Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritettiinkö mua iskeä vai ei? Vähän hämillään olen

Vierailija
24.07.2009 |

Tänään töissä.

Puin ylleni essua, ja miespuolinen työkaverini tuli taakseni ja sanoi että hän voi auttaa sitomisessa. "Tai voithan sä sitoa nää nauhat etupuolellekin" tuumasi hän ja kiersi kätensä ympärilleni ojentaen nauhat käteeni..

Siis ei fyysisesti koskettanut, mutta tuli todella lähelle.

Osaan kyllä ihan itsekin solmia essun nauhat, eteen tai taakse..

Jäi vähän sellainen olo että hmm.. olikos tuossa nyt jotain vai ei

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkun on sellaisia Olga K:n termiä lainaten "roiseja akkoja", jotka puhuu miesten kanssa työpaikalla pillujuttuja ja vaikka mitä, mutta kun joku toinen sitten hymyilee käytävässä tai sanoo "moi", niin siitä kohta liikkuu epämääräisiä häirintä-juoruja. Juorua vastaan kun ei edes voi puolustautua, selkeää syytettä vastaan vielä pystyisikin.

Tämä ei ole kaikilla naisilla ihan selkeä asia, että häirintä ja epämieluisan ihmisen tavallinen kanssakäyminen on vähän eri asioita. Pelkkä "toisen osapuolen tuntemus" ei toivottavasti ole työpaikalla ainoa peruste. Muutenhan kuka hyvänsä voisi kiristää ketä hyvänsä: minä koen, että sanoit minulle "hyvää huomenta" seksuaalisella latauksella ja teen sinusta häirintäkanteen (jos aiot lomauttaa minut etkä tuota toista).

Tai kuvitelkaa miten helppoa olisi savustaa epämieluisat ihmiset ulos työpaikasta: joku vain valittaisi että tuon läsnäolo aiheuttaa seksuaalista ahdistusta. Tai laitettaisiin juoru liikkeelle, joka torppaisi etenemisen, ylenemisen ja henkilön olisi jossain vaiheessa pakko itse lähteä. (nimim. vierestä seurannut)

Ai että ei tällainen ole mahdollista? Jos curling-äiti osaa häiriköivää lastaan puolustaakseen kyykyttää opettajaa rehtorin kautta ja rehtoria koulutoimen kautta, niin mihin sellainen kykeneekään työpaikallaan...

Todella toivon, että jotain rajaa asetetaan sille miten työpaikoilla saa käyttäytyä JA että säännöt ovat em. syistä samat kaikille. VARSINKIN näinä aikoina, kun lomautus- ja irtisanomislistoja täytyy tehdä.

Vaikka naistenlehdet ja viiviavelanit hehkuttaa flirtin puolesta, kannattaa oman navan lisäksi huomioida koko työyhteisö. Sinällään kannatan sellaista huomaamatonta, kahdenväliseksi jäävää flirttiä. Ja sitäkin siinä tapauksessa että työkaveri on oma puoliso.

Ettekö te ymmärrä seksuaalisen häirinnän ja flirtin eroa? Tai seksin ja raiskauksen? Avainsana on osapuolten kokemus asiasta: mikäli toinen kokee tilanteen epämiellyttäväksi tai ahdistavaksi, on kyse seksuaalisesta häirinnästä. Ja tämä sama henkilö voi ihan kympillä flirttailla haluamansa henkilön kanssa.

On täällä kyllä niin simppeleitä ihmisiä, että huhhuh.

Ja omasta mielestäni tosiaankin _töissä_ voisi bimbompikin ihminen yrittää käsittää olevansa kuitenkin siis _töissä_. Sitten on erikseen se vapaa-aika, oma yksityiselämä käänteineen.

Vierailija
42/45 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkään, kun luin tuon hymyilyn erotessa ja sanoi huomenna nähdään yms... tee asialle jotain.

Se, mitä ihmettelen... missä ei-ravintola-alalla käytetään essua? Labrassa? Siivouksessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mitä ihmettelen... missä ei-ravintola-alalla käytetään essua? Labrassa? Siivouksessa?

Teurastamossa? Kukkakaupassa?

Vierailija
44/45 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuuko flirtti?

Vierailija
45/45 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollot vois kattoa sen päivämäärän eka postauksesta huhuu melko noloa :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme