HUHTIKUUN HANIT
Kommentit (76)
Orkidea, plussasin kp 27/28 haalean 25:lla ja kp 29/28 selkeän plussan 25:lla. Oireista kirjoittelinkin jo tuossa aiemmin.
Mites pampalla menee?
Fantasy: juu kiva nähdä täällä. Mulla eka meni 2 vk 2 pv yli ja toka tuli pari pv etuajassa. Jos tässä loppuun asti selvitään, veikkaisin muutaman päivän etuajassa tulevaksi. Väsymys täällä myös kauhea. Yleensä en saa nukuttua päikkäreitä, nyt onnistuu jokapäivä :)
Jälleen -Aurinko :)- täällä sama juttu, et maha turpoo ihan mahdotonta kyytiä! vasta siis 6+0 ja mietin jo et miten masun peitän??? Ei toivookaan, et sen voisi pitää piilossa 12 viikolle asti! En muista minäkään, et se ois aiemmin näin valtavaksi näin nopeasti muuttunut. KÄÄK! Annoin just mun mammavaatteet lainaan ystävälle joka on 24 viikolla ja aattelin, et pärjään sinne ku hän synnyttää, mut empähän nyt tiedä, hih.
ON: siis väsyttää ihan mahdottomasti. Pahoinvointia olen vähän odotellut, mut sitä ei ihmekyllä vielä ole tullut kovastikaan. Hieman vaan etovaa oloa, jos pitkäaika syömisestä. Aiemmista oli kunnon kokopäivän pahaolo ... Ja sitten ihmettelen tuota mahan kasvua :) Mitenkähän saa lapsiltakaan piiloteltua...oltiin ajateltu kertoo vasta np ultran jälkeen, kunhan näkee onko kaikki ok. Meillä ainakin 99 syntynyt tyttö varmaan jo huomaa äitin kasvavan mahan.
Just kaveri kävi np ultrassa ja sille selvisi, ettei sydän lyönytkään... aika järkkyä... niin toivoisi ettei kenenkään tuommosta tarvitsisi kokea.
kisu 6+0
..hei vaan kaikille. plussasin myös nyt pe.na.
varovaisesti tulen mukaan tänne.
laskettu aika olisi 9.4.2010 ja nyt siis raskausviikot 4+2
huojentavaa tietää ettei ole ainu joka stressaa ja pelkää pahinta.
mulla on ollu oireet jo tosi aikasesta,
pahaa oloa, rinnat kipeät, lämpöilyä muutamana iltana.väsymystä, painon tunnetta alamahassa ja se on turvonnut, yms.
nyt siis vaan kulutetaan päiviä ja toivotaan parasta.
onnea kaikille. t. alisa
Onnea kaikille uusille tulokkaille ja tervetuloa! =) Kiva kun porukka lisääntyy!
En muista oonko jo maininnut, mutta siis meille on tulossa toinen lapsi, esikoinen on vuosimallia 2006.
Oon nyt pari päivää ollut ajoittain tosi äkkipikainen ja kiukkuinen, liekö sekin raskausoire sitten. Voi miesraukkaa...;)
Varasin muuten yksityiseltä ultra-ajan, tai olla 20.8 vasta se.
Nyt meen syömään. Nälkä tuntuu olevan parin tunnin välein.
Pampa rv 5+2
Ja tervetuloa jännittämään ja panikoimaan tänne muiden joukkoon. Melkosta touhua tämä alkuraskaus on - varsinkin näin esikoista odottavalle! *Huh*
Mulla meni se paha olo yhdellä aamulla ohi....Jatkoa voi tietty seurata, mutta ei ole ollut nyt perjantain jälkeen enää. Tänään oli pakko mitata rinnanympärys, kun mies on kovasti väittänyt, että rinnat ovat kasvaneet. Toiveajattelua, väitin minä, mutta oli tuo kolme senttiä kasvanut. =D Ei voi sanoa muuta kuin, että tarkka on miehen silmä! *ja jos joku ihmettelee, miten olen ihan sentilleen rinnanympäryksestä selvillä, niin treenaamisen takia olen mittaillut, että miten vaikuttaa*
Mutta näillä mennään nyt. Ihana on ollut lisätä päiviä tähän odotukseen. Jokainen päivä tuntuu ihan lahjalta. Haluan tätä kuuttia niin kovasti.
tänään tein toisen kerran testin, kaksi viikkoa väliä ekaan. Edelleen vahvasti plussaa. Ehkä varovasti alan uskoa odottavani vauvaa! Edellinen syntyi 2002 ja esikoinen 2000. Joten uusi vauvakausi tästä käynnistyy :).
Miten muilla, onko kolmansia lapsia tulossa?
Beren la 8.4.
eli ilmoittaudun myös tälle puolelle, plussasin viime torstaina synttäreitteni kunniaksi. Jännitin testin tekoa enkä uskonut sen olevan plussa, mutta oireet kertoivat jo paljon aikaisemmin että kyllä tässä taidetaan raskaana olla.
Poistatin kierukan kesäkuun lopussa ja menkat alkoi heti heinäkuun eka, ajattelin että onkohan nämä muka jo normi menkat, kierrosta ei mitään havaintoa koska kierukka oli n 1½ vuotta ja sitä ennen minipillerit ja raskaus. Mies ollut koko ajan sitä mieltä että meille ei enää lapsia tule mikä masensi mua kovasti, mutta sitten alkoi mieskin innostua ja tehtiin ns. diili, tehdään vielä vauva ja mies saa sitten jotain. Ei mikään paha juttu jos joku niin ajattelee ;) Mä halusin lasta niin paljon että olin valmis tekemään melkein mitä vaan. Salaa en kuitenkaan siihen ryhtynyt eli kierukan poistoon oli ihan muut syyt alunperin.
Nyt siis olo todella epätodellinen, yritän kokoajan ajatella että nyt täytyy painaa mieleen kaikki mahdollinen alusta asti koska tämä tulee todennäköisesti olemaan se viimeinen vauva joka meille tulee, tai mistäs sitä ikinä tietää ;)
Mä siis tulin raskaaksi heti kierukan poiston jälkeen, ei noita aikaisempia lapsiakaan ole sen kauemin tehty, esikoinen nappasi tokasta kierrosta ja kuopus kait ekasta yrityskierrosta. Ekasta en muista että kuinka testasin, mutta tokasta tein testejä monta kun näkyi vaan haalea viiva. Nyt oli niin vahva viiva että ei se muuta voi merkitä =)
Meillä siis kaksi poikaa 5 ja 3 vuotiaat, eli vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää...
Jatkan taas joku toinen päivä noista oireista kun niitä ei ole oikein ollut ton plussaamisen jälkeen ollut...
Terkuin tiuhtiviuhti80 la jotain 7.4.2010 =)
Ja kovasti onnea kaikille uusille plussanneille.
Ite en oo vielä testiä tehnyt, mutta kovasti on taas oireita; väsymys, alamahan nippailut ja paineen tunne, nännit arat, ja mahan turpoaminen myös, valkovuoto normaalia runsaampaa, koko ajan nälkä jnejne.
Testin teen vasta ensi vkl.
Mulla oli muuten esikoisen odotuksen alussa vaan sellanen äklö olo koko ajan, muttei kuitenkaan oksettanut, ja olo oli ihan ympäri vuorokauden muutaman viikon ajan. Nyt ei ole ainakaan vielä ollut. Enkä muista koska se esikoisen aikana alkoi.
Mutta niin, nyt täytyy kyllä mennä nukkumaan, esikoinen kun ottanut tavaksi herätä aamulla jo seittämältä. :)
Jadmiras ja masu 3+3 (vasta)
MUKANA MENOSSA:
(laskettuaika, synnytyspaikka, asuinpaikkakunta)
28.3.10 Wilukissa------------
1.4.10 fantasy------------------Kätilöopisto----------------Helsinki
1.4.10 pikkuvilkku-------------KSKS------------------------Jyväskylä
1.4.10 iitu86--------------------KYS
1.4.10 kolmastoive2010----
2.4.10 Pampa------------------Tays-------------------------
3.4.10 äitijaEdwina-----------Kätilöopisto----------------
5.4.10 emilia82----------------
5.4.10 Veelamarja------------Tyks--------------------------
7.4.10 Aurinko77--------------KYS--------------------------
7.4.10 tiuhtiviuhti80-----------
7.4.10 heidie1------------------
8.4.10 Orkidea-----------------
8.4.10 outii----------------------Tyks--------------------------Turku
8.4.10 Berenike---------------Kätilöopisto----------------
9.4.10 Mykerinos--------------
9.4.10 alisa79-----------------
12.4.10 Sinisini----------------Tays-------------------------
13.4.10 LillaMyy83------------SeiKS------------------------Etelä-Pohjanmaa
15.4.10 Jadmiras-------------Lohjan sairaala-----------Karkkila
LA? minni1974----------------Naistenklinikka------------Vantaa
LA? VadelmaMama----------Tyks--------------------------
Tulinpahan vielä ilmoittamaan, että nyt illalla 'lorahti' sen verran tuhrua (vai miksä sitä nyt nimittäis) että suojaakin, joka sekin on jo tahriintunut, pitää käyttää :(. Vähän on mieli maassa nyt, mutta ei voi edelleenkään muuta kuin odottaa ja toivoa että tuhru loppuu ja on vaaratonta. Mullahan tuhrutteli jokunen päivä sitten noin vuorokauden verran mutta ei näin paljoa. Huoh, olipahan tuhrumainen viesti.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja toivotaan parasta itse kullekin =).
P.
Sanokaahan sitten mitä mieltä olette tuosta listaehdotuksestani? Mielestäni on paljon selkeämpi noin. :)
Voi Pampa. :( Toivottavasti ei ole mitään vakavempaa..
Jadmiras ja masu 3+4
Aurinko77: Kiitoksia peukuista ja varpaista ja muutenkin tsemppaavasta tekstistä! Tein niin kuin sinä olit tehnyt ja kävin tänään antamassa verinäytteen, iltapäivällä soittelen lääkärille ja katsotaan sitten miten asiassa edetään.
Emilia82: Mun mielestä on myös ihanaa, että on tällainen palsta, jossa voi käydä kirjoittamassa ja lukemassa kuulumisia. Itseltäni vertaistuki puuttuu melkeinpä täysin ja tämä kyllä korvaa sen..Täällä tuntuu myös olevan hyvä ja kannustava ilmapiiri!
sinisinille, alisalle ja tiuhtiviuhtille plussa-onnittelut :)
orkidea: hihii, tosiaan tarkka silmäinen sun miehesi!
Jadmiras: lista näyttää hyvältä, selkeä on :)
Pampa: Voih, täällä samoissa merkeissä mennään.. tuhruilen enemmän tai vähemmän koko ajan.. jokaisella vessakäynnillä sydän hakkaa ja surettaa.. täällä on peukut ja varpaat pystyssä, että harmitonta tuhrua sulla!
on: tänään siis kävin verikokeessa ja soittelen myöhemmin gynelleni ja katsotaan sitten miten eteen päin. Tuhruilu yltyi hiukan iltaa kohden, mutta nyt taas aikasta niukkaa. Ja jos oireista uskaltaa jotain sanoa (pelkään, että oma pää tekee kepposia ja keksin kaiken:D), niin kuvotusta on ollut pari päivää ja nyt oikea rinta on hiukan kipeä..pientä kihelmöintiä on ollut muutenkin. Alavatsa on ajoittain hyvinkin kipeä, tosin en tiedä voisiko olla, että selkäsärky säteilee vatsaan asti..
Tuhrutonta viikkoa kaikille!
Outii rv 4+4 toivottavasti
Huomenta kaikille!!
Minun ja poikien huomen alkaa vasta klo 10 aikaan, ollaan melko aamu-unisia ja osakseen verottaa tuo vessassa juoksu.. Viime yönäkin neljästi.. ;)
Kiva, kun saadaan uutta porukkaa, onnea kaikille!!
Outii ja Pampa, täällä peukut pystyssä, että kaikki ok!!
Jadmiras, lista on hyvä =) Mulle sinne vois sairaalaks lisätä sen KYS:n
Berenike ja Tiuhtiviuhti, täälläkin kolmas tulossa. Pojat 2002 ja 2004 joten tiedän, että vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää!! =)
Orkidea, onnea suurentuneiden rintojen johdosta!! =) Miehet ovat tarkkasilmäisiä.. ;) Minulla tällä hetkellä ei ole isontunut muuta kuin nännipihat ja nekin tummuneet. =)
Täällä alkoi uusi viikko, eli kasassa 5+0 ja sille kelpaakin hymyillä ja isosti!! =)
Aurinko77
Alkuraskauden epävarmuus on niin "syvältä". Otan osaa Outii, Pampa, ja muutkin jotka tuskailette "tuhrujen" kanssa. Itselläni sama; toisinaan on sellainen olo että ei sais olla iloinen lainkaan. Mutta, kuitenkin, elämästä pitää ja saa nauttia näinäkin päivinä ja viikkoina! Retkeillään, syödään hyvin (ja usein ;)), pidetään rakkaista kiinni. Toivotaan että kaikki menee hyvin!
Oireista: Öklöttää. Nälkä, koko ajan. Rinnat kauheeen kipeet ja kasvaa vaan (ennestään isot!). Itku herkässä, vaikka söpön koiran nähdessä! Hajuaisti sietämättömän tarkka. Olen saanut nämä kaikki!
Mukavaa päivää kaikille
toiveikkaana
Beren (Kättärille huhtikuussa)
Hei kaikille,
Täällä yksi myöskin plussannut, LA näyttäisi olevan 7.4 :) Clomifen avusteinen kierto oli toisessa kierrossa tuli kauan odotettu plussa :)
Toivotaan että kaikki menee hyvin...ensiviikon tiistaina ultraan :)
Heidie
Heippa! Täällä vielä yksi huhtikuinen mami ilmoittautuu mukaan.
Mulla on LA 5.4 eli sama kuin emilia82:lla taisi olla. Viikkoja on kasassa nyt tasan viisi. Meillä on ennestään 2003 syntynyt poika ja kauan mietittiin, että onko meidän perhe yksi vai kaksilapsinen. Olen itse ainut lapsi, enkä ole yhtään asiasta "kärsinyt", mutta vauvakuume kuitenkin voitti ja yhteistuumin päätettiin keväällä ottaa kierukka pois. Ajatuksena oli myös se, että äiti olisi kotosalla vauvan kanssa kun esikoinen aloittelee koulun.
Oireita kuulostellaan täälläkin erittäin tarkasti. Rinnat ovat ihan käsittämättömän arat ja pientä nippailua alavatsassa tuntuu. Ehkä pientä ällötystä jos ruokailuväli venahtaa. Mies on myös huomannut mieliala vaihtelut :)
Neuvolaan ehdin jo soitella ja sain ajan elokuun viimeiselle viikolle. Viikkoa ennen käyn yksityisellä ultrassa tarkistamassa tilanteen ja rauhoittamassa mieleni. Siihen saakka pitää vain toivoa parasta.
Oikein paljon tarrasukkia kaikille huhtikuisille.
Veelamarja 5+0 La 5.4.09 TYKS
Moi,
minun piti vielä vähän aikaa täältä pysytellä poissa, ajattelin ensin käydä ultrassa varmistamassa, että ei ole taas kohdunulkoinen, mutta jotenkin nyt vain eksyin jo tänne...
Testasin siis tänä aamuna plussan. Testasin tosin plussan jo perjantaiaamuna ja perjantai-iltanakin, mutta olivat niin haamuja, että ei voinut olla varma. (tästä voinee jotakin hiukkasen päätellä meikäläisen tahdonvoimasta ja kärsivällisyydestä... tai niiden täydellisestä puutteesta). Predictorin varhaista käytin joka kerta ja siihen voi tulla puolen tunnin jälkeen negastakin haamu, ja sitä tietty epäilin, että jos kuitenkin meni liian pitkään ja siksi tuli haamu. Tänään oli kuitenkin ihan selkeä plussa, ei nyt mikään samanlainen kuin kontrolliviiva mutta näki ilman suurennuslasia :-D
Jos kaikki on ok, la on 12.4.2010 ja synnäri TAYS.
Täällä ei tosiaankaan pääse mihinkään verikokeisiin eikä ultriin (rv 13 paikkeilla taitaa olla eka ja ainoa), pitää mennä yksityiselle jos semmoista haluaa eli bye bye 150 euroa taas ensi viikolla! Esikoista odottaessa muistan kun olin ihan ällikällä lyöty kun ihan vain mun apteekin raskaustestin tulos riitti neuvolaan, eikä mitään muuta testattu. Jotenkin kuvittelin, että olisin jotenkin voinut sen sössiä enkä sitten olisikaan raskaana oikeasti. No ehkä se kun ei menkkoja tule alkaa jo hiukan todistaa jotakin testin oikeellisuudesta :-)
OIREISTA: rinnat ovat turvonneet ja arat, vasemmalla puolella alavatsaa vihloo. Ei muuta vielä, mutta jatkuva kuvotus varmaankin on tulossa kohta. En tosin esikoiselle oksentanut kertaakaan, kuvotti vain.
FANTASY: sullakin on hiukan pidempi ikäero tulossa, meillä esikoinen on syntynyt 2004 ja on kiva bongata muitakin, joilla ei ihan tule lapset perätysten.
t
Sinisini ja rv 3+5 tai rv 4 (jos kierto 26/26 tarkoittaa täyttä 4 viikkoa)