Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKUUN HANIT

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadmiras, no nyt on sun tekele siinä ja todellakin saat tehdä seuraavan juuh ;D - mulla ei oo tommosia energioita tai ees aikaa väsäillä ja muokkailla loputtomiin :D.. Milloin meinasit tehdä testin? Viikonloppuna vai, ainakin viimeistään eikö niin :D Peukkuja ja onnea!

Pampa, vieläkö sun noin tuhruttaa - voi ei! Ihan kauheeta olla epätietoisuudessa, ei ihme että tunteet heittelevät laidasta laitaan ja ihan rauhassa saat purkaat meille tunteita - jaksat sitten odottaa ultraan! Voimia :) Mulla on muuten samana päivänä ultra.. Viikkoja silloin on jo 7+4 niin saa sitten varmuudella tietää onko pikkunen elossa vai ei, vaikka olisikin ollut myöhäinen ovulaatio..

Wilukissa, joo aina maha kasvaa enempi, mitä useammin on ollut raskaana.. Kohtu venyy herkemmin :).. Mulla oli kanssa esikoisen kanssa aika pieni maha, mulle on gynet sanonut että mun kohtu on vähän taaempana niin siitä johtui..

VadelmaMama, tervetuloa mukaan ja onnea paljon! Joo minäkin yritän olla lihoamatta ja heti aloitin kattoo vähän mitä syön.. No muutenkin kyllä aina yritän kattoo, oon tällänen ikuinen laihduttaja ;D.. Esikoisen kanssa lihosin 16kg ja oli tosi raskasta kun paino nousi yli 70kg:n - ihmettelin onko meidän sängystä hajonnut jouset kun oli niin kuopalla, kunnes tajusin että sehän johtui mun painosta :D.. Mammavaatteista, mulla kävi silleen että olin kirpparilla myymässä vähän ennen kuin plussasin ja siellä mun viereisellä myyjällä oli myynnissä juuri mun kokoa olevat äitiyshousut.. Noh taikauskoisena ajattelin, että tää on enne ja ostin housut ;D Noh raskaanahan sitten olin :D! Muuten en varmaan paljoa osta, mulla on niin paljon leggingssejä ja mekkoja - niillä pärjää aika hyvin, oletan..

Todella paljon onnea ja tervetuloa myös muille uusille! On se kesä tehnyt tehtävänsä ja meidän huhtipino senkun kasvaa ;D ;D

Omaa napaa vielä hetken, pahaa oloa vähän aamuisin ja nyt tänään kovin pyörytti töistä tullessa.. En ollut syönyt kunnolla niin siitä varmaan johtui.. Tunteet ailahtelee ja yritän tunnistella mikä olo mulla on tästä raskaudesta.. Viimeksi (kun tuli sitten km) mulla oli koko ajan sellainen olo, että kaikki ei ole hyvin - vaikka miten yritin kääntää sen hyväksi asiaksi, esim. että on kaksoset kyydissä tai jotain.. Nyt en oikein ota selvää tästä fiiliksestä!? Ainii ja tosi outo juttu on käynyt, oon laihtunut 2 kiloa :O minä ikilaihduttaja jolle on puol kiloakin teetättänyt lähes syömättömyyttä ;D outoa, mutta jotenkin vois kuvitella että ohimenevää.. Nautin niin kauan kun voin :D

Ihania vointeja täältäkin!!

fantasy rv5+5

22/76 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö mahtuu mukaan? Olen nyt pari päivää käynyt lukemassa teidän juttuja...

Tein ylläriplussan eilen aamulla. Olin lähdössä hammaslääkäriin ja ajattelin testata sen negan, että voi sit siellä huoletta olla... No, kas kummaa, plussahan siihen tikkuun piirtyi... Toki ollaan oltu ihan tarkoituksella ilman ehkäisyä kesäkuusta, mut olin uskotellut tosi vahvasti itselleni, etten tuu raskaaksi ihan heti... Esikoisesta tärppäs toka kierrosta ja kuopuksesta (tulevasta keskimmäisestä siis, jos kaikki hyvin menee) viidennestä, joten uskoin tähän menevän vielä paaaljon kauemmin.

Aika sokissa oltiin aluksi, vaikka yllätys iloinen olikin. Vähän sekavia tunteita siis!

Oireina tissit kipeet ja finnejä pukkaa, yöh. Nyt olisi rv 4+2 ja LA 12.4.2010, jos tosiaan sinne asti päästään! Toivotaan!

Katselen nyt kuitenkin ihan rauhassa, miksi tää homma kehkeytyy. Menkkajomotusta ollut eilisestä... No, jos menkat (eli km) ei ala, niin testaan uudestaan ehkä lauantaina. On tää kyllä aika jännää...

Nyt tälläinen pikaviesti, toisella kertaa lisää. Lähden käymään poikien kaa mummolassa.

Voikaa hyvin! Ja toivotaan, että kaikki menee kaikilla hienosti! :)

Velmutar

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin nyt ilmoittautua joukkoonne.

Eilen tein testin ja esiin tuli haaleaviiva, mutta kuitenkin veikkaan, että plussa on. Näin kävi meillä myös esikoisen kanssa, joka on nyt 9kk =) Teen kuitenkin vielä viikonloppuna uuden testin, ihan vain varmuuden vuoksi. =) Ei kyllä oltais uskottu, että näin nopeasti onnistaisi toisen lapsen kanssa! Jännittää kovasti vaan kun mieheni on vielä 5kk armeijassa ja alkuraskausaika pitäisi olla yksikseen esikoisen kanssa. Mutta onneksi hätä keinot keksii =)

Onnea nyt kovasti kaikille joilla on raskaus saanut alkunsa!

Vierailija
24/76 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt siis vanha pino jo.. kirjotan nyt viä tähän sen näin niin ei mene sekaisin ;D

Vierailija
25/76 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Ollaan melko lailla samassa tilanteessa Fantasy! :)Mä plussasin tänään ja yllätys oli melkoinen kun selkeä viiva oli testissä. (kp 28) Meillä takana 9 kk "yritys" ja viimeisin raskaus päättyi keskenmenoon juuri kun ehti alkaa rv 4+1 huhtikuussa pääsiäisen aikoihin.. :( Mulla kierrot olleet aika lailla sekaisin koko "yrityksen" ajan (28-36) joten todella ylläri tämä plussa oli, kun päätin vaan "kokeilla" testiä.. kun väsytti ja syötätti niin kamalasti iltaisin ja olihan tuo itkukin herkässä. Pääsen huomenna varmaan verikokeeseen tarkastamaan raskauden (ottavat varmaankin, kun oli se km vasta) Sitten voi vähän hCG:stä päätellä viikkoja. (Edellinen kierto oli 36) Tarrasukkia täälläkin tarvitaan ja paljon onnea. Meille tämä olisi viimeinen, iltatähtemme ja meidän kolmas lapsi. Huomisen kokeen jälkeen ollaan taas viisaampia. Onnea ja tarrasukkia kaikille minultakin!! :)

Vierailija
26/76 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa ilmottaudun varovasti mukaan. Testiä en oo vielä tehnyt, mutta oireita löytyy vaikka muille jakaa; kauhea väsymys, jatkuva nälkä, tissit kipeät, valkovuoto lisääntynyt, alamahassa tunne, että menkat olisi alkamassa, mutteivät ala. Näillä näkymin La olisi huhtikuun 15.päivä.

Ennestään mulla on tammikuussa -09 (6kk) syntynyt tyttö, eli ikäeroa näillä olisi sitten 1v3kk ja itse olen 20v. :)

Testin teen vasta ensi kuun alussa, joten sitten nähdään, olenko ihan todella raskaana jälleen. :)

Jadmiras

Vierailija
27/76 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vaan jo kaikille ilmoittautuneille :) ja onnea plussasta!

En ole vielä plussannut, mutta oireet ja tunne puhuvat puolestaan ;) onhan tämä minulle jo 5 raskaus. Synnytyksiä vasta yksi, poika syntyi 1/2007 eli toinen toiveissa. Tätä ennen tuulimuna ja viime syksynä keskenmeno vkolla 7 ja maaliskuussa vkolla 10.

Testaan varmaan jo tänään, vaikka olenkin aikaisessa. Kierrot olleet sekaisin viimeisestä keskenmenosta, mutta ovis oli mielestäni paaaljon tavallista aikaisemmin....ja taisin sitten ihan oikein bongata ;) mutta mutta, pää kylmänä täälläkin mennään ja kun ei halua vielä kellekään kertoa....onneksi saa tänne kirjoitella!!

Jadmiras, sulla sama tilanne, ettet vielä ole testannut. Merkit ovat sullakin selkeät ;) mulla siis sunnuntaina kipeytyi rinnat ja etova olo tullut kuvioihin mukaan, lisäksi söisin koko ajan. Lisäksi tunnen taas mahassa sen "pistoksen", joka on ollut kaikissa raskauksissa (nyt vasen puoli kohdussa).Jos nyt erehtyisin, niin kroppa olisi huijannut todella onnistuneesti!

LA 9.4.

Mykis

Vierailija
28/76 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla plussasin mutta en vieläkään sitä kunnolla tajua :). Oireita ei juurikaan ole, mitä nyt välillä jomottaa/vihloo alavatsaa, mutta ei oikeastaan kummempaa tällä hetkellä. Kakkonen olis meille tulossa, mutta tosi varpailla tässä vielä ollaan. Takana on yksi km ennen esikoista rv 12 (rv8 kaikki oli vielä ok), joten luulenpa että vasta parin kk kuluttua uskallan olla vähemmän varpaillaan :). Onnea siis tarvitaan täälläkin.

Välilä meinaa itku tulla kun olen niin onnelinen tästä raskautumisesta mut sit äkkiä yritän palauttaa itseni maan pinnalle, niin alussa kuitenkin mennään. On tämä niin ihmeellistä :).

Sekavia ajatuksia täällä.

Onnea sinullekin Aurinko77 plussaamisesta!! Ja toivotaan että te jotka ette ole vielä testanneet plussaatte myös :).

Fantasy, kiva kun avasit pinon. Nyt uskaltauduin minäkin mukaan. Ollaan muuten näköjään samanikäisiäkin ;).

Pampa rv 4+3 voi jee! :D

Vierailija
29/76 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Aurinko77, Jadmiras ja Mykerinos !!! =))) Ihanaa! Kyllä niitä oireita ihme kumma on jo näin aikasessa vaiheessa, mullekin tuli ihan varma olo että oon raskaana pari päivää ennen menkkojen alkamispäivää (joita ei siis tullutkaan ;)

Pampa, tietenkin uskallat - hyvä hyvä ;D .. Ei meidän voi muuta kuin mennä päivä kerrallaan ja toivoa että tällä kertaa onnistaa.. Ai samanikäisiä ollaan, kiva=) Mistäpäin olet?

Hei jos sopii niin laitoin teitejä tohon alkuun niin tietää ketä täällä on =) Voin lisää myös lasketun ajan ja synnytyssairaalan jos haluutte??

fantasy 4+4

Vierailija
30/76 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinasin synnyttää Lohjan sairaalassa, mikäli nyt sitten raskaana olen, ensi kuun alussa se sitten selviää, eli voipi sen tuohon listaan laittaa. :)

Vierailija
31/76 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!!

Raskaana sitä ollaan verikokeenkin mukaan joten Iltatähtemme on saanut alkunsa!! =) hCG oli tänään 414 joten alussa ollaan, nyt peukut ja varpaat pystyyn!! Sekavan kierron takia (27-36 joista viimeisin 36 ja plussasin nyt kp28) en osaa tarkkaa la:ta sanoa ennen ultraa, mutta kun laitoin laskuriin kierron pituudeksi 30 niin antoi la:ksi 7.4.2010. Mä oon niin happy!! On tätä odotettukin!! Ja ekasta viestistä unohtui kertoa, että aiemmat kaksi lasta tärppäs heti ekasta kierrosta ja tätä tehtiin nyt 10 kk!!

Aurinko77

Vierailija
32/76 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki,

Ihana lukea, että teillä on täysin samoja tunteita kuin minullakin. Minä olen kyllä varmaan vielä enemmän sekaisin, koska tämä olisi esikoisemme.

Plussasin eilen, haalean viivan testiin sain. Tein sitten kakskin.=) No, tänä aamuna oli pakko kokeilla ihan apteekin testiilä (aiemmat netistä tilattuja) ja plussaa se näyttää. Testiviiva ei yhtä tumma kuin kontrolliviiva, mutta selkeä kuitenkin. Kai tämä nyt sitten pitää uskoa. Mihinkään verikokeeseen ei ole mahdollista päästä, joten täytyy vaan kärvistellä.

Tämä oli eka kierto ilman ehkäisyä ja senkin takia olen vallaan ihmeissäni. =)

Mutta, jos tämä nyt totta on -ja pitää kai se uskoa- niin "mahtavat" 3+5 menossa ja la 8.4.

Vierailija
33/76 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tänään hieman vielä epävarmemmat tunnelmat, koska mahaa on vihlonut välillä aika terävästikin ja pientä tuhrua on ilmaantunut. Täytyy nyt seurailla yltyykö tuhru/vuoto :/. Toivotaan että on ihan harmitonta kuitenkin. Esikoisen kohdallakin tuhrutteli jopa useamman viikon muistaakseni ja kaikki meni silloin hyvin. Silloin ei tullut kirkasta verta eikä sitä onneksi tälläkään hetkellä näy.

Mut silti kauhulla/jännityksellä oottelen mitä tuleman pitää...

Toivotaan että te muut vältytte tällaisilta päätä-vielä-sekavammaksi-laittavilta-jutuilta :).

Pampa rv 4+4

Vierailija
34/76 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen odotusaikana mulla vaivasi levottomat jalat joka ikinen yö, enkä meinanu saada nukuttua sen takia. Noh, nyt ne alkoi taas vaivaamaan!!! Mikään ei niihin auta muu kun nousta sängystä ylös ja mennä hetkeksi paljain jaloin seisomaan parvekkeelle, siellä kun on kylmä betonilattia.

Pakko olis vaan saada nukuttua, kun esikoinen saattaa heräillä vieläkin yöllä kerran syömään ja aamulla herää yleensä jo 05-07 aikaan...

Niin ja onnittelut teille muillekkin raskaudesta ja toivotaan että sinäkin Pampa pysyt loppuun asti. :)

Jadmiras

Vierailija
35/76 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAMPA toivottavasti se on samaa kuin esikoisen kanssa!!! Onhan tuo kyllä todella yleistä, mutta inhottavaa kun on sitten niin huolissaan.. Tarrasukkia kumminkin paljon sinnepäin =)

Orkidea, onneksi olkoon ja teretulemast joukkoon =)

Aurinko77, onnea vielä nyt näin virallisesti =)

Jadmiras, miltä ne levottomat jalat tuntuu? En oo koskaan tajunnut tuota sanontaa ;D

Mitäs muuta oireilua teillä on?

ON: mulla on poistunut se paineen tunne kohdun kohdalla (tai sitten mä oon jo tottunut siihen) ja heti tietenkin taas pahat ajatukset mielessä, että nyt on kesken mennyt.. Aargh tää on kauheeta! Mullakin oli vielä keskeytynyt km, ettei tullut itsestään ulos niin tod. näk. seuraavakin ehkä ois sellanen.. Ja sitten mä lupasin vielä etten maalaa piruja seinälle ja nyt puhun tälläsiä :/.. Voi voi, on mulla kyllä se ällötys vaihtelevasti koko ajan..

Väsyttäääää...

fantasy rv4+6

Vierailija
36/76 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se levottomat jalat on sellanen, ku kutisee koko jalka lonkasta alaspäin jostain tuolta sisältä, tuntuu ihan sika inhottavalta ja sit on pakko liikuttaa jalkaa et saa sen tunteen pois. Ja kylmä auttaa, jos siis seisoo jossain kylmällä jne.

Multa on hukkunu kaikki raskausoireet, väsymys on, mutta muuten ei mitään..Noh, saa nähä sit ens kuun alussa, et onko masussa mitään vaiko ei..:/

Jadmiras

Vierailija
37/76 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa löytyis seuraavia oireita ja viikkoja siis 4+3

-Väsymys, varsinkin alkuillasta

-Repäisykivut alavatsassa yöllä kun kääntää kylkeä tai kun nousee nopeasti istumasta

-NÄLKÄ, varsinkin iltaisin ja öisin (joskus lämmitettävä ruokaa keskellä yötä

-Äklö olo välillä

-Vessassa juokseminen

-Todella turvonnut maha (näyttää kuin olisin jo kolmannella kuukaudella =)

Samat oireet oli myös toisessa raskaudessa ja ensimmäisessä lisäksi kamalan arat rinnat, mutta sitä oiretta ei ole ekan raskauden jälkeen ollut. Mä en oo yhdestäkään raskaudesta oksentanut vaikkakin välillä äklö olo onkin. Toisilla kavereilla oksentaminen on tiennyt tyttöä ja kyllä minä ihan mielellään pienen prinsessan takia voisin oksentaa, toki pojankin!! Meillä aikaisemmat lapset ovat poikia joten katsotaan nyt jatkuuko veljessarja! =) Minä sain ultra-ajan 19.8 ja viikkoja pitäis olla silloin kasassa 7+3, pitkät 3 viikkoa, mutta ihana nähdä silloin, että onhan kaikki varmasti ok!! :)

Kertokaahan muutkin oireita ja kaikille onnea matkaan!!

Aurinko77

Vierailija
38/76 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain fantacyltä idean tulla piipahtamaan teidän pinossa :). Itselläni kun on la ihan maaliskuun lopussa niin on noi maalismasujen jutut usein jo viikkoja edellä meikäläisen tunnelmia. Täällä näkyy jutut olevan 'mun tasoisia' ;) joten saanen täällä välillä kirjoitella. Saattaisi olla järkevämpää näitä pinoja tehdäkin rv viikkojen perusteella niin menisi vähän lähemmäs jutut toisiaan, kun kuukausipinoissa...

Auringon jutut on kun mun näppiksestä suoraan! Mietin jo, et joko mun sivupersoona on ryhtynyt kirjailemaan :). Meilläkin kolmas. Eka lähti ekasta, toka tokasta alkurask. km jälkeen ja tätä vimppaa saatiin sitten tuhdatakin ihan tosissaan about 13 kiertoo ja viimekierrossa (kesäkuu) alk.rask km.

Täällä kans yks päivä ihmettelin tuota oireiden häviimistä.. ei ollut kertakaikkiaan mitään raskauteen viittaavaa, mutta olotila meni kyllä sitten ohi. Eli vaikuttaa olevan normaalia tuo olojen vaihtelu ja aika ajoin oireiden helpotus. Mulla on WC reissujen jänskääminen nyt jäänyt pois ja alkaa iskostumaan tajuntaan tää ihana olotila :). Oireina on ollut jo ennen testiä/alussa: munasarjojen vihlontaa/repäisykipua, WCssä juoksemista, janoa, etovaa oloa ja sitten testin jälkeen lisäksi VÄSYMYSTÄ, nälkää, nännikipua/tissien vihlontaa(erit. alussa), päänsärkyä ja lievää panoinvointia.

Milloinkas olette ajatellut neuvola aikoja varata?

kisu 5+3

Vierailija
39/76 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Wilukissa ja ONNEA sinullekin!! Kiva löytää joku joka on samassa tilanteessa!! Mieletön juttu!! =) Mä olen ollut tästä niin tohkeissaan, että varasin jo neuvola-ajan ja sain ajan 7.9.09. Sitä ennen piipahdan siellä yksityisellä ultrassa 19.8.09 =) Mä oikein jo odottelen lisä"oireita" ja samalla pelkään, että nämäkin jo olevat häviää.. Mutta positiivisella mielellä päivä kerrallaan peukut ja varpaat pystyssä!!

Sivupersoonasi eli Aurinko77 ;D

Vierailija
40/76 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea noista teidän oireista, tulin meinaan niistä kyselemään.

Olenko muuten ainut, joka täällä odottaa esikoistaan? Tämä on meinaan vallan jännää touhua, kun kaikki on ihan uutta ja kehoaan kuuntelee koko ajan korvat höröllä ja vähänkin poikkeavat jutut pistää ajattelemaan sitä pahinta...=/ Ei tällasella 3+6 paljon vielä juhlita.

Niin, mulla on tänään sattunut rintoihin. Tai tarkalleen ottaen toiseen rintaa. Kipu on vasemmalla puolella, ajottaista. *ajattelin jo, että sydärin saan, mutta jospa en =)* Kipu siis tulee sillon tällön ja tuntuu, kun puukolla viiltäis. Muuten ei oo rinnat edes kosketusarat tai mitään. Muita oireita ei ole ollut ja kyllähän sekin jo huolestuttaa. Mitenkään ei siis ole hyvä.=/ Ei oikein sovi mun mielenlaatuun tällainen "päivä kerrallaan" meneminen, mutta minkäs teet. Itepähän tätä niin toivoin ja halusin.=) Ei auta kuin koettaa kestää ja toivoa ja uskoa, että kyllä se kyydissä pysyy. Vessassa käyminen on aina jotenkin pelottavaa, kun ajattelee, että mitä jos menkat alkaakin.

Pelonsekaisin tuntein,

Orkidea