Ivf ja keskenmeno
Mulla oli juuri alkuraskauden km ja raskaus siis alkuisin ivf:stä. Eli voitte kuvitella, minkä lisän keskenmenoon antaa se että raskautuminen ei ole muutoinkaan helppoa. Kotona ihastuttaa onneksi yksi lapsukainen joka on saanut alkunsa spontaanisti, kakkosta täytyy vaan yritellä hieman hankalamman kautta. Kohtalotovereita kyselisinkin, eli mites teillä muilla, ivf:stä keskenmeno...mites teillä jatkot ja ootteko jatkaneet taivalta ja saaneet jopa nyyttiä syliin?
Kiitti jos jaksatte vastailla:)
Kommentit (4)
Minulla todettiin keskeytynyt keskenmeno IVF-raskaudessa nyt heinäkuussa rv 11+2. Ihan mieletön shokki, sillä olin normaalissa np-ultrassa, kun sykettä ei enää löytynytkään. Nyt sitten odottelen kuukautisia, niin jatkaisimme hoitoja.
Rizza
Eli muitakin on! Täälä odotellaan myös nyt kuukautisia, jotta voidaan alkaa PAS-touhuihin. Tai yhden välikierron suosittelivat pidettävän ja sitten...
Varmasti Rizza sulla on ollut kova shokki kun np-uässä tulee vastaan tuollainen tieto! Että on alku kuitenkin mennyt hyvin! Mulla tää km todettiin tuulimunaksi, joten sikiööhän ei nähty olleskaan. Mutta kyllähän sitä sillon ennen ultraa kuitenkin oli toiveet korkealla, kun testi näytti vahvaa plussaa. Noh, ei auta kuin uutta yritystä!
Onnea myös teidän yrityksiin, että ne nyytit meille kaikille syliin suotaisiin!
Täällä menkat alkoivat ja tähän kiertoon tehdään PAS. Hirveästi jännittää, että miten sitä sitten jaksaa positiivisesti jatkaa eteenpäin ja iloita, jos hoidosta tärppi käy, kun koko ajan tulisi pelkäämään keskenmenoa. Ei auta muuta kuin yrittää.
Me odotimme lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen yhdet kuukautiset ja nyt jatkamme hoitoja.
Toivottavasti teillä seuraava PAS onnistaisi! Jos kaipaat jännäilykumppania, niin tule tuonne lapsettomuuspuolelle yrittäjiin keskustelemaan. Siellä minäkin olen. :)
Rizza
Tulin keväällä yllättäen raskaaksi jo inseminaatiosta, Ivf hoitoihin olin jo henkisesti varautunut. Meni kuitenkin seitsämännellä viikolla kesken ja uusi hoito on nyt aloitettu. Minua lähinnä pelottaa etten koskaan saa sitä ensimmäistäkään. Tällähetkellä uudet hoidot menossa, enää en edes uskalla toivoa.