Onko sinulla kotonasi oma huone? Jos ei, niin
toivoisitko että olisi? Mies haaveilee, että hänellä olisi huone, johon sulkeutua kuuntelemaan musiikkia ja polttelemaan sikareita :)
Kommentit (16)
Lasten määrästä riippuu jääkö huoneita yli, jos lapsia ei tule enempää, niin sitten ylimääräisiä huoneita riittää. Mutta vähintään mun aluetta on makuuhuone. Mies ei ainakaan tähän mennessä ole tehnyt siellä muuta kuin käynyt nukkumassa, joten mun omaa aluetta on makuuhuoneen nojatuoli, jossa voin lukea tai katsoa telkkaa.
Mutta siinä on kuitenkin perhe lähellä. Jos kaipaan ihan omaa rauhaa, niin piharakennuksen takkahuoneeseen ja muulle perheelle ilmoitus, että ei saa häiritä koko iltana. Siellä on sänkykin, joten voi jäädä vaikka nukkumaankin rauhassa sinne.
Työhuoneen tarvitsisin, seuraavaan asuntoon. Nyt olen vallannut keittiön pöydän.
Ainoa mille minä haluaisin oman huoneen on käsitöitä ja nikkarointia varten että saisi levittää ja jättää kaikki tavarat.
En pidä mitenkään nautinnollisena "omana aikana" eristäytyä neljän seinän sisään. Mielummin vietän sen ajan ulkoillen. Varmasti outoa että viihdyn lasteni kanssa. Eikö teidän joilla on se oma huone lapset ihmettele kun sulkeudutte omiin oloihinne?
En pidä mitenkään nautinnollisena "omana aikana" eristäytyä neljän seinän sisään. Mielummin vietän sen ajan ulkoillen. Varmasti outoa että viihdyn lasteni kanssa.
Eikö teidän joilla on se oma huone lapset ihmettele kun sulkeudutte omiin oloihinne?
[/quote]
Joo itse varmaan otat lapsesi vessaankin mukaan, kun menet kakalle, ettei teidän vaan tarvitse olla erossa toisistanne :D
Oma aika ja rauha on ihan normaalia!!
toivoisitko että olisi? Mies haaveilee, että hänellä olisi huone, johon sulkeutua kuuntelemaan musiikkia ja polttelemaan sikareita :)
Kellarissa. Sisustettu baariksi ja siellä on tietokone, tv ja musiikkivehkeet. Mies on kasannut sitten sinne mm. jalkapallo- ja musiikkidvd:t, joita saa katsella rauhassa. Soittaa itsekin, joten saa siellä rauhassa harjoitella.
Vieraat tykkäävät myös istuskella siellä alhaalla. Mä en itse ole aina niin innostunut, mutta on se joskus ihan ok :). Jos mä haluaisin/tarttisin itselleni huoneen, niin on meillä tässä 2 ylimääräistä makkaria, joista toisen voisin ottaa itselleni. Ei ole ollut tarvetta kuitenkaan.
En pidä mitenkään nautinnollisena "omana aikana" eristäytyä neljän seinän sisään. Mielummin vietän sen ajan ulkoillen. Varmasti outoa että viihdyn lasteni kanssa. Eikö teidän joilla on se oma huone lapset ihmettele kun sulkeudutte omiin oloihinne?
No jo on taas jollain tarve päteä kummilla asioilla. Useimmat ihmiset kuitenkin tykkää olla joskus myös omassa rauhassaan, ja ihan ilman että tarttee lähteä kodistaan pois.
Siellä on kuntosalilaite, juoksumatto ja työpöytä. Tosin ovea en sulje koskaan ;)
mulla on erillinen piharakennus jossa on omat työtilani, mutta enpä sinne kyllä vapaa-ajalla vapaaehtoisesti miellään mene. Eli tavallaan on, tavallaan ei. :)
siellä olis mun ompelu koneet, kankaat ymymymym.
Ärsyttävää ommella keittiönpöydällä, kun aina pitää lopettaa kesken ja kasata ja taas laittaa jajaja
Koko kämppä on joko täynnä mun ompelusjuttuja tai sitten mulla menee hyvää ompelu aikaa siihen kun roudaan edestakas noita kankaita, kaavoja, tilpehööripäkkejä. Ja puolet makuuhuoneesta on vallannut mun koneet : )
Takkahuoneen olen ominut itselleni. Mulla on siinä työpöytä ikkunan edessä, jonka ääressä naputan tietokonetta, piirrän tai ompelen. En kuitenkaan eristäydy sinne, vaikka sekin olisi mahdollista. Haaveilen sinne punaisesta nojatuolista ja jalkalampusta. Sitten voisin lukea kirjaa takanloimussa ja käpertyä siihen tuoliini.
Voisin rauhassa kuunnella haluamaani musiikkia ja lukea.
Kyllä mun mielestä aikuinen saa välillä sulkeutua omaan rauhaansa, eihän se sitä tarkota että siellä ois koko aikaa!
Olen haaveillut, että olisi huone, johon saisin kangaspuut, ompelukoneen ja maalausvehkeet. Mutta tuskinpa saan sellaista, joten ompelukone pölyttyy kaapissa, kun sen esiinkaivaminen on niin kaamea homma, kangaspuut pysyy vinttikomerossa purettuina ja maalaustarvikkeet laatikossa. Ehkä joskus eläkepäivinä pääsen taas harrastamaan.
Itse en tällä hetkellä kaipaa omaa huonetta. Muutaman vuoden päästä, kun lapset ovat isompia, olisi kiva joku oma harrastehuone...Siellä voisi piirtää, kirjoittaa ja visualisoida tanssiliikkeitä. Siis toiveajattelua, että ehtisin vielä joskus jotain tuollaista tehdäkin...