HUHTIKUUN HANIT
Kommentit (76)
Tein hetki sitten testin ja negaa näytti :( oireet ovat kuin raskautuneella edelleen, mutta niinkö vain kroppa on päässyt huijaamaan!
Mulla on nyt kp 27/26-34, joten voi tässä olla pieni mahdollisuus vielä raskauteen....mutta en tiedä, nyt kyllä olen ihan sekaisin. Täytynee odotella viikonloppuun ja sitten testata uudelleen.
oireet tällä hetkellä:
vasen rinta kipeä
pissattaa koko ajan
vilunväristyksiä
mahaa vihlaisee helposti noustessa ylös
etovaa oloa
ilmavaivat ihan kauheet
menkkajomotusta
mutta en enää tiedä ja lisäksi vasemmalla puolella tunnen selvästi sen "pistoksen", mikä on ollut kaikissa raskauksissa. Palailen tänne, kun saan varmuuden tähän.
Mykis
Onnittelut taas uusille mukaan tulijoille raskaudesta. :)
Mullakin on muuten toi, että kun nousee nopeesti ylös, niin vihlasee mahasta, ehkä mulla sittenkin on vielä toivoa. Muistelisin, että tollasta oli viimeksi sillon, kun esikoista aloin odottamaan. Vaikka siitä on VAAN vuosi aikaa, niin silti ei enään muista kaikkea. :)
Samaten toi, että on alkanu ihan yhtäkkiä vihlomaan rintaa, vasemmalta puolelta, mäki aluks luulin saavani sydärin, mut ehken nyt kuiteskaa. :D Se vaan tulee kun salama kirkkaalta taivaalta ja ihan yhtä nopeasti myös katoaa.
Hirmusti tekis mieli tehä testi jo, muttei ehkä ihan näin alussa vielä kannata, esikoisesta tein, kun oli menkat 4 päivää myöhässä, mutta nyt teen samana päivänä kun niitten pitäis alkaa.
Joop, mutta nyt meen keittelee aamupuuroja, kun neitikin jo heräsi yöuniltaan. :)
Jadmiras
Kyllä minunkin pitää tänne uskaltautua jo..
Plussasin viime sunnuntaina ja maanantaina soittelin jo neuvola-aikaa, pitää malttaa odottaa 4vkoa.
Odottelen toista lasta, esikoinen 02/08 syntynyt.
Laskettuaika olisi 3.4.10 ja kättärin haikaranpesään yritän päästä synnyttämään.
Viime raskaus oli helppo, ei pahoinvointeja eikä muitakaan raskausajan vaikeuksia. Nyt aamuisin mieletön kuvotus ja pahoinvointi jatkuu pitkälle päivään. =(
ÄitijaLeikkivä Edwina sekä masuasukki Torres 4+5
Hienoa, että meitä tulee lisää mukaan koko ajan. Mä odottelen, millon tuolta "vauvakuumeen" puolelta tulee esikoishaavelijoista lisää seuraa. Lupasin yrittää vetää perässäni tänne.=)
Jännää, miten yksikin päivä voi tuntua olevan jo niin paljon eteenpäin. Tänään viikot 4 tasan.
Mullakin oli eilen noita ilmavaivoja. Tosi kiva oli olla töissä. Onneks oli suht rauhallinen ilta. ;) Tänään en ole "meinannut saada sydäriä". Odottelen, mitä tämä vielä tuo tullessaan.
Täytyy muuten kysellä, voisko tuonne meidän esittelyjen perään alussa lisätä vielä, mistä päin Suomea on?
Pikkasen paremmalla fiiliksellä oleva,
Orkidea
Onpas nuutunut olo, mutta noin muuten ihan hyvät fiilikset :). Tuhrua ei ole näkynyt sen toissapäiväsen jälkeen, hyvä niin. Edelleen on erittäin vaikea uskoa raskauteen kun noita oireita saa hakemalla hakea. Jos nyt jotain keksisin, niin silloin tällöin vaimeita jomotuksia/vihlaisuja oikealla alavatsalla, ja huimaus jos nousee nopeasti tai ei kovinkaan nopeasti ylös. :)
fantasy, samanlaisia aatoksia on mullakin, koska se minunkin km oli keskeytynyt km. Ai niin, Tays:ssa meinaan synnyttää.
Taidan kyllä mennä alkuraskauden ultraan jossain vaiheessa, vaikkei sekään vielä pelkoa poista, mutta saattaisi lievittää sitä hetkellisesti ;).
Onnea ja tervetuloa kaikille uusille tulokkaille!!
Nyt jotenkin ramasee sen verran että on pakko siirtyä sivummalle. Niin, voihan tää väsymyskin olla oire, mutta mulla on 2 fyysisesti rankkaa päivää takana, joten pistän niiden piikkiin.
Pampa rv 4+6 (tuntuu että aika matelee :D)
Jos tohon listaan laitatte, mistäpäin on, ni mä oon Karkkilasta (uusimaa).
Juu laitoin listaan mistäpäin ootte =) Laittakaa lisää tietoja niin muokkaan listaa.. Se näyttää nyt vähän sekavalta, en saanut sitä muokattua niin, että ois enempi väliä nimimerkin ja la-ajan välissä - outoo :/ Mä yritän myöhemmin tehdä sitä miellyttävämmän näköiseksi..
Mykis, voi ei.. Outoa sitten että noilla oireilla negaa näytti :O teitkö aamupissasta? Toivotaan, että muuttuu plussaksi =)
Wilukissa, tervetuloa joukkoon!! Ihanaa kun tulit, harmittelinkin että kun oot just eri kuussa kun mää.. Mutta tänne vaan ja voihan sulla mennä yliaikaiseksikin ;D Miten sun edelliset on tullut? Mulla meni esikoinen 5 piiiitkäää päivää yli la..
Pampa, huhhuh että tuhru meni ohi - ihanaa =)) !!
Orkidea, onnea esikoisesta =) Sitä ei voi sanoin kuvailla miltä tuntuu saada oma lapsi - elämä heittää häränpyllyä, mutta kaikki on sen arvoista (vaikka ihan joka sekunti ei siltä tunnukaan, nimimerkillä koliikkivauvan äiti ;D )
Mä plussasin päivänä jolloin ois pitänyt menkat alkaa ja vahva plussa tuli.. Oireet alkoi pari päivää ennen plussaamista, mutta nyt ovat "hävinneet".. Eli pelko persuuksissa juu on, mutta on mulla vielä oireina: helposti hengästyminen, vessassa ravaaminen, väsymys ja välillä ( thänk gaad ;) just noustessa vihlasee mojovasti alavatsasta.
äitijaEdwina, tervetuloa mukaan =) Samat tunteet on, että uskaltaako, juu-u ;D Meillähän on sama synnytysairaala ja varmaan itsekin yritän päästä haikaranpesään.. Esikoisen kanssa ei ollut toivoakaan, silloin syntyi joku ennätysmäärä vauvoja ja jopa juuri synnyttämään tulleita käännytettiin naistenklinikalle :O.. Voi kyllä olla etten pääsisi edes haikaranpesään, kun mulla oli ongelmia edellisessä synnytyksessä istukan irtoamisen kanssa.. Mutta en tiä =)
Ja kas kummaa, VÄSYTTÄÄ...
fantasy rv5 = JIIHUUUUU happy happy happy :D
Hei kaikki,
Mun raskaustestini oli positiivinen eilen ja la olisi kierron mukaan 5.4. Tämä on ensimmäinen raskauteni, ja kaikki tuntuu tosi oudolta kun ei tätä osaa verrata mihinkään.
Huolestuttaa kovasti, kun kaikki on niin alussa ja pelottaa, että mitä jos jokin menee pieleen... On vaikeaa olla huolehtimatta kun tämä on niin älyttömän tärkeä asia. Ajattelin, että ehkä sitten kun totun ajatukseen en olisi koko ajan niin huolissani.
Viimeisten päivien ajan rinnat (tai oikeastaan nännit) ovat olleet tosi arat, ja valkovuotoa on mielestäni reippaasti enemmän kuin normaalisti. Ihme juttu...
Onnea kaikille muille odottajille.
Fantasy: milloin esikoisesi on syntynyt? Meillä Edwina syntyi (rv 37+4) helmikuun lopulla niin ei ollut kättärillä paljon synnyttäjiä. Mielestäni tuon istukan irtoamisen suhteen ei pitäisi olla ongelmaa haikaranpesän pääsyyn..
Mykis: Toivottavasti kaikki on hyvin
ON: pahoinvointi on kokopäiväistä nykyään ja pitäisi vain syödä vähän ja useasti mutta ei se tuon neidin kanssa oikein onnistu =( Onneksi on töistä lomalla vielä ensi viikon jospa tää olisi siihen mennessä helpottunut.
Jaa-ha nyt neiti tyhjää keittiön kaappeja pitää mennä..
ÄitijaEdwina1v5kk ja Torres 4+5
Tänä aamuna taisin saada ensimakua siitä, mitä tuleman pitää. Ravasin aamun vessassa. Aamupuuroa syödessä nousi ruoka kerran puoliks takasin. Reippaana tyttönä hätäpäissäni nielasin. =D Sitten olikin useamman tunnin heikko olo. Ei varsinaisesti oksettanut, mutta ällötti...Oli mukava tehdä työpäivä kassalla tällasenä hellepäivänä, kun kaupassa ihan sikakuuma. Asiakkaat haisi hielle ja ei tää kassatäti paljon hymyilly. Huh.
Odotan innolla huomisaamua ja tän päivän loppupäätä..Katsellaan, miten käy.
-Orkidea-
emilia82, tervetuloa ja oikein paljon onnea plussasta =) Mullakin on lisääntynyttä valkkaria ollut jo melkein oviksesta asti.. Se ikävästi hämää välillä, kun pitää vessassa ravata ettei vaan ole yhtään punertavaa ;D
äitijaEdwina, mulla esikoinen on syntynyt jo kesällä-02.. Paljon on asiat muuttuneet siitä, nykyään on neuvoloita ja lääkärikäyntejä paljon vähempi..
on: Mahassa taas tuntuu "joltain", niiden muutaman päivän "tunteettomuuden" jälkeen =) sekä pahaolo on vähän lisääntynyt, varsinkin eilen illalla saunan jälkeen tuli ihan veltto ja huono olo.. Nyt aamulla oli myös, yöks.. Toivottavasti ei tule ihan niin paha kuin edellisessä, joka meni sitten kesken.. Silloin oksentelin ympärivuorokauden ja pyörrytti koko ajan, ihan kuin elimistö olisi viestittänyt että kaikki ei ole ihan hyvin.. Olin myös koko ajan kipeä, vaikka olen muuten todella harvoin kipeä..
fantasy rv5+2
ja tervetuloa emilia82 joukkoon mukaan! Tätähän se alkuraskaus just on, että ollaan huolissaan ja pelätään ja panikoidaan :). Ei voi muuta kuin toivoa parasta ja katsoa mitä tuleman pitää. Sulla on muuten just samat alkuraskauden oireet kun mulla oli esikoista odottaessa.
Orkidealle tsemppiä pahan olon kanssa, kiva tosiaan varmaan yrittää olla pirtsakkana ja hymyillä asiakkaille jos on ällö olo, yöks :O.
Jipii, mulla on alkanut tuleen tisut aremmiksi ;D. Vihdoinkin sellainen selkeä ja jatkuva oire, heh, no vuorokauden vasta ollut näin mut kuitenkin. Ja oon nyt huomioinut, että alavatsa on selkeästi turvoksissa tälläkin hetkellä...ei kyllä esikoisesta näin ollut. Enkä tiedä huomaako tuota pömpötystä muut, mut itse ainakin huomaan.
Kisu kyseli neuvolasta. Niin, koskas sitä vois varata? Aattelin että itse voisin vaikka ens viikolla soitella. Oon jossain määrin pihalla miten systeemit täällä toimii, koska esikoinen syntyi kun asuttiin ulkomailla. Ei siis ole suomalaiset käytännöt tuttuja :).
Nyt on nälkä. Eikun syömään!
Pampa rv 5+1
Liitynpä minäkin joukkoonne:)
Reipas vuosi tässä ollaan pikkukakkosta yritelty ja viikko sitten viimein plussasin! Aika ihana fiilis, vaikka tietysti pitää vielä pitää jalat maassa, kun on näin alussa. La olis ehkä 1.4. , mutta se tarkentunee sitten myöhemmin.
Pieni ällötys ja kauhea väsymys vaivaa, muita oireita ei vielä ole. Esikoisesta meni ensimmäisenä tissit hurjan kipeeksi, nyt mennään siis hieman erilailla. Meidän esikoinen on nyt 1v 10kk, eli jos kaikki menee loppuun asti hyvin, tämän kakkosen syntyessä isoveli on hieman reilut 2,5v.
Jep, mutta yritän opetella täältä muistamaan teidän nimimerkkejä ja jutusteluja. Palaillaan:)
ihanaa kun voi vaan olla näin lauantai iltana, hyvällä omallatunnolla =)
pikkuvilkku, tervetuloa joukkoon ja onnea myös sinulle pikkukakkosesta!
on: juu itsekin mietin tuota neuvolan varaamista, mutta ajattelin ensin käydä yksityisellä ultrassa kattoo mikä tilanne.. Jos huonoja uutisia, niin eipä tarvi sitten neuvolaan soitella ja perua.. Mutta sinne ultraan tekisi mieli mennä heti, kun reilut kuusi viikkoa - silloin pitäisi syke näkyä. Mutta pakko pelata varman päälle ja odottaa että on seitsemän, koska jos vaikka on ollut myöhänen ovulaatio tai jotain..
fantasy rv5+2 *rakastaa päiväunia ;D*
Plussasin viikko sitten. Aika erikoiset oli mulla alun kokemukset: pari viikkoa sitten aloin vuotaa verta, ei kovin, mutta siteellisen verran. Sitten tuhruvuotoa nelisen päivää. Ajattelin, että erikoiset menkathan ne siinä. Kun kuitenkin olo muuttui erikoiseksi, huonovointiseksi ja rinnat turposivat, tein testin. Ja plussaahan se näytti ihan reilusti. En ole ihan varma viikoista, mutta luulisin 4+5.
Olen ollut kovasti huolissani tuosta alun verenvuodosta. Soitin neuvolaan, josta annettiin lääkäriaika ensi keskiviikolle. Raskausoireet jatkuvat voimakkaina (kahden tyttären äitinä muistan hyvin mitä tämä olo tarkoittaa ;), mutta en oikein osaa itseäni onnitella raskaudesta. Jos olikin varhainen km, virtsassa kuulemma hormoni näkyy pitkäänkin sen jälkeen?
Onnea kovasti kaikille odottajille! Jännää tämä aina vaan on!
Berenike
Hei taas kaikki!!
KAAMEAA väsymystä.. Nukuin tänään lähes koko päivän, voimat ihan täysin poissa. Ja maha turpoaa valtavasti. Joko oon tullut vanhaksi (ilmeisestikin) tai sitten edellisestä alkuraskaudesta on niin pitkä aika (lähes 6 vuotta)etten muista tätä alkua.. Ei se kyllä tälläistä ollut aiemmilta, ainakaan näillä viikoilla, kun menossa vasta 4+5. Toiveikkaana mietin heti josko se olisikin nyt tyttö tai KAKSOSET(apua).. :D Meillä suvussa jo neljässä polvessa kaksosia äidin puolelta, mutta lähdetään nyt kuitenkin siitä ja ollaan onnellisia, että siellä edes yksi pieni ihmisen alku kasvamassa oikeassa paikassa!! :)Synnytyssairaala on muuten KYS. Tsemppiä ja hyviä päikkäreitä kaikille!! :D
Aurinko77 ja enää 17 päivää varhaisultraan!!
Heippa!
Olen tässä testaillut neljänä aamuna ja saanut koko ajan vahvemman viivan :) Ensimmäisen testin tein huvikseni, kun testi kaapissa oli. Tuhruilua oli jatkunut lähes viikon ja ihmettelin, kun täti ei tullut..kierto on sekava pillereiden lopettamisen jälkeen (ja niiden syömisen aikana ja ennen niitä) eli ei ollut mitään hajua siitä koska voisi testata. Yllätys oli melkoinen kun haalea viiva tauluun pärähti. Pari päivää ollaan totuteltu ajatukseen ja eilen uskallettiin puhua ääneenkin siitä, että raskaana tässä ollaan. Tuhruilukin loppui päiväksi kunnes eilen illalla vessassa ollessa järkytyin laihasta verisestä vuodosta :< paperiin jää edelleenkin väriä..nyt en sitten tiedä onko masussa vielä joku vai onko tämä varhainen km. Viiva oli kuitenkin tänä aamuna vahva..
Olo on epävarma ja surullinen, vaikka yritän kyllä pysyä positiivisena!
Niin ja jos tämä nyt tästä hyväksi muuttuu,niin esikoinen tulossa. Laskurin mukaan LA olis 8.4.,mutta luulen, että se myöhentyy...Synnäri on TYKS ja asuinpaikka Turku.
Huomenna ajattelin soitella neuvolaan, tai yksityiselle..missähän pääsisi tarkistamaan, onko km vai ei??
Tsemppiä kaikille ja anteeksi sekava selitykseni, ajatukset ovat nyt hieman solmussa :(
Outii rv4+3
Hei Outii ja tervetuloa mukaan!! :)
Toivotaan, että kaikki on kunnossa ja varmasti päässä liikkuu monenlaista ajatusta, tiedän tunteen.. Itselläni oli huhtikuussa alkuraskauden keskenmeno viikolla 4-5 ja silloin luin paljon netistä kirjoituksia alkuraskauden vuodosta niin todella yleistä tuntui vuoto ja tuhruilu olevan vaikka raskaus jatkuisi normaalisti! :) Yhdellä ystävällä oli kahdet normaalit menkatkin, eikä hän es tiennyt olevansa raskaana.. En tiedä kuinka siellä päin toimitaan, mutta täällä pienellä paikkakunnalla minä pääsin ainakin heti verikokeeseen jossa katsottiin hCG-arvo ja sit muutaman päivän päästä uudelleen eli katsottiin laskeeko arvo vai nouseeko. Minun tapauksessa arvo laski ja sitten kävin 4 x verikokeessa kunnes arvo oli taas nollassa. :( Lääkärissäkin kävin, mutta lääkäri ei osannut sanoa muuta kuin että raskaana olet, tämä on joko alkuraskauden verenvuotoa tai km. Tsemppiä sinne ja pysy vaan positiivisena, ollaan varmasti kaikki hengessä mukana! Peukut ja varpaatkin pystyssä!!
Aurinko77
Hei,
On tosi mukava lukea, että on ihan normaalia olla tässä vaiheessa huolestunut... Mun on ollut todella vaikea ajatella mitään muuta kuin: "voi kunpa kaikki menisi hyvin". Päivät tuntuvat pitkiltä kun niin kovasti toivoisi lisää päiviä ja viikkoja, niin että voisi olla vähän varmemmin mielin.
Mulla on ollut nyt parin päivän ajan pahoinvointia silloin tällöin ja aika heikko olo. Työt alkavat huomenna, ja vähän jännittää miten se nyt sujuu kun kroppa on ihan sekaisin.
Huomenna on kierron mukaan viisi viikkoa täynnä...
Pidän meille kaikille peukkuja! Emilia82
Miten ja milloin plussasitte? Lähinnä tarkoitin, että pamahtiko heti tumma plussaviiva kehiin vai oliko haalea. Ja missä vaiheessa raskaus oli menossa, kun testin teitte.
Millon alkoivat raskausoireet?
Minä alan olla vähän höperö tän asian kanssa, niin pakko udella. Mutta kun ei osaa tuo mieskään tässä asiassa paljon auttaa, kuuntelee vaan sujuvasti.=)