Onko naurettavaa, jos morsian, jolla lapsi
sulhasen kanssa, laittaa häihinsä hunnun ja isä saattaa alttarille?
Mitä ajattelet, jos olet tämmöisissä häissä?
Kommentit (17)
tuota isä saattaa alttarille -kuviota vähän muutenkin huvittavana, oli lapsia tai ei.
Huntuun en taas reagoi mitenkään. Minusta se on morsiamen asuste siinä missä muutkin.
Isän saattaminen on minusta kaunis ele vaikka pitkään oltaisiin yhdessä asuttukin.
ei se ollut naurattavaa. Mutta naurettavaa tai siis kammottavaa oli se että hääparin lapsi oli jätetty kotiin ja muitakin pyydettiin jättämään lapsensa juhlista pois.
hyvä jos sopii kantajalle. Oli väri sitten vaikka pinkki tai keltanen.
Isä saattajana on tärkeää parille. Varsinkin isälle tämä saattaa olla todella hyvä asia!
suorastaan mautonta/tyylitöntä. Kyllä sellaiset vetimet kuuluvat lapsettomalle, naimattomalle (= ei ennen naimisissa ollut) naiselle.
Mutta kyllähän maailmaan naurunaiheita mahtuu. :)
sehän oli ennen neitsyyden merkki vallan
isä voi saatella, ei siinä mitään
ja lapset mukaan juhliin, oppivat olemaan juhlissa ja saavat osallistua riemuun kimpassa, lapsille vasan jotain piuuhaa ja oma pieni pöyt ja nurkka leikeill
eli leluja sinne piirustuspaperia kynineen, puuhakirjoja tai koipiota niistä eri vaikeusasteineen, ulos jov voivat mennä niin saippuakuplia, pikkukirjoja liuta yms mukavaa
koska huntu on neitsyyden symboli, mutta kyllä isä voi saattaa alttarille.
tuskinpa ne lapsettomat huntua käyttäneetkään ovat neitsyitä olleet aina :) yhtä noloahan se olisi huntua käyttää jos on harrastanut joskus edes seksiä kuin että käyttää lapsia saaneena.. nykypäivänä tuskin paljon sen hunnun merkitystä ajatellaan (paitsi ehkä jotkut kiihkouskovaiset) eiköhän sen hunnun merkitys ole jäänyt historiaan niille ajoille kun seksi ennen avioliittoa oli tuomittavaa ja kauheaa..
Se on vaan niin typerännäköistä, kun isä kuljettaa kolmekymppistä, vuosia avoliitossa elänyttä tytärtä. Miksei yhtä hyvin äiti?
Mun puolesta jokainen saa häänsä viettää juuri niin, miten itse haluaa eikä kenenkään ole syytä sitä arvostella.
2v sulhaspoikana ja itsellä valkoinen huntu ja isä saattoi alttarille, ihan sama mitä joku ajattelee, nehän oli meidän häät ja tuskin kovin moni kuitenkaan neitsyenä alttarille astelee.
isä on elossa ja häissä, mutta ei saata tytärtään alttarille oli tällä lapsia tai ei, niin mulle tulee kyllä mieleen, että eivät ole tyttären kanssa hyvissä väleissä...
Eli oudompaa olisi jos ei saattaisi. Ehkä voi sitten saattaa lyhemmän matkan, tuoda vaikka kirkon ovelle tms, mutta jos isä ei ole mukana seremonian virallisessa osuudessa, minä ainakin ajattelisin heti, että jaahas, nyt ovat tytär ja isä riidoissa.
isä on elossa ja häissä, mutta ei saata tytärtään alttarille oli tällä lapsia tai ei, niin mulle tulee kyllä mieleen, että eivät ole tyttären kanssa hyvissä väleissä...
Eli oudompaa olisi jos ei saattaisi. Ehkä voi sitten saattaa lyhemmän matkan, tuoda vaikka kirkon ovelle tms, mutta jos isä ei ole mukana seremonian virallisessa osuudessa, minä ainakin ajattelisin heti, että jaahas, nyt ovat tytär ja isä riidoissa.
Tuohan nimenomaan on jenkeistä meille rantautunut tapa, vanhan pohjoismaalaisen tavan mukaan morsian ja sulhanen astelevat kirkkoon yhdessä.
Minulla oranssi puku, ei huntua ja kävelimme yhdessä alttarille. Joo, ei ollut/ ole erikoisen hyvät välit isän kanssa, mutta minusta olisi ollut tosi koomista jos hän olisi saattanut minut alttarille. Kuitenkin on melkein 20 vuotta siitä aikaa kun olen kotoa muuttanut...
mutta kukin tyylillään. Eipä tuo minulta ole pois.