Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritettiinkö mua iskeä vai ei? Vähän hämillään olen

Vierailija
24.07.2009 |

Tänään töissä.

Puin ylleni essua, ja miespuolinen työkaverini tuli taakseni ja sanoi että hän voi auttaa sitomisessa. "Tai voithan sä sitoa nää nauhat etupuolellekin" tuumasi hän ja kiersi kätensä ympärilleni ojentaen nauhat käteeni..

Siis ei fyysisesti koskettanut, mutta tuli todella lähelle.

Osaan kyllä ihan itsekin solmia essun nauhat, eteen tai taakse..

Jäi vähän sellainen olo että hmm.. olikos tuossa nyt jotain vai ei

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- pyydät aukaisemaan ne solmut

- pyydät kiristämään vähän tiukemmalle

- pyydät kokeilemaan sopisiko solmu paremmin selän taakse vai etupuolelle

- ajattelet ääneen että suthan pitäisi ottaa mukaan rannalle solmimana bikintikin

- ajattelet ennen solmuilua jotain sellaista, että nännit kovettuu

- varaudut henkisesti siihen, että tämä on niitä outoja japanilaisen solmimisfetissin harrastajia....

Flirttiä? Entä jos haluankin flirttiä tuon ihmisen kanssa?

Vierailija
2/45 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON TYÖPAIKKAKIUSAAMISTA SALLIA YHDELLE SE MISTÄ TOISTA SYYTTÄISI HÄIRINNÄSTÄ, IHAN VAAN PÄRSTÄKERTOIMEN TAI VAIKKAPA KAUNAN PERUSTEELLA.

jos tapahtuu uudestaan, niin sittenpä tiedät, mutta älä ihmeessä hötkyile muuten. pahimmassa tapauksessa saatat vain ruokkia tilannetta.

niin silloin sinun tulee hyväksyä se myös muilta työkavereiltasi! Mutta jotenkin vaikuttaa että itse haluat tuolla eleellä olevan merkitystä :-))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te ymmärrä seksuaalisen häirinnän ja flirtin eroa? Tai seksin ja raiskauksen? Avainsana on osapuolten kokemus asiasta: mikäli toinen kokee tilanteen epämiellyttäväksi tai ahdistavaksi, on kyse seksuaalisesta häirinnästä. Ja tämä sama henkilö voi ihan kympillä flirttailla haluamansa henkilön kanssa.

On täällä kyllä niin simppeleitä ihmisiä, että huhhuh.

Vierailija
4/45 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ravintola-alalla, jos olet mies voipi olla homokin. Ne on kivoja ja tulee lähelle. Ja jos luulet, että tiedät flirttaa huvikseen.

Vierailija
5/45 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos haluaa seksiä yhden ihmisen kanssa, niin siitä ei voi kieltäytyä muidenkaan kohdalla? Tai vastaavasti, jos haluaa oikeuden kutsua pakottamista sukupuoliyhteyteen raiskaukseksi, täytyy seksistä kieltäytyä muidenkin ihmisten kohdalla?

Ottakaa nyt se järki ja logiikka taas käyttöön, jos kykenette.

Vierailija
6/45 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- pyydät aukaisemaan ne solmut - pyydät kiristämään vähän tiukemmalle - pyydät kokeilemaan sopisiko solmu paremmin selän taakse vai etupuolelle - ajattelet ääneen että suthan pitäisi ottaa mukaan rannalle solmimana bikintikin - ajattelet ennen solmuilua jotain sellaista, että nännit kovettuu - varaudut henkisesti siihen, että tämä on niitä outoja japanilaisen solmimisfetissin harrastajia....

Vierailija
7/45 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ravintola-alalla, jos olet mies voipi olla homokin. Ne on kivoja ja tulee lähelle. Ja jos luulet, että tiedät flirttaa huvikseen.

Onko ravintola-alalla jotenkin enemmän homoja:)

Vierailija
8/45 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ravintola-alalla jotenkin enemmän homoja:)

Mutta ei, ei olla ravintola-alalla. Tunnistan homot kyllä yleensä helposti, tämä työkaverimies ei siltä kyllä vaikuttaisi ollenkaan. Ja niin siis itse olen nainen.

Ja oishan se tietysti piristävää, jos tuolla episodilla ois ollut jotain merkitystä. Mun ongelmani on vain se, että en todellakaan tunnista milloin mulle flirttaillaan ja milloin ei. Siksi siis halusin kysyä teidän fiksujen ihmisten käsitystä asiasta, että oliko tuo merkityksellistä vai ihan normihommaa. En halua kuvitella mitään.

ap

Vierailija
9/45 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyillä aloilla on hyväksyvämpi ilmapiiri, ja heitä hakeutuu siksi niille aloille.

Vierailija
10/45 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkun on sellaisia Olga K:n termiä lainaten "roiseja akkoja", jotka puhuu miesten kanssa työpaikalla pillujuttuja ja vaikka mitä, mutta kun joku toinen sitten hymyilee käytävässä tai sanoo "moi", niin siitä kohta liikkuu epämääräisiä häirintä-juoruja. Juorua vastaan kun ei edes voi puolustautua, selkeää syytettä vastaan vielä pystyisikin.

Tämä ei ole kaikilla naisilla ihan selkeä asia, että häirintä ja epämieluisan ihmisen tavallinen kanssakäyminen on vähän eri asioita. Pelkkä "toisen osapuolen tuntemus" ei toivottavasti ole työpaikalla ainoa peruste. Muutenhan kuka hyvänsä voisi kiristää ketä hyvänsä: minä koen, että sanoit minulle "hyvää huomenta" seksuaalisella latauksella ja teen sinusta häirintäkanteen (jos aiot lomauttaa minut etkä tuota toista).

Tai kuvitelkaa miten helppoa olisi savustaa epämieluisat ihmiset ulos työpaikasta: joku vain valittaisi että tuon läsnäolo aiheuttaa seksuaalista ahdistusta. Tai laitettaisiin juoru liikkeelle, joka torppaisi etenemisen, ylenemisen ja henkilön olisi jossain vaiheessa pakko itse lähteä. (nimim. vierestä seurannut)

Ai että ei tällainen ole mahdollista? Jos curling-äiti osaa häiriköivää lastaan puolustaakseen kyykyttää opettajaa rehtorin kautta ja rehtoria koulutoimen kautta, niin mihin sellainen kykeneekään työpaikallaan...

Todella toivon, että jotain rajaa asetetaan sille miten työpaikoilla saa käyttäytyä JA että säännöt ovat em. syistä samat kaikille. VARSINKIN näinä aikoina, kun lomautus- ja irtisanomislistoja täytyy tehdä.

Vaikka naistenlehdet ja viiviavelanit hehkuttaa flirtin puolesta, kannattaa oman navan lisäksi huomioida koko työyhteisö. Sinällään kannatan sellaista huomaamatonta, kahdenväliseksi jäävää flirttiä. Ja sitäkin siinä tapauksessa että työkaveri on oma puoliso.

Ettekö te ymmärrä seksuaalisen häirinnän ja flirtin eroa? Tai seksin ja raiskauksen? Avainsana on osapuolten kokemus asiasta: mikäli toinen kokee tilanteen epämiellyttäväksi tai ahdistavaksi, on kyse seksuaalisesta häirinnästä. Ja tämä sama henkilö voi ihan kympillä flirttailla haluamansa henkilön kanssa.

On täällä kyllä niin simppeleitä ihmisiä, että huhhuh.

Vierailija
11/45 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksuaalinen häirintä on työsuojelulaissa kielletty

Vierailija
12/45 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luettuna kuulosta miltään kummemmalta, mutta itsehän olit tilanteessa ja tiedät miten tyyppi on ennen käyttäytynyt ja voiko hänellä olla mielessä mitään.

Vierailija
13/45 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vihjailua?

Vierailija
14/45 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellista on että miten ko. tyyppi kohtelee muita. Voi olla hänen tapaisataan tai ihastunut, ei voi tietää ilman viitekehystä.

Vierailija
15/45 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ennen eikä nytkään. Ihan normaalia kanssakäymistä, lähinnä vitsejä ja sen jälkeen se etsii mun katseen ja hymyilee, naurahtaa.

Eikä tuo ole ennen lähennellyt mitenkään.

ap

Vierailija
16/45 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellista on että miten ko. tyyppi kohtelee muita. Voi olla hänen tapaisataan tai ihastunut, ei voi tietää ilman viitekehystä.

En ole ainakaan nähnyt, että olisi tuommoisen tyyppistä tehnyt muiden kanssa töissä. Huulenheitto on välillä rankkaakin, mutta.. ei mun mielestä tuo mies ole aiemmin ainakaan mun nähteni tehnyt mitään tuon tyyppistä.

Ehkä sä kuitenkin olet oikeassa, en vain ole huomannut. Että on vain tyypillistä tuolle miehelle. En jaksa uskoa, että ois musta mitenkään kiinnostunut.

ap

Vierailija
17/45 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskettaja on tavallinen mies, mutta ihq suklaasilmä saa näplätä?

Jeesus.

riippuu tyypistä

seksuaalinen häirintä on työsuojelulaissa kielletty

Vierailija
18/45 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika näyttää.

Oletko sä varattu? Entä mies?

Vierailija
19/45 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika näyttää.

Oletko sä varattu? Entä mies?

Ainakin vahvasti oletan niin. Puheistaan päätellen.

Vierailija
20/45 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokiko tilanteen ahdisteluksi/ ahdistavaksi

vai

oliko ap peräti imarreltu

- ei liity miehen ihonväriin

t. työsuojelulain asiantuntija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi