Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö olla huolissaan lapseni 7v kaverista?

Vierailija
25.07.2009 |

Tänään esimerkiksi tyttö tuli meille pitkähihainen paksu collegepusero päällä (oli hellettä). Pyysin ottamaan puseron pois päältä ettei tule liian kuuma. Tyttö nolostui ja sanoi ettei hällä ole mitään tämän pitkähihaisen alla kun äiti ei ole ehtinyt pestä pyykkiä (!). Joskus aiemmin on tullut meille todella nälkäisenä ja kertonut että heillä ei ole sinä päivänä ruokaa ja välillä muutenkin on niin ettei ole (lämmintä ruokaa siis tarjolla)ja lapset saa silloin ottaa itse syötävää (leipää yms) kaapista kun tulee nälkä. Tällä tytöllä pitkähköt todella paksut hiukset, jotka on välillä ihan mielettömän takkuiset. Joskus olen meillä niitä harjaillutkin, tyttö sanonut ettei tykkää niitä harjata ja että kotona ei tartte harjata jos ei haluu. Lisäksi tällä tytöllä tuntuu olevan aika paljon pelkoja (ei uskalla käydä meillä yksin vessassa ym). Oma tyttöni on käynyt heillä pari kertaa, itse olen hakenut kotiin sieltä (vaikutti olevan melkoisen sekaista heillä, meidän ehkä turhankin siistiin ja tiptop-kotiin verrattuna). Tämän tyttöni kaverin äiti vaikuttaisi usein päivisinkin olevan nukkumassa (tyttö siis kertoo että äiti jäi nukkumaan kotiin tai ei vastaa puhelimeen, varmaan nukkuu).

Yömyöhään tämä tyttö ei ole meillä riekkunut, vaan on soitettu kotiin aina aika hyvissä ajoin, harvemmin saa kovin pitkään olla ja aina ei saa edes tulla meille vaikka oma tyttöni pyytäisi kylään.

Tämän tytön isää silloin tällöin olen nähnyt (vaikuttaa hieman boheemilta ihmiseltä...), äitiä todella harvoin jos ollenkaan. Perheessä on pari vuotta tätä tyttöä vanhempi poika, ei nuorempia sisaruksia.

Vaikuttaisiko kaikki mielestäsi olevan ok? Onko nämä "kaikki t-paidat pesussa" yms mielestäsi pikkujuttuja vain? Kielivätkö jostain vakavammasta? Pitäisikö ottaa yhteyttä jonnekin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin joskus harvoin (ehkä kerran vuodessa) voi olla vaikeuksia löytää puhdasta t-paitaa, mutta lapset saa kyllä aina ruokaa yllinkyllin ja kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Terv. boheemi äiti

Vierailija
2/6 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää toisten ihmisten asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille kerran paljaat jalat toppasaappaissa. Oli kuulemma sukat kastuneet ja ei ollut löytänyt (?) uusia. Lainasin tietysti sitten oman tyttöni sukkia kuten tänään lainasin t-paitaa...

ap

Vierailija
4/6 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan masentunut. Eipä voi mittään.

Vierailija
5/6 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ottaa yhteyttä tämän lapsen opettajaan, koska opettajat näkevät lasta joka päivä ja ovat yhteydessä vanhempiinkin. Kyllä kaikenlaiset ihmiset saavat lapsia ja kaikilla arjen pyörittäminen ei suju... vaikuttaa siltä, ettei perheen äiti oikein jaksa huolehtia muusta kuin välttämättömimmästä. Koeta voittaa lapsen luottamus. Voi olla ettei kyse ole mistään sen ihmeellisemmästä kuin harvinaisen epäkäytännöllisestä perheestä, mutta varmaan olisi hyvä selvittää ettei lapsi ole heitteillä.

Vierailija
6/6 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jututa tyttöä, jospa hän avautuisi sinulle niin sitten ehkä selviäisi onko syytä huoleen vai ei.

usein lapset saattaa puhella kotiasioista kavereilleenkin, joten kysele omalta lapseltasi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi