Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISMASUT 2010 vko 31

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillakin tata pienokaista on vaannetty enemman ja vahemman 1v8kk ja silla ajalla monen moni minulta kysyi etta 'meinaatteko te viela kolmatta tehda?' ja siina sitten vastauksena sanoin jotain ymparipyoreata tyyliin, etta kylla naissakin on jo sellainen tyo etta enpa usko... Ja niin varmaan sitten ihmiset uskoivat nuo vastaukset koska kyselyt on aika paljon loppuneet.

Nyt sitten jotenkin, tama on ihan hullua, "nolottaa" kertoa etta olen raskaana! Vaikka olen asiasta ikionnellinen!

Aitini kommenttia en osaa arvata, uskon etta tulee olemaan onnellinen tulevasta, vaikka ehka huolehtii meidan jaksamisista jo nyttenkin liikaa. Ei ehka ymmarra ihan taysin sita miksi tahan elaman tilanteeseen halusimme vauvan (muutto, uudet tyopaikat kummallakin jne) mutta kun sita ei voi aina valita milloin vauva haluaa tulla!!

Muutamalle kaverillenikin voi tulla taysin yllatyksena, en tieda mita ajattelevat. Kun on nuo isommatkin lapset jo "noin" isoja niin ehka monet luulevat etta me ollaan "done".

No siinapahan sitten ihmettelevat, meidan elamaahan tama on ja itse ollaan lapsemme hoidettu tahankin asti. :o)

En tieda sitten aionko sanoa mitaan kyselijoille ajoituksesta, en ehka halua alkaa kertoa heille pitkasta yrityksestamme...

Talla hetkella raskaudesta tietaa 2 kaveriani joille avauduin sekundaarisesta lapsettomuudestamme, ja heille halusin kertoa tastakin melkein heti, he tietysti osasivat odottaakin uutisia.

Yhdelle tyokaverilleni kerroin myos, ja luotan etta han osaa pitaa asian omana tietonaan.

Perheelleni haluaisin kertoa rv12 aikaisintaan mutta toisaalta olisikin janna yllari kertoa heille vasta joulukortissa tms!!! Ja tama onnistuisi siksi, koska emme asu Suomessa ja nae sukulaisia ja tuttuja kovin usein.

On tama vaan jannaa aikaa. Kaikki nama pohtimiset ja miettimiset ja kaikki on niin salamyhkaista! ;o) Kunhan vain kaikki menisi hyvin... Ei voi kuin toivoa parasta!

Huh huh, muutto on perjataina ja pitaa menna jo uuteen tyohon yovuoroon su. ja ma. oiksi! Miten ma jaksan??

Vierailija
22/59 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masussa oli todistettavasti elämää ja sydämen lyönnit erottui selvästi. Ihanaa kun on yksi etappi saavutettu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos paljon:) mulla on alkanu raskaus kyllä todella hyvin.. viikkoja on nyt 9+1 ja en ole viel kertaakaan oksentanu. mutta väsymys on kyllä aivan hirvee... voisin vaan nukkuu koko ajan:) mulla oli paras kaveri joka sai ekana tietää ja sen jälkeen pomot koska asia vaikuttaa mun työhöni todella paljon:/ Äiti otti asian yllättän rauhallisesti.. luulin että menee pitkin seiniä mutta ei onneks:) viime viikolla kuulin jo vauvan sydänäänet ja se oli nii suuri helpotus että huhhu:) ekaa ultraa ootan kovin enkä' edes tiedä koska sellanen on:( pari viiko pääst on niskaturvotus seulonta ja se kyllä hirvittää vähän mutta kai se hyvin menee:) mutta hyviä vointeja sinne päin kaikille :)

Vierailija
24/59 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen ekaneuvolassa olikin ultra kans. Alkio 2,6 cm eli 10 kertaa edellisultran mittainen, ja syke edelleen olemassa. Kai se on uskottava et raskaana tosiaan ollaan.

...ja jostain syystä (nettilaskureista poiketen) LA aikaistettiin päivällä 3.3.-> 2.3. (viimeiset kk 27.5.) outoa, mutta samapa tuo...

Vierailija
25/59 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adeliina, mekään ei kiirehditä kertomisen kanssa olisi jopa ihan hauskaa, jos vaan itse huomaisivat pyöristyvästä masusta kuin on käynyt. Ystäväni kyllä tietää ja yksi sukulainen tulee huomaamaan muuttuneesta alkoholin käytöstäni, kun ei saunasiideri enää kelpaakaan, mutta siinäpä se.

Arvasinkin että kirjoitelet ulkomailta kolmaskerta. Se on aika kivaa, kun joissain maissa kätilö tosiaan tulee kotiin.

Voi catya tosi kurja tuo vanhempiesi juttu. Kyllä sitä toivoo, et omat vanhemmat olisivat iloisia raskautumisesta. Muakin vähän jänskätti, et miten reagoi äiti, kun on edellisestä jo aikaa ja elämä ns. helppoa, mut tuossa yks päivä tokaisi, että olisihan se teilläkin vielä kiva tuommoinen pikkuinen vauva (sukulaisen vauva kylässä), joten siihen loppui minun huoli. Mun kans pitää olla kokoajan puopeltamassa jotain...ei varmaan tartte ihmetellä et mikä outokumpu tohon navan seutuun on kehkeytynyt. Onnea onnistuneesta ultra reissusta.

Kesäkerttu ja adalmina hienoa, että ultrassa kaikki ok.

Pari päivää sitten ihmettelin oireiden vähyyttä, no nyt on ollut ainakin hirvee väsymys ja nännit tosi kipeät ja sitten tuo jatkuva nälkä...ja kaikkea muutakin pientä, minkä voi raskauden piikkiin laittaa, joten sen puoleen kaikki kunnossa :). Mulla menee vielä ikuisuus ennen, kun pääsen ultraan, mitenkähän maltan odottaa? Ekaa neuvolaakaan en ole vielä varannut.

Aika jännää nauttia näistä kaikista vaiheista, kun on ajateltu, et tää olisi meidän viimeinen. Viimeistä siis viedään ja aion nauttia kaikesta täysin siemauksin.

kisu 5+2 (voi kun pikkuinen tarttis työnimen, mut kun ei raksuta...)

Vierailija
26/59 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella kuiva suu. :( Välillä tuntuu, että voisi vetää 1,5 litran pullon vettä, ja silti suuta kuivaa. Kielen ja kitalaen limakalvot tuntuvat myös aroilta ja kaikki vähänkin tujumpi kirvelee (varsinkin tomaatti, mansikka...)

Etsin tuosta suun kuivuudesta tietoa ja kuulemma myös hormonaaliset muutokset kuten raskaus voivat sitä aiheuttaa. Eipä edellisissä raskauksissa ole tällaista ollut kuitenkaan.

Muikea Mustikka 7+0

Vierailija
27/59 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään piti olla neuvola niin eilen soittivat että se joka mulla on neuvola tätinä niin ei ole tänään paikalla ja ketään ei saa tuuraamaan eli viikolla siirty mun neuvola käynti.. Eilen alko niin tympäseen että itkin yksin hiljakseen ja otin kissan kainaloon ja nukahin..

Jatkuva nälkä täälläkin, koko ajan sais olla jotain syömässä ja väsyttää jatkuvasti.. Mulla pitäs työt alottaa reilun viikon päästä, miten mie jaksan..

-Helky84 8+6

Vierailija
28/59 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mulla oli kans ennen plussaa ja ekan viikon plussan jälkeen suu tosi kuiva! Oli pakko juoda tosi paljon, eikä sekään oikein auttanut. Sitten kun olin pari viikkoo juonut reilummin, niin se jotenkin laantui. Olen lukenut, että kyllä littyy raskauteen :)

kisu

Vierailija
29/59 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Helky :(

koita jaksaa, viikko menee yllättävän äkkiä, tosin odottavan aika on pitkä...

olen löytänyt etomiseeni ja pahanolonloitontajan, tosin on hieman liian kaloripitonen mutta kaikkensa on varmaan tehtävä!

eli niin hullulta kuin se kuulostaa, niin katson kellosta koska pitää syödä. syön aamu puuron 7 aikaan, sämpylän 9 aikaan, lounaan 11 aikaan taas sämpylän 2 aikaan (jaksaa kolme tuntia koska on syönyt lämpimän ateria klo 11) ja sitte taas lämmin ateria klo 16 aikaan ja iltapala 19 aikaan... näin olen nyt pitäny pari päivää pahaa oloa poissa, vaati kyllä aikasmoisen tajunnan räjäyttäjän, mutta ainakin on toiminu, varsinkin kun en ole tottunu syömään jos ei ole nälkä.... pienii aterioita pitkin päivää, niinhän sitä sanotaan, mutten ikinä uskonu joutuvani ihan näin orjallisesti stiä noudattamaan...

saa nähdä kuinka rouvan käy tän suhteen, onko väliaikasta vai pysyykö näin poissa. kunhan vaan paino ei rupee kertymään samalla tahdilla!

niin ja vesi vanhin voitehista, niinhän sitä sanotaan, tohon kuivaan suuhun mulla auttaa parhaiten tosiaan vesi ja parasta on jäävesi, siis ei mulla mitenkään erityisemmin oo suuta kuivanu, mutta kuitenkin...

Vierailija
30/59 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Pakko vähän kuokkia tuolta "Huhtikuun hanien" puolelta, kun tätä teidän pinoa lueskelin.

Plussasin tuossa maanantaina ja nyt olis viikot n.3+6. Eli ei vielä kovinkaan kummaiset, mutta kuitenkin.=)

Teillä tuntuu olevan todella hankalaa noiden pahoinvointien kanssa ja mietinkin, että millon ne kullakin alkoivat? Minulle raskaus anto merkkejä ennen plussaa alavatsakipuina ja lämmöt nousivat. Lisäksi oli päänsärkyä ja hieman huimas. Nyt sitten olo tasaantunut, eikä tunnu oikein missään. Ja sekös tällaista esikoisen toivojaa huolestuttaa.=)

-Orkidea-

Vierailija
31/59 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAALISMASUT 2010 VKO 30** LA, nimimerkki, monesko tulossa 1.3.10, Kolmaskerta, 3 1.3.10 Hande86, 2 1.3.10 ensimmäinen kirsi22, 1 3.3.10 Adalmina, 3 4.3.10, EllaNiina, 3 4.3.10, Helky, 3 4.3.10 Tuuli, 3 5.3.10, Irinja75, 3 5.3.10 Kesäkerttu, 1, 5.3.10 elo, 2, 10.3.10, Edea 3 10.3.10 Emily, 2 11.3.10, neljäs vm70, 4 15.3.10, Adeliina, 3 15.3.10 Catya82, 2 16.3.10 Niinuli, 3 16.3.10 ApsiDeisi, 3 16.3.10 MuikeaMustikka, 3 16.3.10 Yuli, 1 17.3.10, SnowWhite, 2 17.3.10 marchbaby, 1 18.3.10, Metsämansikka, 1 19.3.10 Heidi,1 21.3.10 Jempsu, 1 21.3.10 Uniq, 2 22.3.10, Sania 22.3.10 hippu, 2 22.3.10, Zäpäkkä, 1 25.3.10 Helmi-75, 2 25.3.10 mimmuska, 2 27.3.10 vauvatuulia, 2 27.3.10 catha,2 28.3.10 Wilukissa 31.3.10, Äippä1980,2 FloggingMolly, 3 (Maaliskuun alku)

Koetin päivittää listaan la:n ensimmäiseltä nla käynniltä. Eli 5.3 lähdetään veikkaamaan. Tänään eivät vielä sydänäänet doppler UA:lla löytyneet... Kiusaus mennä yksityiselle on suuri.

NP ultraan on vielä kiduttavat 3vkoa.

Pikkuinen heräsi. Tsemppiä teille!

t.elo 8+5

Vierailija
32/59 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimat on niin poissa, että ei meinaa jaksaa edes koneen ääressä istua, yritän nyt kuitenkin lueskella näitä ja vähän kirjottaakin. Mulla on kanssa todella kuiva suu ja sellanen paha maku jatkuvasti, ei auta mikään juominen eikä syöminen, oon yrittänyt hammasharjallakin harjata kieltä ja suun sisäpuolta, kuvastanee epätoivoani tämän olon suhteen... Mulla on kyllä turvotus sitä luokkaa että sukulaiset on jo mahasta huomanneet tilani ja myös olettaneet h-hetken olevan todellisuutta aiemmin, samoin kävi aiemmissa raskauksissa, ja onpa joskus virinnyt epäilyjä myös ilman raskautta, pömppömaha mikä pömppömaha! Jännittää mennä ensi viikolla uuteen työpaikkaan, pitänee käydä heti pomolle kertomassa ennenkuin juorut lähtee liikkeelle. Täytyy yrittää nauttia niistä harvoista viisiminuuttisista kun ei kuvota, kyllähän tämän täytyy joskus helpottaa, vaikka sitä nyt onkin vaikea uskoa.

Vierailija
33/59 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivisin ei ole oikein mitään huvittanut tehdä, kun olo on kuin pahankin humalan jälkeen. Päivällä vasta helpottaa kun saa syötyä oikeaa ruokaa. Tuntuu että ruuan hajukin tekee pahaa ja mikään ei maistu, mutta pakko syödä, koska muuten paha olo ei menisi ainakaan ohi. Mutta toisaalta kestän mielelläni ihan millaisen olon tahansa, kunhan vauva pysyisi mukana. :) ..Niin ja pahat olot alkoivat tuossa rv 6 tienoilla..

Mekään emme ole kertoneet vielä kenellekkään, aikaisintaan ensimmäisen neuvolan jälkeen kerromme omille vanhemmille.

Itsekin haluaisin jo päästä neuvolaan, mutta vielä pitäisi reilu viikko malttaa odottaa.

metsämansikka rv:6+6

Vierailija
34/59 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kuulumiset :-). Ehkä sitten ensi viikolla ennättää paremmin kun palaan töihin :-P.

Minulla kanssa ovat yöunet huonontuneet kuten Adeliinallakin. Se on varmaan hormonaalista. Minusta viime raskaudessakin nukuin tosi kevyesti alusta loppuun...mutta niinhän se on sitten vauvan synnyttäkin.

Pelottaako ketään teistä jo valmiiksi tulevat yövalvomiset? Itselläni on edellinen yöralli niin tuoreessa muistissa, että kyllähän se vähän ahdistaa jo valmiiksi.

Pahoinvointia minulla oli todella alussa, mutta se on loppunut oikeastaan täysin. Nälkä on kyllä, ja olinkin syönyt jo kilon lisää painoon tämän päiväiseen neuvolaan. Tsemppiä teille jotka oksennatte. Uskotteko muuten, että tytöt aiheuttaisivat enemmän pahoinvointia kuin pojat? Tälle ei taida olla tieteellistä näyttöä...

Rintoja kyllä särkee niin, että herään siihenkin öisin. Ja vessahätään. Joten uskon vakaasti tähän raskauteen, vaikkei pieni sydän kuulunutkaan vielä.

Oletteko muuten suunnitelleet suljetumman keskustelupalstan avaamista?

Mukavaa viikkoa!

t.elo 8+5

Vierailija
35/59 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,odotan neljättä lasta. Mulla La 26.3. katselin ketjua ettei sille päivälle ollutkaan muita :)

Koin tuulimunaraskauden maaliskuussa 09. Nyt toiveikkaana uuden raskauden kanssa. Viikkoja nt 5+6.

Mulla oireina tällä hetkellä ääretön väsymys ja aamuisin että iltaisin etova olo. AIka samanlaisia oireita kuin muillakin. Aiemmat raskaudet menivät hyvin ja synnytyksetkin olivat kohtuu helppoja. Odotan kovaasti ultraan pääsyä.

Vierailija
36/59 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elo, korjasin tuon LA:si tuohon listaa.

Kuokkijalle: mulla pahoinvointi alko rv 5 loppupuolella.

niin ja mitä tohon pahaan oloon erisukupuolten välillä on, niin kohdallani en ainakaan usko sillä olevan mitään merkitystä, sillä kun osotin meidän neitiä oli oli mahtava koko ajan, hiukset kiilsi ja iho oli hyvässä kunnossa, ja muutenkin kaikki oli paremmin "niinkuin mitään ylimääräistä ei mukanaan kantelis"

olot on alkanu huomattavasti helpottaan, tosin voi tuo kellon kanssa syöminenkin asiaan vaikuttaa ;)

Tsemppii ja vointeja kaikille.

niin ja mitä tuohon pahoinvointiin tulee, niin siis kätilökin oli oireistani "hyvä juttu"

ihmetelin tätä niin kaverini kertoi että se johtuu kuulemma siitä että "mitä enemmän oireita sitä pienempi todennäköisyys keskenmenoon" eli kuulemma sillon hormoonit toimii ja jyllää ja se on hyvä.

joten okei, uskotaan sitte että hyvästä ovat :)

mulla on ihmeellinen oire tullu... aina kun aivastan niin alavattasta vihlasee sillai tosi kummasti ja se sattuu ja tuntuu tosi epämiellyttävältä...

Catya 7+2

Vierailija
37/59 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sellaista kaipailen ja oli puhettakin pari viikkoa takaperin aiemmassa pinossa, että olisin halukas perustamaan esim. Yahoo Groupsiin oman yhteisön maaliskuisille, jonne saa halukkaat liittyä. Kaikki ei välttämättä sellaista suljetumpaa yhteisöä kaipaakaan, mutta itse kirjoittelen vapaammin sellaisessa, kun ei ole pelkoa että "kaikki" käy lukemassa.

Mutta en ole vielä hätäillyt sen perustamisen kanssa, koska tässä vielä kuitenkin jokunen viikko eletään riskiaikaa, ja tuntuisi kurjalta jos porukasta vielä moni tippuisi pois keskenmenon vuoksi (toivotaan toki ettei niitä tule!). Mutta varmaankin kuukauden päästä voisi jo hyvinkin sellaisen perustaa, ainakin itselläni alkaa siinä vaiheessa olla 12 vkoa kasassa (jos kaikki menee hyvin) ja laskettu aikanihan on maaliskuun puolessa välissä.

Yövalvomisista Elo myös kyseli. Kyllä niitä aikoja kauhulla itsekin muistelen, koska mulla nuo kaksi edellistä ovat todella huonoja nukkujia olleet ensimmäiset 1-2 vuotta. Tuskinpa tämä kolmaskaan ihmeitä tekee sen suhteen, mutta vielä suhtaudun positiivisesti siihen aikaan, tuntuu hirveän tärkeältä se että saa olla kotona eikä tarvitse aamulla raahautua töihin! Uskon, että jo sen voimalla jaksan valvoa öisin... ja jos ja kun päivällä väsyttää niin mies saa sitten järjestää mulle mahdollisuuden päiväuniin, etten ole aivan raato. Eiköhän kaikki mene omalla painollaan. :)

Adeliina rv 7+6

Vierailija
38/59 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut eilisestä asti alavatsa oudon tuntuinen, kokoajan tuntuu menkkamaista kipua. no nyt sitten vessareissujen painajainen on käynyt toteen, pyyhkiessä tulee välillä rusehtavaa vuotoa. oon nyt tosi peloissani, että enteileekö tämä jotakin huonoa. jollain sivuilla missä surffailin eilen, joku lääkäri oli vastannut jollekkin mammalle, ettei vuotooireet ole normaalia. no tästä syystä sitten iski paniikki, vaikka yritän ottaa ihan rauhallisin mielin. joka kerta hirvittää mennä vessaan, kun pelottaa että joutuu kohtaamaan runsaan vuodon. pitäisköhän käydä lääkärissä varmuuden vuoksi, vai odotellakko miten tilanne kehkeytyy??? neuvola aikaa en ole vielä saanut, koska on kiinni koko heinäkuun ajan..

toivottavasti ees joku osais ja jaksais jotain vastata...

Vierailija
39/59 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullu, että vuoto itsellään ei ole välttämättä merkki mistään ikävästä, olen kuullu että aika monella sitä vuotelua on. Minun ystävälläni oli melko pitkälle raskautta sitä ja kaikki meni hyvin. Ethän sä itse voi asiaan mitenkään vaikuttaa, niin yritä ottaa rauhallisesti. Itse, jos olisin sinun asemassa, odottaisin muutaman päivän ja katsoisin mihin suuntaan tilanne kehittyy ja kävisin sitten ultrassa. Mä en varmaan sais mielenrauhaa, ellen kävis katsomassa mitä siellä masussa tapahtuu.

Vierailija
40/59 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli esikoista odottaessa muutamia kertoja rusehtavaa vuotoa ja sit kerran tuli sellainen klönttiki ja ku soitin ja kysyin asiaa sanoivat etta vähäinen vuoto on normaalia esin yhdynnän jälkeen koska limakalvot on niin herkät raskaana ja sit kuukautiskierron aikaan voi tulla raskauden alkuvauheessa myös kuulemma vuotoa.

Raskauteni meni hyvin ja syntyi terve poika maalliskuussa 2009 ja nyt toista odotellaan ja olen vähän jännänny et tuleeko vuotoa mut ei onneksi ole toistaiseksi tullu..

Tsemppiä kovasti!!!

Itselläni on ollu nyt energisempiä päiviä tänään jopa leivoin ja tein vähän kaikenlaista...

Hande ja rv 9+4