Miksi koira kävi "kukkoilemaan" minulle, vieraalle?
Hei!
Onko normaalia, että isokokoinen koira (taistelukoira) kävi murisemaan minulle, kun kävin kylässä eilen ja tilanne meni siihen, että minä jouduin käskemään koiran maahan ensin näytettyni sille kaapin paikan? Aika pelottavaa, pakko sanoa. Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun näin käy. Kerran myös yksi seefferi (väärin kirjoitettu, tiedän) kävi murisemaan minulle ja jouduin sillekkin osoittamaan, ettei noi tehdä...
Omistajina siis sinkkumiehet ja minä olen nainen.
Kommentit (9)
Se on laumansa, eli omistajansa pomo ja siksi puolusti omiaan vieraalta koska muista ei sen mielestä siihen ole.
tulilla, kun kävi hyppimään päälle. Taistelun jälkeen käsin sen maahan, koska pakkohan oli osoittaa, että minun kimppuuni ei käydä.
Näin jälkikäteen tosi pelottava tilanne. Siinä tilanteessa vai toimi.
"Koiran ei muuten tarvitse totella perheen ulkopuolisia"
Hei! Onko normaalia, että isokokoinen koira (taistelukoira) kävi murisemaan minulle, kun kävin kylässä eilen ja tilanne meni siihen, että minä jouduin käskemään koiran maahan ensin näytettyni sille kaapin paikan? Aika pelottavaa, pakko sanoa. Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun näin käy. Kerran myös yksi seefferi (väärin kirjoitettu, tiedän) kävi murisemaan minulle ja jouduin sillekkin osoittamaan, ettei noi tehdä... Omistajina siis sinkkumiehet ja minä olen nainen.
Onko normaalia, että isokokoinen koira (taistelukoira) kävi murisemaan minulle, kun kävin kylässä eilen ja tilanne meni siihen, että minä jouduin käskemään koiran maahan ensin näytettyni sille kaapin paikan?
Mutta epänormaalius ei ole siinä koirassa, vaan isännissä, kun eivät tulleet viivytyksettä väliin tilanteessa ja osoittaneet koiralle, että ei tarvitse puolustaa!
Käsittämätöntä, että vieras joutuu tuossa itse ryhtymään toimiin. Ei lupaa ollenkaan hyvää tuon koiran tulevaa käytöstä ajatellen.
on hukassa. Jos joku mies lähentelee sinua lenkkipolulla ja sinä sanot koiralle 'puolusta!' ja mies sanoo 'maahan, lepo', niin pitääkö sen koiran totella teitä molempia - vuorotellen, vai?!
ihmistä. Koira tottelee ensin aina omistajaa ja sen jälkeen vasta muita. Jos omistaja sanoo istu ja sinä maahan, niin mitä luulet kumpaa tekee.
Joo, siis jälkikäteen tuli mieleeni, että isäntä ei tosiaan ehkä hallitse sitä koiraansa...ottanut liian kovapäisen rodun, kun on itse aavituksen vässykkä...
toisen koiralle kaapin paikkaa (puhumalla) ja se kävi naamaani kiinni. Että en kyllä enää.
Koiran ei muuten tarvitse totella perheen ulkopuolisia (vaikka naamaan pureminen oli kyllä tuon koiran kohdalla vain yksi lukuisista merkeistä siitä että se oli aika pihalla)