Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hei te jotka ette ota alkoholia lasten nähden, juuri teidän lapsenne ovat niitä

Vierailija
24.07.2009 |

jotka teininä örveltävät kännissä pahiten ja ensimmäisinä. Tiedän, yleistys, mutta näin se vaan menee.

-lapsille tulee näytöntarve

-halu kokeilla jotain salaperäistä ja täysin kiellettyä

-ei ole kokemusta/mallia normaalista alkoholinkäytöstä, mikä käsittää vaikka pari saunaolutta tai pari lasia viiniä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

väkisinkö pitää juoda? itse juon kyllä kkun lapsi on poissa ja pääsen baariin mutta muuten en tykkää iltasin tissutella..

Vierailija
22/46 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa heidän hieman kasvettua olutta/siideriä pullon tai kaksi kun sattuu sitä haluttamaan. Nyt vaan ovat niin nuoria, että eivät ymmärrä että se mitä juon, on aikuisten juoma ja tulisi kamala raivari asiasta.

Kyllä varmasti 5v:nä ymmärtää kun selitän, että on aikuisten juomaa jota lapset ei voi todellakaan juoda.

Alkoholi on seurajuoma, haloo, suomalaiset ottaa vaan niin usein liikaa että tulee käsitys "Jos otat yhen lasten nähen, kasvatat tulevaisuuden mielenterveyspotilaita/alkkiksia!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kuuluneet joulupöytään ja muille juhla-aterioille, humalaisia aikuisia en ole kuitenkaan lapsena nähnyt. Meitä on kolme sisarusta joista kaksi kohtuukuluttajia ja kolmannella menee yli silloin tällöin, alkoholismista ei kuitenkaan voi ehkä puhua.

Vierailija
24/46 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:lla esittää jotain tutkittua faktaa väitteidensä tueksi? Useissa tutkimuksissa on kyllä saatu selville, että nuoret, joita on opetettu kotona juomaan sivistyneesti, juovat enemmän kuin ikätoverinsa, jotka eivät ole moista oppia saaneet.

T. absolutistivanhempien lapsi, joka vietti teinivuotensa absolutistina kännääviä ikätovereitaan holhoten

Vierailija
25/46 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat jo 20v, 22v ja 24v.

Murkkuikä meni kivuttomasti. Kellään heistä ei ole ongelmaa alkoholin kanssa.

Vierailija
26/46 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juovat ne lapset, joiden vanhemmat tarjoavat lapsilleen alkoholia, ja jotka hyväksyvät kohtuullisen alkoholinkäytön alaikäisillä. Ja vähiten ne, joiden vanhemmat eivät hyväksy lasten alkoholinkäyttöä ollenkaan.

Oon kanssa törmännyt ennemminkin sellaisiin selvityksiin, joiden mukaan alkoholin vältääminen lapsena mahdollisimman pitkälle ehkäisee liikakulutusta. Eli mitä myöhemmin nuori aloittaa alkoholin käytön sitä kohtuullisempana käyttö myöhemminkin pysyy.

Vierailija
27/46 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mustakaapa nyt kaikki kiltisti juoda ne saunakaljat, se on ihan yhtä tärkeää kuin näyttää mallia salaatin syönnissä, lasten parhaaksi, vaikkei niin maistuiskaan...

Vierailija
28/46 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:lla esittää jotain tutkittua faktaa väitteidensä tueksi? Useissa tutkimuksissa on kyllä saatu selville, että nuoret, joita on opetettu kotona juomaan sivistyneesti, juovat enemmän kuin ikätoverinsa, jotka eivät ole moista oppia saaneet. T. absolutistivanhempien lapsi, joka vietti teinivuotensa absolutistina kännääviä ikätovereitaan holhoten

Vierailija
29/46 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ole ylpeä lasestani, miehestäni ja muista tärkeistä asioista. En ylpeile asioilla joilla ei ole merkitystä elämässäni. Jos sinä olet ylpeä viinattomuudesta, kertoo se sinusta jotain. Esim sen että nostat alkoholin jollekin alustalle, josta olla ylpeä ja sen että absolutismi on jotenkin hyvä asia eikä MISSÄÄN nimessä huono. Aika musta valkoista elämää..

En ole tykännyt viinasta lapsena enkä aikusenakaan. Koskaan en ole kännissä ollut eikä mua kiinnosta pätkääkään. Pakosta juon siiderin ( viimeisestäkin jo monta vuotta) ja shampanja lasin mutta monesti valitsen niistäkin alkoholittoman. Tupakkaakaan en ole ikinä edes maistanut. Ei ole kiinnostanut koska haisee pahalle. Meillä kotona on otettu viinaa ja pakotettu maistamaankin, mutta aina on pahalta maistunut. Elämä on kivaa ja hauskaa ilman päihteitä ja tupakkaakin. Enkä minä niitä jalustalle nosta. Musta vain molempien käyttö ei tuo mun elämään yhtään mitään sisältö.

Vierailija
30/46 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakastahan oli tutkimus että jos kotona toinen tai molemmat polttaa niin lapset polttavat myös todennäköisemmin luulisin saman koskevan myös alkoholia. Myös kaveriseura tekee kaltaisekseen.

Musta jokainen saa polttaa ja juoda niin paljon kuin haluaa. Alkoholia kuitenkin käytetään monesti tekosyynä: tein kun olin niin kännissä tai en muista mitään mitä eilen tuli tehtyä. Ei paljoa kunnioitusta heru multa noilla puheilla.

Se, että ei juo viinaa on monille ongelma. Pitää kertoa syyt, miksi ei juo. Ei kukaan kysy toisin päin että miksi sinä juot?

Vierailija
32/46 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka teininä örveltävät kännissä pahiten ja ensimmäisinä. Tiedän, yleistys, mutta näin se vaan menee. -lapsille tulee näytöntarve -halu kokeilla jotain salaperäistä ja täysin kiellettyä -ei ole kokemusta/mallia normaalista alkoholinkäytöstä, mikä käsittää vaikka pari saunaolutta tai pari lasia viiniä.

tällä omaa juomistasi? Kyllä viinan vaikutuksia ja juoppoja näkee yhteiskunnassa ilman, että itse vanhempana tarvitsee juoda.

Vierailija
33/46 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-logiikkaa taas parhaimmillaan: jos lapsi ei näe juomista, niin hänestä tulee raivoraitis. Mutta jos lapsi ei näe karkinsyöntiä, niin hänestä tulee hirveä karkkihiiri :D

Vierailija
34/46 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis täällä puolustella kotona juomistasi?! Juot vain siis siksi että lapsesi oppii?! naurettavaa! Meillä ei ole kotona juotu, ja todella tiedän alkoholin rajat, aina tiennyt, enkä ikinä ole sammunut. Kyllä ne örveltävät teinit ovat tapansa monestikkin kotoaan oppinut. Ainakin meidän lähistön nuoret. Kaikkien porukat aina kännissä!

Vierailija
35/46 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etä ne eniten juovat olivat perheistä, missä kipattiin alkoholia reilulla kädellä.

Parhaiten pärjäsivät elämässä ne, joiden kotona ei juotu lainkaan tai todella vähän.

Vierailija
36/46 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä että voit jollakin perustella itsellesi lastesi edessä kännäämisen.

Vierailija
37/46 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat aina niistä perheistä, joissa vanhemmat kännää eivätkä vois vähempää välittää missä lapset kulkee - tosin mieluiten poissa silmistä että voi itse kännätä.

Vierailija
38/46 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja reilusti ottikin ja minä ja siskoni oltiin läöhes joka vkl örveltämässä teininä.

Aikuisina sitten rauhoituttiin :) En ole vuosiin ottanut kuin n. 1 siiderin vuodessa

Vierailija
39/46 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tahtoisin omien lasteni näkevän humalaisia ihmisiä kotona, koska itse tiedän mitä helvetillisisä pelkotiloja se aiheuttaa!

Oma lapsuuteni oli kamalaa vanhempieni juomisen takia, varsinkin isäni! Jouduimme sisarusteni kanssa huolehtimaan toisistamme, kun vahemmat eivät siihen pystyneet. Aloitin itse kokeilemaan alkoholia 14-vuotiaana, joinkin paljon teininä ja nuorena aikuisena..Mutta lasten syntymän jälkeen alkoholi on jäänyt kokonaan..!! Elämässä paljon muutakin kuin alkoholi ja tahdomme opettaa lapsillemme että voi olla hauskaa ilman alkoholiakin!! Mutta tokihan he sitä kokeilevat, jossain vaiheessa, mutta toivomme että osaamme heitä opstaa kohtuulliseen käyttöön.. Totta kai humalat kuuluvat nuoruuteen, pussikaljaa jne... Mutta heidän lapsuutta ei tarvitse pilata humalaisilla vanhemmilla/akuisilla jotka lapsen silmin ovat pelottavia kun käyttäytyvät ja puhuvat kummasti!!!

Vierailija
40/46 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttämään alkoholia...

Tutkimukset eivät tue ap:n väitettä. Niiden mukaan eniten alkoholia käyttävät alaikäiset tulevat perheistä, joissa alkoholia käytetään paljon.

Vanhempien kielteinen suhtautuminen (alaikäisten) alkoholin käyttöön suojelee lapsia tutkimusten mukaan kaikkien parhaiten.

Sori vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän