Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Persoonallisuushäiriöinen ihminen.

Vierailija
13.07.2009 |

Tutustuin alkuvuodesta nettideittailun kautta erääseen mieheen pk-seudulla. Tämä komea, puoleensavetävä mies upposi minuun täydellisesti. Tuntui kuin olisin löytänyt toisen puolikkaani, niin hauskaa meillä oli. Ja molempien mielestä ilmassa oli aitoa, vahvaa kemiaa...

Tätä "kuherruskuukautta" kesti noin kuukauden, sitten tyypistä alkoi ilmetä ikäviä piirteitä... Ensinnäkin kyllä olimme jo melko alkuvaiheessa sopineet, että olemme vain hyviä kavereita. Molemmilla kun oli silloin päällä hankala elämäntilanne, johon ei oikein vakavaa parisuhdetta saanut sopimaan.

No, tämä mies viestitteli ja soitteli minulle itse hyvin mielellään koko kevään ajan, mutta vastaavasti minun viestitellessä moitti minua liikojen tekstiviestien laittamisesta. Samoin hän kertoili minulle usein muista naisista, kuinka "se ja se on niin ihana, ja minä olen vain tällainen". Ja sitten hän suuttui, kun kuulemma jatkuvasti vertailin itseäni muihin. En tiedä, että miten provosoiduinkin aina hänen puheistaan ja aloinkin verrata itseäni... Tiesin koko ajan, että moinen käytös on häneltä väärin, mutta en tajunnut viheltää peliä poikki. Kyseinen tyyppi myös valehteli asioistaan useita kertoja, jopa aivan ihmejuttuja, joista en viitsinyt sanoa mitään. Ihmettelin vain, missä vikaa, että täytyy valehdella.

Nyt olen tämän henkilön kanssa välirikossa. Sain tarpeekseni itseni mollaamisesta muka hyvän kaveruuden nojalla. Samaan syssyyn, kun tyyppi haukkui minua, hän kertoi tykkäävänsä minusta. Koin, että kukaan mies tai ylipäänsäkään ihminen ei voi eikä saa käyttäytyä minua kohtaan tuolla tavalla. Edes ex-mieheni ei ollut noin paska.

Välirikkomme johtuu siitä, että annoin takaisin. Sanoin, että hän on todella loukkaava ja ihmeellinen luonne. Kerroin, että hän osaa olla todella kultainen ja ihana, mutta myös todella paskamainen. Eipä tämä mennyt herran jakeluun, vaan kritiikistä suututtiin verisesti. Ei kuulemma halua kuulla minusta enää koskaan.

Olen miettinyt, että olenko törmännyt tässä ihmisessä aitoon narsistiin vai onko kyse vain persoonallisuushäiriöstä? Olen asiasta hämmentynyt ja surullinen, koska hänessä asuu niin kaksi eri ihmistä. Ihana, mutta samalla julma - aivan kuin Mr. Jekyll & Mr. Hyde.

Kommentteja?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vikaa ihmisessä on, varmaan molempia. Kannattaa pysyä kaukana!!!

Vierailija
2/9 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuossa kertomassasi nyt ei tule esille mitään narsistista tai muutenkaan outoa.

Olet roikottanut kuvioissa miestä, jonka kanssa et voi alkaa suhteeseen, mutta kuitenkin välillänne on jotain? Ja ihmettelet, kun teillä ei mene ihan putkeen, että hän kommentoi muitakin naisia, provoisoi sinulta jonkinlaista reaktiota, että päättäisit, haluatko sinä hänet vai et.

Se, mitä kirjoitat, kertoo enemmän siitä, että tilanteessa, 'kaveruudessanne' on jotain pielessä, ei miehessä sinänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko juttu on vähän outo. Esim. tuo sopimus että olette vain kavereita. Ei miehet tee moisia sopimuksia, varsinkin jos on seuranhaku päällä. Kirjoituksesta sai jotenkin sen kuvan, että siinä on kaksi ihmistä jotka ei ole viivalla siitä mitä toinen odottaa.

Vierailija
4/9 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 6

Vierailija
5/9 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan kaikkea voinut avausviestiini kirjoittaa. Loppuisi tila kesken, eikä kukaan jaksaisi lukea loppuun.

Totta, että meidän kaveruudessa oli jotakin outoa. Se oli syvällisempää kuin kaveruus, mutta ei kuitenkaan seurustelusuhde. Minä en olisi alunperin laittanut vastaan seurustelua, mutta kun käytöksessä alkoi näkyä outoja piirteitä, niin vedin sen suhteen liinat kiinni.

Onko teistä sitten normaalia, että teidän ns. kaveri haukkuu teitä samalla, kun kertoo tykkäävänsä? Tai että kohtelee teitä loukkaavasti samalla, kun toivoo seuraanne? En ole koskaan törmännyt vastaavaan käytökseen, joten en tiennyt, miten siihen tulisi suhtautua.

Ap.

Vierailija
6/9 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheen, alkuhuuma oli mahtavaa aikaa. Mies laittoi viestejä jatkuvasti, kaikkia kehuvia ja seksiviestiä jne. Olin kuulema täydellinen. Halusi olla jatkuvasti tietoinen siitä missä menin ja kenen kanssa. Valehteli kaikesta mahdollisesta, mutta sen sain tietää vasta pitkän ajan päästä. Sit kun oli muutaman kerran saanut pillua niin muuttui oudoksi, ei vastaillut puhelimeen ja teki ohareita. Selvis että varattuhan se oli ja käytti aineita... Nykyään tyyppi on sairaanhoitaja, vaik on tosiaan persoonallisuushäiriöinen!

Vierailija
7/9 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytökseltä, vähän lapselliselta tosin, mutta inhimilliseltä. Ei ihmistä voi noin roikottaa.

En nyt ihan kaikkea voinut avausviestiini kirjoittaa. Loppuisi tila kesken, eikä kukaan jaksaisi lukea loppuun. Totta, että meidän kaveruudessa oli jotakin outoa. Se oli syvällisempää kuin kaveruus, mutta ei kuitenkaan seurustelusuhde. Minä en olisi alunperin laittanut vastaan seurustelua, mutta kun käytöksessä alkoi näkyä outoja piirteitä, niin vedin sen suhteen liinat kiinni. Onko teistä sitten normaalia, että teidän ns. kaveri haukkuu teitä samalla, kun kertoo tykkäävänsä? Tai että kohtelee teitä loukkaavasti samalla, kun toivoo seuraanne? En ole koskaan törmännyt vastaavaan käytökseen, joten en tiennyt, miten siihen tulisi suhtautua. Ap.

Vierailija
8/9 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten haukkui samalla kun kertoi tykkäävänsä? Konkreettisia esimerkkejä, kiitos.

Vierailija
9/9 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheen, alkuhuuma oli mahtavaa aikaa. Mies laittoi viestejä jatkuvasti, kaikkia kehuvia ja seksiviestiä jne. Olin kuulema täydellinen. Halusi olla jatkuvasti tietoinen siitä missä menin ja kenen kanssa. Valehteli kaikesta mahdollisesta, mutta sen sain tietää vasta pitkän ajan päästä. Sit kun oli muutaman kerran saanut pillua niin muuttui oudoksi, ei vastaillut puhelimeen ja teki ohareita. Selvis että varattuhan se oli ja käytti aineita... Nykyään tyyppi on sairaanhoitaja, vaik on tosiaan persoonallisuushäiriöinen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi