan on kokoajan kipeä ja selkääkin särkee. mut rauhallisin mielin kohti tulevaa...

aurinkoisia odotuspäiviä kaikille mammoille!

Vierailija
42/59 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ensimmäisessä raskaudessa lähes ensimmäiset 3kk pinetä vuotelua ja kaikki meni hyvin.

Keskenmenoni yhteydessä vuoto oli huomattavasti runsaampaa, eli n.5vrk ennen keskenmenoa minulla alkoi aivan kunnon verinen vuoto (kuukautisia vastaava). Ja kuten joku kommentoi, eihän näin alkuvaiheessa kuitenkaan asiaan voli itse vaikuttaa.

Olen kyllä kuullut tapauksista, joissa on ollut hyvinkin runsasta vuotoa ja silti ultrassa kaikki on ollut kunnossa.

Ai juu...kukas se sanoi aivastelusta ja mahasta. Itsekin varustaudun mieluusti "etukäteen" aivastuksiin jännittämällä hiukan mahaa, jottei vihlaisisi.

Tsemppiä viippa ja muutkin!

elo 8+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi uusi oli vielä eksynyt viimeviikkoiseen pinoomme eli siksi sekin nyt tässä heti tämän alla, vastailin ja vinkkasin tulemaan tämänviikkoiseen pinoon:)

Viippa, toivottavasti ihan harmitonta ja toivotaan et oisi jo mennyt ohi, jaksuhali :)

Eilen kun puolenpäivän aikaan hiljaista töissä niin piti vääntää syksyn listoja ja sit väkisin sinne tuli mulle 9pvän putki niin rp. vaan totee et kyllähän sä jaksat, olet vielä nuori et kyllähän hänkin teki jopa 17pv. putkeen ja pitkiä päiviä He.....tti se ei tajuu et nyt eletään ihan eri ajassa ja jos se ite tehnyt niin mä en vaan jaksa ja enkä mä enää tunne itseeni mikskään nuoreks, ensvuonna jo 40 mittarissa Teki mieli sanoo jotain harkitsematonta mut olin kerrankin hiljaa ja ajattelin et kyllä se rva rp. sullekkin valkenee vielä joku päivä et saa alkaa etsimään sijaistani Ja jos vähänkään alkaa tuntuu pahalta ja v-käyrä oikein nousee myöhemmäsvaihees niin varmasti haen saikkuu. Anteeks, tuntuu et ns. kotielämää ei kuuluisi edes olla et kaikki energia pitäisi vain jakaa töissä, kyllä tuo meidän 1v10kk oleva neitikin äitiä kovasti kaipaa ja vaatii äidin huomion ym.

Eilen illalla olin vielä vadelmia kerää kun neitini oli päiväl kerännyt ämpärillisen punasii viinimarjoja kun pyysin, marjanpoimuri erittäin näppärä jos kuka ei kokeillut ;) Mies oli laittanut jo saunan lämpee kun tulin töistä niin aikaa ei ollut paljon niin minä otin vadelmapuskan oksast kiinni ja ravistin kypsät vadelmat ämpäriin, alle tunnissa 4L roskasii tietty oli mut väliäkö sillä kun keitän viinimarjojen joukossa ;) lisäks meillä oli pikkuneiti mukana joka ei malttanut kuin hetken syödä niit vadelmii ja sit alkoikin juosta polkua edes takas autolle.

Kaipa se pitäis mennä kohta aamukahville, jaksuja kaikille =)

Neljäs 8+1

Vierailija
44/59 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aamut alkaa todella väsyneenä ja jatkuu kyl ihan koko päivän:/ Ikin en oo ennen tottunu siihen et pitäs syödä aamupalaa mutta nyt siihen on pakko ollu totuttautua koska töissä tuli vastaan sellanen ongelma että ei välttist pääsen syömään eikä minkäänlaiselle tauolle vaikka olis 8.5h työpäivä. teen ravintola-alan töitä ja mulle vaan sanotaan että ei ehdi ja pitää vaan muistaa juoda(töissä lämpöö 27 astet joka päivä) kyllä työpäivät menee puoliks parkuen ku on niin paha olo ja kun ei jaksa. pelkään vaan että kaikki ei mee hyvin ku vauva ei saa ravintoa ja olen itsekkin todella pieni(170/50)onks jollain muulla täällast ongelmaa tullu töissä vastaan että ei pääse pitää taukoja tai syömään? mutta mukavaa päivän jatkoa kaikille :) kirsi 22 9+4

Vierailija
45/59 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...en oikein itsekään jaksa tätä vielä käsittää. Minulla oli lievää alavatsan kipua toissapäivänä ja sen verran hermoheikko olin että kävin eilen lääkärissä. Kaikki on ihan hyvin, mutta kipu johtui siitä että täällä kaksi mukana matkaavaa raivaa tilaa itselleen. Meille tulee siis kaksoset!!!!

Jouduin eilen pyytämään äitini vahempien lapsien harrastuskuskiksi, joten kun tulin ultrasta niin kerroin vahemmilleni. Meillä on riittänyt riemua ja ihmetystä koko porukalla. Kaksi hyvännäköistä ja viikkojensa mukaista sikiötä siellä oli. Ultrakuvaa olen pidellyt kädessäni koko eilisen illan.

Joku teistä kirjoitti että monikkoraskaus aiheuttaa erilaista pahoinvointia kuin aikaisemmat raskaudet. No minun kohdallani se pitää kyllä paikkansa. Laitoin suunnattoman väsymyksen ja koko ajan etovan olon iän piikkiin, mutta syy olikin kaksoset. Nyt pitää vain toivoa ettei tämä olo jatku koko raskauden ajan.

Neljäs vm70, eiköhän meillä ole jo sen verran työelämää takana että voimme tarpeen vaatiessa laittaa oman hyvinvoinnin työkiireiden edelle. Niin minä ainakin meinaan tehdä kun lääkärikin vielä varoitti että tilanteen huomioon ottaen, vauvat eivät varmaan synny maaliskuussa vaan aikaisemmin.

t:Niinuli ja kaksi salamatkustajaa

Vierailija
46/59 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinuli,ihana uutinen =) Onnittelut ja iso hali =)

Olet kyllä oikeassa tuossa työrupeamassa, pakko laittaa itsensä työn edelle ja sulla eritoten kun 2 matkalaista, onko suvussanne kaksosia ja miehesi puolella, uteliaisuuteni heräsi :)

kirsi22. Tiedän tasan tarkkaan mitä tarkoitat,itse tosiaan olen keittiön puolella, välillä jopa 9h päivä ja sit tulee olemaan myös näitä 11,5h päiviä et listaan saa tunnit riittämään :( Syöminen on mitä on, välillä ehdit huitasee kupin ´kahvia nassuun tai sit syöt haarukallisen silloin ja toisen tällöin, suurimman osan päivästä elät vesilasilla :( Mulla tuntuu et koska kuvotus ottaa voiton kun ei vain ehdi syödä mut toistaiseksi jotenkin aanut tasapainoteltuu sen kans. Vaik onhan sit päiviä et voipi ehtiä vaik mitä kun ei asiakkaita montaakaan mut päivät vaihtelevia, toivottelen myös sinulle kovasti jaksuja töihin.

Nyt siis mentvä käymään kaupassa ym. ja sit klo 16 töihin :(

Vierailija
47/59 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vain jatkuva etova olo. ei oikein ruoka maistu... olen varmaan laihtunut raskauden aikana. No tilanne kyllä korjaantuu mitä pidemmalle mennään :)

Noista vuodoista. Toisaalta sanotaan että vuodot voivat kuulua normaaliin raskauteen eikä ole huolta sen suhteen. Pienelle tuhrulle löytyy selitys kohdun kasvamisesta ja limakalvojen kuivumisesta ja mitä kaikkea niitä nyt on. Sitten on se ikävämpi puoli mistä vuoto voi johtua. Itsellä edellinen raskaus oli tuulimunaraskaus ja siinä alkoi viikoilla 11+5 vuotaa rusertavaa vuotoa ja se ei vähentynyt vaan lisääntyi. Menin silloin yksityiselle joka ultrasi ja totesi tilanteen. Sitten taas toinen raskaus mulla alkoi niin että mulle tuli ns valemenkat kuuautis kierron mukaan. En tiennyt olevani raskaana. Ihmettelin vaan että onpa niukat vuodot. ja tein muutaman viikon päästä testin siitä kun olo oli niin etova ja kas olin raskaana ollut jo monta viikkoa... Se oli yllätys.

Toivotaan parasta sinulle että asiat ovat kunnossa. Taskaudet ovat jokainen niin ihmeellisiä. Emme voi vaikuttaa niiden kulkuun. Vain olla osallisena siinä :)

Vierailija
48/59 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt rekisteröityä kohta kolme viikkoa, onnistumatta. Mutta kas ihmettä, tänään onnistuin.

Tilanteeni on vähän erilainen kuin teillä muilla. Neljäs lapsi tulossa (se nyt näyttää olevan ihan normaalia täälläkin), mutta odotan lasta ilman puolisoa. Kolmen aikaisemman lapsen isästä erosin muutama vuosi sitten ja seurustelin pitkään lapsettoman miehen kanssa josta erosin viikko ennen plussatestiä. Noh, katsotaan nyt miten käy..

Muoks. tähän väliin. Tytöt ovat tällä hetkellä 12 ja 4 vuotiaita, poika 6v. Ja minä 34v :)

Olin tänään Femedassa alkuraskauden ultrassa. Viikkoja 6+2 ja laskettu aika 23.3.10. Kolme edellistä ovat syntyneet käynnistettyinä viikoilla 42+jotain. Pienen pieni sydän näkyi jo lepattamassa. Joka kerta se on yhtä ainutlaatuista ja hienoa.

Olen ollut vähän huolissani kun aikaisemmista raskauksista tuttu pahoinvointi (24/7) ei ole tällä kertaa vaivannut vielä yhtään. Satunnaisia kuvotuskohtauksia on ollut, mutta vähän. Väsymys nyt tietysti vaivaa ja jatkuva nälkä.

Kyselin muuten lääkäriltä tuosta sikainfluenssan vaikutuksista. Aihetta hysteriaan ei ole. Raskaana olevat otetaan kuulemma osastoille tarkkailuun ja lääkitys aloitetaan heti jos on aihetta. Vahinkoa ei sikiölle ole, vaan se on turvassa kohdussa. Mutta mielummnin kuulemma ilman sairautta kuin sairastellen, tämähän me varmaan jo kaikki tiedetäänkin :)

Tästä jatketaan!

mamuski ja haamuvauva 6+2

Vierailija
49/59 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäsin mamuskin listalle ja Niinulille yhden matkustajan lisää ;)

ihanii uutisii ootte saanu!

meitsillä pahoinvoinnit rupee helpottaan, kunhan muistaa syödä, ja missäs se o näkyny; no tietysti vaa'alla, KILO on tullu viikossa!!!! tätä menoo, se on nyt hieman hurjaa toi painon nousu, mutta kun ei oo voinu oloiltaan liikkua, ku kokoajan etonu ja väsyttäny; jos se tästä ny helpottais.... toisaalta edessä oleva loma ei varmastikkaan helpota painon hallintaa; ollaan 2 viikkoo sitte reissussa ja ravintola/grilliruokaa tiedossa.... KÄÄK!

mutta jos nyt en viikonloppuna enää tänne kerkee, niin maantaina sitte, joku muu voi varmaan aloittaa uuden viikon, jos itse en ehdi!

VIIKONLOPPUJA ja vointeja ja sillee

Catya 7+3

Vierailija
50/59 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopas oliki vaikeeta ymmärtää tätä sivustoa :) heh..

en kyllä vieläkää löytäny omia kirjotuksiani mistää en tiiä mihin ne meni, mut luotan siihen kun joku ystävällinen kertoi niiden näkyvän :) hyvä sitte niin...

vois tää mun mielestä ehkä vähän selkeempi olla... ehkä olen ainut laatuani joka ei tajua mut.. ees mun takia ;D

sellanen ns chat tyylinen olis aika selkee.. :)

no joo... itehän valitsin tänne tulla joten turha marista.

tänää on ollu ihmeen energinen olo, se tuntuu jo jotenki harvinaiselta ku on tässä muutamat viikot putkee ollu niin vetämätön olo ettei mitään saa aikaan hyvä et istumasta seisomaan pääsee. sit voiki jo levähtää :D hehe

innolla tässä viikkojen etenemistä ootellaan,

toisinaan tuo herkkyys mikä on kovasti kasvanu saa vähän outoja fiiliksiä meijän kodissa aikaan, mää itken pienistä asioista ja toinen ei ihan aina tajua mikä on ku tää pillittää taas.. tai sit hermostun iha ihme asioista...

aika hankalaa... mut no, toivottavasti se menee tuon miespuolisenki ymmärrykseen tässä pikkuhiljaa että asia ei välttämättä oo niin iso miltä se eka tuntuu.. mun ajatuksissa ja tunteissa.. toivotaan ainaki nii :)

ootan ihan intona ensimmäistä ultraa.. haluaisin kuulla et tuolla sisällä oleva on hengissä ja.. mahdollisesti onko tulossa enemmänki ku yksi ;)

ootettavaa on vielä kyllä paljon.

nyt olis lapin reissu edessa, sunnuntaina lähtö :)

vanhempien luo rentoutuun :)

mukavaa illan jatkoo kaikille sinne!!!

-Inkku7+5

Vierailija
51/59 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ei miehen eikä minun suvussa. Sehän tässä niin ihmeellistä onkin :)

Ja kun nämä ovat vielä ihan luomuja, ei hoitojen tulosta.

Tämä päivä on mennyt yllättävän hyvin pahoinvoinnin suhteen. Mutta kun tämä maha alkaa uhkaavasti pyöristyä. Ei oikein tekisi mieli kertoa vielä muille kun omalle perheelle. Ensi viikolla pitäisi mennä töihin ja jotenkin tämä pitäisi saada piilotettua vielä hetken ajan. Minäkin olen samaa mieltä kuin moni teistä. Ei tee mieli liian aikaisin kertoa muille.

Vierailija
52/59 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAALISMASUT 2010 VKO 30** LA, nimimerkki, monesko tulossa 1.3.10, Kolmaskerta, 3 1.3.10 Hande86, 2 1.3.10 ensimmäinen kirsi22, 1 3.3.10 Adalmina, 3 4.3.10, EllaNiina, 3 4.3.10, Helky, 3 4.3.10 Tuuli, 3 5.3.10, Irinja75, 3 5.3.10 Kesäkerttu, 1 5.3.10 Elo, 2 10.3.10, Edea 3 10.3.10 Emily, 2 11.3.10, neljäs vm70, 4 15.3.10, Adeliina, 3 15.3.10 Catya82, 2 16.3.10 Niinuli, 3 ja 4 16.3.10 ApsiDeisi, 3 16.3.10 MuikeaMustikka, 3 16.3.10 Yuli, 1 17.3.10, SnowWhite, 2 17.3.10 marchbaby, 1 18.3.10, Metsämansikka, 1 19.3.10 Heidi,1 21.3.10 Jempsu, 1 21.3.10 Uniq, 2 22.3.10, Sania 22.3.10 hippu, 2 22.3.10, Zäpäkkä, 1 23.3.10 mamuski75, 4 25.3.10 Helmi-75, 2 25.3.10 mimmuska, 2 27.3.10 vauvatuulia, 2 27.3.10 catha,2 28.3.10 Wilukissa 31.3.10, Äippä1980, 31.3. 10, Vadelma -78, 2 FloggingMolly, 3 (Maaliskuun alku)

Vierailija
53/59 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mielelläni mukana listalla maalismasuissa. La mulla siis 26.3.

tänään 6+1

Vierailija
54/59 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsi kiinnostus kun laitoit että sinulla oli runsaasti alavatsakipuja. Millä rv.lla oot?

Mulla rv 6+3. Pahoinvointia iltaisin ja etovaa oloa aamuisin. Muutamana päivänä ollu vihlovaa kipua alavatsalla. Eka raskaus, joten en tiedä kuinka paljon asiaan kuuluu kipu, joten siksi kiinnostuin.

Mulla oli Clomifen (hormoni) apuna, joten kaksosriski on olemassa...

Mahan piilottaminen tulee olemaan vaikeeta. Palaan lomalta töihin ens ma ja käytän yleensä mielummin tiukkoja vaatteita kun löysiä. Maha on turvoksissa ja housu tiukkaa.

Aurinkoa!

Vierailija
55/59 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Kuten huomaatte, täällä yksi blondi joka ei osaa toimia täällä keskustelussa??!!

Voisin mielelläni tulla listalle mukaan. Laskettu aika on mulla 31.3.2010.

Vierailija
56/59 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuenoja uutisia niinuli! Sinulla on aikamoinen urakka edessä.

Riikka22 Pystyisitkö ottamaan taskun pohjalle jotain pientä? Itse olen ajatellut varata manteleita ja hedelmiä jemmaan kun työt alkavat. Syömään pääsee kun pääsee, mutta minun on syötävä klo 10, 12 ja vielä välipala iltapäivällä tai muuten ei aivo kulje. Manteleita riittää muutama tappamaan pahimman nälätyksen.

t.elo 9+1

Vierailija
57/59 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain sivuilla missä surffailin eilen, joku lääkäri oli vastannut jollekkin mammalle, ettei vuotooireet ole normaalia.

joka neljännellä odottajalla on pientä alkuraskauden vuotoa. Ja ainakin tämän http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00… asiantuntijateksin mukaan kyseessä on useimmiten harmiton ilmiö.

Minullakin on ollut tuhrua useampaan otteeseen, varmaan 2-3 päivän välein. Kerran tuli ihan punaistakin vuotoa. Silloin jo luulin hetken, että raskaus menee kesken, mutta niin sekin vuoto jäi yhteen vessareissuun.

Myös ekassa raskaudessani oli tuhrua, 6 viikkoa putkeen joka ikinen päivä! Kaikki sujui kuitenkin normaalisti, ja toivon mukaan sujuu nytkin. En ole näistä tuhruista huolissani.

Muikea Mustikka 7+4

Vierailija
58/59 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työviikko takana ja aivan pppstä ;( Lauantaina menin laskee invistä 6.30 ja normi vuoro alkoi 10.30 ja pääsin klo 17.00 mut enhän mä voi olla väsynyt kun kerta olen vielä niin nuori, onhan rva ravintolapäällikkökin aikanaan tehnyt joskus jopa 17pv. putkeen ja pitkiä päiviä, näin mulle hokee :( Mä olen ihan rikki, loppu, väsynyt, mä en kestä oikeesti tätä jatkuvaa rassaamista:( Ensimmäinen päivä kun palaat lomalta esimies alkaa paapattaa kuormakirjojen tallentamisesta, sit perään seur.pvänä työvuorolistoista, kolmantena et meidän kesätyttö lähtee opiskelee et lokakuussa ei ole ihmisii et jos en voikkaan pitää lomaa, sitä mun viimeistä kesälomavkoa kun muutenkin pätkinyt sen 4 osaan Mähän olen nuori et kyllähän mun pitää jaksaa tehdä 7-8pvä putkeen töitä, 3vkon listaan 5vapaapäivää kun normi 6 ja pitkiä päiviä 11,5h välillä jne. Hemmetti, ensvuonna 40v mittarissa, mikä nuori mä enää oon ja lisäks mulla on perhe, kohta 2v kotona joka oikeesti kaipaa äitiäkin Mä oon oikeesti nyt rikki, tajuuks mua kukaan?

Huomenna eka neuvola, toivottavasti jaksaisi kuunnella mua huomenna ja ymmärtäisi tilanteeni Palaan huomenna, jaksuja teille kaikille ja anteeks kovasti mammat, tää lähtee nyt sänkyyn vielä vuodattaa muutaman kyyneleen pahaa oloaan.

Neljäs 8+3

Vierailija
59/59 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitse tuollaseen suostua, ota yhteyttä vaikka liittoon! Itellä meinaa normi 5pv/vko olla järkytys kun väsymys on kamala. Puhumattakaan yövuoroista joita 4 putkeen.

Tänne ei mitään erityistä,massu kasvaa ja yrjö meinaa aina aamusin lentää. Ei kuitenkaan oo ku kerran lentäny. Kuvatusta jatkuu aina koko päivä..

SW 7+4