Mitä sikainfluenssasta panikointi auttaa?
Jos sitä murehtii ja pelkää ja vouhkaa, niin onko oikeasti epätodennäköisempää sairastua?
Kommentit (18)
joka kiusaa muita, levittää vääriä tietoja ja lietsoo paniikkia. Ikävää toimintaa, itsekin tunnen ihmisen, joka kärsii oikeasti noista peloista ja on mielenterveysongelmainen, siinä kärsii koko tällaisen ihmisen perhe, kun joku idiootti huvittelee tuollaisilla jutuilla.
Miten sikainfluenssan välttämiseksi tarvittava hygienia poikkeaa normaalista? Käden tulee aina pestä saippualla kunnolla kun tullaan sisälle, käydään WC:ssä, ennen ja jälkeen ruokailuun. Missään tilanteessa ei liene syytä vierailla kodeissa, jossa juuri silloin sairastetaan eikä työpaikalla pideä mennä, jos on sairastaa tartuntatautia. Joten MITEN sikaenfluenssaan varautuminen poikkeaa tavallisesta elämästä?
EI muka vaaraa sairastua, jos pysyy 2 metrin päässä toisista ja pesee käsiään.
Se kuulkaa tarttuu ihan hengitysilmasta.
Asiallista tietoa ei saa, kun viranomaiset pelkäävät paniikkia (ja siten itselleen lisätöitä)
ÄRSYTTÄÄ
joka kiusaa muita, levittää vääriä tietoja ja lietsoo paniikkia. Ikävää toimintaa, itsekin tunnen ihmisen, joka kärsii oikeasti noista peloista ja on mielenterveysongelmainen, siinä kärsii koko tällaisen ihmisen perhe, kun joku idiootti huvittelee tuollaisilla jutuilla.
esim. nuo sikiövauriojutut on totta. Tuo "tappajavirus tulee talvella"-juttu tosin ei ole. Tai saattaahan se tulla, mutta todennäköisimmin ei.
Hyssyttelykään ei auta, olisi ihan hyvä jos ihmiset SEN verran varoisivat, että esim. kävisivät kaupassa vain kerran pari viikossa ja mahdollisuuksien mukaan ilman lapsia ja välttäisivät massatapahtumia. Ostaisivat käsidesiä ja muistaisivat käyttää sitä. Eivät aivastelisi käsiinsä tai toisia päin, vaan kyynärvarteen tai kainaloon.
Ihan perusjuttuja.
Sitä useampi välttää tartunnan mitä useampi vähän viitsii ajatella miten tartunnan voi saada tai miten sitä voi levittää.
Ei siinä hysteerinen hullu tarvitse olla ettei lähde lasten kanssa pahimpaan influenssa-aikaan hoploppiin. Vaikka esimerkiksi.
vuoden 1968 hongkongilaisen sairasti meidän perheessä vain mun isosisko, kukaan muu ei sairastunut vaikka siskokin tyrski ja pärski siellä meidän keskellä sen reilun viikon kun oli sairaana. Ei tämäkään influenssa kaikkiin tartu ja valtaosalla se menee ihan nätisti ohi.
Mutta ihan oikeastiko jotenkin kuvittelet välttäväsi tartunnan?
En ole kovin kauheasti valheellisiin juttuihin törmännyt
esim. nuo sikiövauriojutut on totta. Tuo "tappajavirus tulee talvella"-juttu tosin ei ole. Tai saattaahan se tulla, mutta todennäköisimmin ei.Hyssyttelykään ei auta, olisi ihan hyvä jos ihmiset SEN verran varoisivat, että esim. kävisivät kaupassa vain kerran pari viikossa ja mahdollisuuksien mukaan ilman lapsia ja välttäisivät massatapahtumia. Ostaisivat käsidesiä ja muistaisivat käyttää sitä. Eivät aivastelisi käsiinsä tai toisia päin, vaan kyynärvarteen tai kainaloon.
Ihan perusjuttuja.
ongelma tuntuu olevan kun raskaanaolevat tai lähellä sitä niin eivät enää kuluta aikaa siivoamalla kun eivät jaksa niin se aika on täytettävä jollain muulla. Nyt se sitten on toi influensalla vouhkaaminen... menee toivottavasti ohi muutamassa vuodessa.
ja vouhkaamisesta.
Olen hankkinut kotivaran, lääkkeitä, desinfiointiaineita ja hengityssuojaimia.
Elän aivan normaalia elämää. Lasten kanssa käyn ulkona, mutta en vie kauppakeskuksiin. Kotiin tullessa pestään kädet. Ei sen enempää.
Minusta minä ole realisti. Kukaan ei voi luvata, mitä on tulossa. kaikki on arvailua. Jos sitten tämä influenssa osoittautuu vaarattomaksi, syön kotivarat ja se siitä.
Jos sitten sairastun ja joku perheenjäsenistäni sairastuu, lähden hakemaan apua terveysasemalta hengityssuojain kasvoillani, etten tartuta muita ja jotta en itse saa tartuntaa, jos vaikka lapseni olisi sairas. tai jos minun täytyy käydä kaupassa, käyn suojain kasvoillani tietenkin. En nyt ehdoin tahdoin sitä tartuntaa halua.
Ja jos niitä suojaimia ei tarvita, niin mitä sitten. Ne maksoivat muutaman kympin. Kyllä ne säilyvät vielä monta vuotta.
monen mielestä tämä on aivan hulluutta. Ei se minulta ole pois, jos joku ei halua varautua. Itsepähän jokainen tekee elämässään omat päätökset.
ja vouhkaamisesta. Olen hankkinut kotivaran, lääkkeitä, desinfiointiaineita ja hengityssuojaimia. Elän aivan normaalia elämää. Lasten kanssa käyn ulkona, mutta en vie kauppakeskuksiin. Kotiin tullessa pestään kädet. Ei sen enempää. Minusta minä ole realisti. Kukaan ei voi luvata, mitä on tulossa. kaikki on arvailua. Jos sitten tämä influenssa osoittautuu vaarattomaksi, syön kotivarat ja se siitä. Jos sitten sairastun ja joku perheenjäsenistäni sairastuu, lähden hakemaan apua terveysasemalta hengityssuojain kasvoillani, etten tartuta muita ja jotta en itse saa tartuntaa, jos vaikka lapseni olisi sairas. tai jos minun täytyy käydä kaupassa, käyn suojain kasvoillani tietenkin. En nyt ehdoin tahdoin sitä tartuntaa halua. Ja jos niitä suojaimia ei tarvita, niin mitä sitten. Ne maksoivat muutaman kympin. Kyllä ne säilyvät vielä monta vuotta. monen mielestä tämä on aivan hulluutta. Ei se minulta ole pois, jos joku ei halua varautua. Itsepähän jokainen tekee elämässään omat päätökset.
meillä on iso piha, jossa lapset leikkivät. Miehen työ on sellainen, ettei juurikaan ole kontaktissa muihin. Toki mahdollisuus on aina, että jostain tartunnan saa. 100 prosenttisesti emme ole varautuneet. mutta emme käy kauppakeskuksissa, huvipuistoissa yms.
meillä on iso piha, jossa lapset leikkivät. Miehen työ on sellainen, ettei juurikaan ole kontaktissa muihin. Toki mahdollisuus on aina, että jostain tartunnan saa. 100 prosenttisesti emme ole varautuneet. mutta emme käy kauppakeskuksissa, huvipuistoissa yms.
jos et niitä edes käytä?
Tai ruokavaraston ja kuumelääkevaraston pitäminen kotona? Mitä haittaa siitä on, ettemme mene koko perhe kauppaan, vaan toinen aikuisista hoitaa ostokset keskitetysti?
Tavallisessa arjessahan nuo toimenpiteet eivät muuta paljon mitään.
miten voisi varautua. Kotivarat, lääkkeet jne voi käyttää muutenkinn, mä luulen että ne jotka ei siedä juttuja asiaan varautumisesta, alkaa itse olla paniikissa ja ärsyttää kun eivät ole vielä tehneet asialle mitään. Jokainen tyylillään, sinä noin, minä näin.
Mutta tuosta käsienpesusta! Joku dokumentti olisi aika aiheellinen näyttää juuri nyt telkkarista, MITÄ KAIKKEA ihmisten käsissä on. Kaikki eivät ajattele että esim oma kännykkä, tietsikan näppäimistö, ovien kahvat (varsinkin ulko-oven ja vessan), vesihanat, valonkatkaisimet.. olisi aika pikkujuttu sillon tällön pestä käsiään, ainakin ennen syöntiä ja ruoanlaittoa.
Panikointia on lietsoa sellaista mielialaa, että tauti tappaa kotona ja puutarhassa, lapsia, raskaita ja lihavia, ja muuntuu takuuvarmasti sitä vaarallisemmaksi ja tappavammaksi mitä pidemmälle syksyyn mennään.
miten voisi varautua. Kotivarat, lääkkeet jne voi käyttää muutenkinn, mä luulen että ne jotka ei siedä juttuja asiaan varautumisesta, alkaa itse olla paniikissa ja ärsyttää kun eivät ole vielä tehneet asialle mitään. Jokainen tyylillään, sinä noin, minä näin.
Mutta tuosta käsienpesusta! Joku dokumentti olisi aika aiheellinen näyttää juuri nyt telkkarista, MITÄ KAIKKEA ihmisten käsissä on. Kaikki eivät ajattele että esim oma kännykkä, tietsikan näppäimistö, ovien kahvat (varsinkin ulko-oven ja vessan), vesihanat, valonkatkaisimet.. olisi aika pikkujuttu sillon tällön pestä käsiään, ainakin ennen syöntiä ja ruoanlaittoa.
täytyy sanoa näin raskaana olessa, että eilen kun kävin kaupassa ja yksi pappa yski päin näköä jäin miettimään, että mitäs nyt.