Minkälaista psykologista apua saa neuvolasta?
Mies haluaa lähteä suhteesta. Olen raskaana ja tarvitsen tukea tämän hyväksymiseen ja käsittelyyn. Olen niin täynnä pelkoa, epätoivoa, surua ja vihaa. Olo on aika sietämätön ja tuntuu etten pysy hengissä tämän tuskan kanssa.
Saako neuvolasta lähetteen psykologille? Onko se maksullista? Taloudellinen tilanne kun on tässä tilanteessa aika tiukka ja olen jo aiemmin maksanut yksin parisuhdeterapiasta, josta ei meille näköjään apua ollut.
Ymmärrän, että mies ei jaksa ja ajattelee, että näin on lopulta parempi. Olen vain itse niin yksin ja shokissa ja toivon jaksavani tämän vaiheen yli, jotta saan maailman tärkeimmän asian, lapseni, syliini. Voiko se rakkaus olla niin suurta, että suru ja kaipuu miehestä hellittää?
Kommentit (5)
Palvelujen saatavuus vaihtelee, esim. pääkaupunkiseudulla tarjolla neuvolapsykologin palveluja, muuallakin kyllä järjestävät apua neuvolan kautta jos suoraan sanot että on pakko saada keskustella asiasta.
Ei maksa mitään.
Soita neuvolantädille tai suoraan alueesi perheneuvolaan ja selitä tilanne.
Ei muuta. Pitkään saa etsiä yksityiseltä puolelta terapeuttia joka on todella taitava. Sinun tilanteessasi kuunteluapu toki saattaa riittää.
Oli vaan tipahtanut edellisille sivuille...Kiitos asiallisista vastauksista, soitan neuvolaan ja kysyn sieltä. Sitä yksityisen terapeutin etsimisrumbaa ei jaksa ja on tosiaan niin kallistakin.
Kasvatus-ja perheneuvola voisi olla yksi osoite, sitten ihan mielenterveystoimisto. Noissa kummassakin käynnit on ilmaisia. Joissain paikoissa jälkimmäiseen tarvitaan lääkärin lähete, kannattaa ottaa selvää mikä käytäntö on omalla paikkakunnalla. Ihan tavallisesta neuvolasta ainakaan pitkäkestoista keskusteluapua ei taida saada, mutta osaavat varmaan sieltäkin neuvoa eteenpäin jos otat yhteyttä.
Jaksamista raskaassa tilanteessa.