Pystytkö juttelemaan miehesi kanssa vai onko puheenaiheenne
lähinnä lapsiin ja kotiin liittyviä?
Pitääkö muita ollakaan?
Kommentit (26)
me ainakin puhutaan ihan kaikesta.. Toki paljon lapsiin ja kotiin liittyvää ja perhe-elämään.. mutta paljosta muustakin.
No erohan tässä onkin tulossa kun en ole vuosiin saanut miestäni puhumaan...
pitkistä keskusteluista.
Edelleen keskustelemme paljon kaikesta mahdollisesta, ajankohtaisista aiheista, politiikaasta, historiasta jne.
Toki lapsistakin, mutta ihan kaikista "aikuisten asioistakin". Mies on rakastettuni, mutta myös paras ystäväni.
Yhdessä 11v. , aviossa 10v. , neljä lasta alle 10v.
Kaikesta jutellaan kyllä paljonkin. Lapsista tietenkin ja heidän touhuistaan mutta molemmat on kiinnostuneita myös maailman asioista ja uutisia seurataan ja niistä usein syntyy mielenkiintoisia keskusteluja. Joskus keskustellaan tietty paljon muustakin. Meillä on mielestäni mukava ja tasaveroinen suhde. Kumpikaan ei ole toista tyhmempi eikä koskaan riitaannutta keskusteluissamme.
asioista. Ei sitä kai muutn niin hyvin aina meniskään. Toki suhde on ehtinyt muuttua ja kehittyä paljon 15 vuoden aikana ja nyt taas vauva-aika tuo omat pikantit mausteensa :-)
toki lapsista ja tästä yhteisestä perheestä kokonaisuudessaan eniten, mutta kaikesta muustakin keskustellaan. mieheni on paras ystäväni myös, ja yhdessä ollaan oltu jo 10 vuotta.
välillä autoista/peleistä ja välillä menkoista ja synnytyksista jne... =) Ja toki niistä perheasioistakin...
vaikea sitä lähteä yhtään mistään keskustelemaan, koska meillä ei ole koskaan sellaista aikaa, etteikö joku lapsista olisi hereillä.
vaikea sitä lähteä yhtään mistään keskustelemaan, koska meillä ei ole koskaan sellaista aikaa, etteikö joku lapsista olisi hereillä.
Me puhutaan ainakin ihan lasten aikana. SIllä lailla lapset oppivat maailman menoa ja sitä keskusteluakin.
Aamupöydässä puhuttiin ranskan ympäriajoista, Nokian kännymalleista, siitä, että mennään mummulaan jne.
noiden lisäksi. Mies aina kertoo huolistaan ja yleensä ne liittyy töihin tai harrastuksiinsa.
Kyllä me meidän suhteestakin monesti jutellaan ja lemmikeistämme. Sekä yhteisistä kavereistamme joskus puhutaan, kun mies aina avautuu kavreilleen ja valittaa minusta nille ja kysyy neuvoa ja sitten sille tulee huono omatunto ja kertoo minulle heidän keskustelunsa.
Lasketaanko nuokin kotiin liittyviin juttuihin.
Niin ja tietenkin keskustellaan kodista ja kotitöistä ja lapsista.
Voi kun minullakin olisi mies jonka kanssa keskustella. En saa miestäni juttelemaan edes niistä koti/lapsi asioista :(
Muuten suhde on loistava, mutta tämä asia on ajanut meidät eron partaalle. Minä olen jättävä osapuoli.
teillä ei siis lapset lähde mukaan mummolaan, kun asia ei liity lapsiin?
Meillä olisi puheenaihelistalla perheen laina-ja raha-asioista selviämisen suunnittelu, vakava sairaus ja riitaisat henkilösuhteet lähipiirissä, iso ristiriita parisuhteessa jne., ja näistä emme tosiaan puhu lasten kuullen. 11
Mä ymmärsin kuitenkin niin, että kaikki eivät puhu mistään muusta kuin lapsista lasten aikana.
Meillä taas puhutaan ihan kaikesta lasten aikana, paitsi just ehkä tuollaiset sairaudet ja raha-asiat. Meillä on kuitenkin sen verran yksinkertaiset raha-asiat, että ei niissä nyt tuntikausiksi puhumista ole, palkkkatuloilla kun eletään.
Meidän puheenaiheet sisältää tietenkin perheen käytännönjutut ja päivän henkilökohtaiset pikku-uutiset. Sen lisäksi jutellaan kaikesta, mitä nyt mieleen juolahtaa: ajankohtaisista asioista, ajatuksistamme, tuttavistamme, unista, töistä, mistä vain. Ei me nyt päivittäin puida mitään maailmankatsomuksellisia syvyyksiä, mutta niitäkin joskus, jos aihe tulee esille.
miehen töistä ja lapsista, joskus uutisista jotain
mun elämäni on niin tyhjää ettei siitä riitä aiheita
Meidän kaikkien elämään liittyy mitä moninaisempia asioita kylä-, kunta-, valtio-, eurooppa-, maailma- ja aurinkokuntatasolla. Asioita voi pohtia esim. omasta näkökulmasta ja vertailla muihin näkökulmiin.
Pienistä tiedonrippeistä saa koottua keskustelun avulla hyvinkin mielenkiintoisia pohdintoja. Oma puoliso on parasta keskusteluseuraa kun häntä näkee niin usein. Samaa aihetta voi käsitellä usein ja haastaa kumppania eri tavoin pohtimaan omia näkemyksiä.
Mies usein huppelissa tai kännisää eli keskustelut tupistuneet pois kokonaan.
Jopa yksinkertaisissa asioissa olemme nykyään eri mieltä.
Mies ei näe ongelmaa....
ylipäätään jos ei löytyisi keskusteltavaa!
Mies usein huppelissa tai kännisää eli keskustelut tupistuneet pois kokonaan.
Jopa yksinkertaisissa asioissa olemme nykyään eri mieltä.
Mies ei näe ongelmaa....