Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hei te jotka ette ota alkoholia lasten nähden, juuri teidän lapsenne ovat niitä

Vierailija
24.07.2009 |

jotka teininä örveltävät kännissä pahiten ja ensimmäisinä. Tiedän, yleistys, mutta näin se vaan menee.

-lapsille tulee näytöntarve

-halu kokeilla jotain salaperäistä ja täysin kiellettyä

-ei ole kokemusta/mallia normaalista alkoholinkäytöstä, mikä käsittää vaikka pari saunaolutta tai pari lasia viiniä.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sama pätee myös niihin joiden kotona otetaan liikaa, ei siis hallita normaalikäyttöä..

Oma kokemus se että isä aina örvelsi ja joi liikaa, ja sit taas mun serkun perheessä niin että absoluutti isä teki pojastaan örveltäjän joka siis edelleenkin neljääkymppiä lähestyvänä toimii kännissä ku teinit..

Kultanen keskitie on se oikea!

Vierailija
42/46 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut örvelsi ja sekoilivat ja sammuivat ties minne lähes joka viikonloppu.

Minä en halunnut olla ikinä siinä tilassa etten tiedä mitä teen.

Alkoholin mausta en oppinut ikinä pitämään ja en ole nähnyt tarpeelliseksi jouda itseäni ikinä känniin.

Vanhempani eivät ikinä juoneet muuta kuin joskus saunakaljan, eikä sitäkään minun nähteni.

En heitä humalassa ikinä ole nähnyt.

Olen aina olettanut, että ehkä en siksi itsekään oppinut kavereideni tavoin juomaan itseäni känniin joka viikonloppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli todella alkoholikielteinen lapsuus, ja se juuri aiheutti sen, että örvelsin teininä kännissä! Alkoholista tuli joku ihme tabu, jota tietenkin piti sitten kokeilla. Jos olisin nähnyt normaalia (ei kännäystä) alkoholinkäyttöä kotona uskon että mulla olisi kaikinpuolin erilainen suhtautuminen alkoholiin nyt aikuisenakin. Meillä on kaksi kouluikäistä lasta, ja he ovat molemmat sanoneet, että eivät aio aikuisenakaan koskaan juoda alkoholia. Eli meillä ainakin tämä valistus on mennyt näin paremmin! Ja nyt en siis puhu mistään kännäyksestä, vaan siitä, että lasten nähden voi juoda sitä alkoholia, se ei ole mikään peikko!

Vierailija
44/46 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen siis täysin samaa mieltä kanssasi!! t. edellinen

Vierailija
45/46 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla siitä, että osaa ottaa sitä alkoholia fiksusti :)

Kyky rentoutua ilman alkoholia on kyllä aihe olla ylpeä. Sekin vaatii jotain, että pystyy kieltäytymään alkosta, ja erottumaan joukosta, leimautumaan ilonpilaajaksikin.

Useimmilla ihmisillä alkoholinkulutus ei kuitenkaan pysy täysin hanskassa, eli sillä on taipumus lisääntyä, ja harvapa ei olisi siitä lainkaan riippuvainen. Jos tarvitsee joka päivä oluensa tai pari, on jo pahasti koukussa. Mitä vähemmän riippuvuutta aiheuttavia haitallisia aineita sen parempi.

Vierailija
46/46 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan siitä ei tee mitään numeroa! Eli ei selittele lapselle, että en juo alkoholia kun se on niin vaarallista ja kamalaa jne. Se on juuri se, joka aiheuttaa lapselle sen mielenkiinnon!! Jos muut ottaa kuoharia ja itse ottaa pommacia ilman sen kummempia selittelyjä, niin ok. Mutta jos sitä alkaa selittelemään niin metsään menee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan