Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyssairaalaan >100km, ambulanssiin ei mukaan kätilöä!!?

Vierailija
25.07.2009 |

Onko muilla ollut samanlaista tilannetta? Näin minulle kerrottiin, että ambulanssihenkilökunta osaa hoitaa synnytyksen, jos on tarvetta. PELOTTAA!!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolme kertaa olen käynyt synnyttämässä. Toinen synnytys käynnistyi vesien menolla ja sairaalassa ehdin olla vajaa kaksi tuntia. Seuraavassa raskaudessa mietin, että miten ehdin jos synnytys on vielä nopeampi. Terveydenhoitaja lohdutti sillä, että ei niissä ambulanssisynnytyksissä yleensä ole ongelmia, kun tulevat niin nopeasti. Siis kun matkaan ei kuitenkaan juuri tuntia kauempaa mene. Hyvin ehdin perille, vieläpä taksilla lähdin matkaan. Synnytys alkoi supistuksilla, kesto oli lähemmäs kuusi tuntia ja kalvotkin puhkaistiin vasta salissa (koko taksimatkan pelkäsin, että losahtaa penkille).

Minulla myös kolme synnytystä ja sairaala 100 km:n päässä. 2 ekaa käynnistyi vesien menolla, mutta synnytysten kestot olivat 4 t ja liki 8 tuntia (supistusten alkaemisesta). Kolmannessa ymmärsin lähetä kotoa supistusten takia ja ehdin olla sairaalassa vajaat 2 tuntia kun vauva syntyi, vedet meni vasta salissa puoli tuntia ennen syntymää. Joka kerta olen mennyt taksilla.

Vierailija
22/22 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se on joka asiassa, sairauskohtaus, tukehtuminen... Ei se synnytys välttämättä ole ainoa missä sairaalaa tarvitset. Kyllä ambulanssin henkilökunta osaa työnsä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi