Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitaanko turvakaukaloa

Vierailija
24.07.2009 |

jos kotiutuu vauvan kanssa sairaalasta taksilla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuletko ettei taksit ikinä aja kolareita? synnäriltä eivät päästä pois jollei ole kaukaloa.

Vierailija
2/9 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko mennä bussilla ja laittaa vauvan vaunuihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä synnäriltä? Kun mustalaisilla on turvakaukalo yhtä harvinainen kuin hevonen valkolaisella.

Vierailija
4/9 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvakaukalo. Täällä päin ainakin on yhdellä taksilla sellainen.

Vierailija
5/9 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tieliikennelain mukaan vauvaa kyllä saa kuljettaa väliaikaisesti taksissa ilman turvavälinettäkin. Kunhan se ei siis ole jokapäiväistä.

Fiksuahan se ei ole. Jos ette osta turvakaukaloa niin toisiaan edes vuokraa ko. vehje viikoksi-kahdeksi.

Vierailija
6/9 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuletko ettei taksit ikinä aja kolareita? synnäriltä eivät päästä pois jollei ole kaukaloa.

Kyllä itse asiassa päästävät. Ei ole mitään lakia joka pakottaisi vanhemmat sullomaan lapsen kaukaloon kun lähdetään. Jos haluaa voi lähteä vaikkapa vauva kantoliinassa ja kävellä kotiin (jos asuu lähellä). Onko se sitten fiksua - se on eri asia.

Ja toisaan tieliikennelainkin mukaan taksissa voi lapsi/vauva matkustaa ilman turvavälinettä. Fiksuahan se ei ole.

Vierailija
7/9 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mutta ei taideta asua samalla paikkakunnalla?

Vierailija
8/9 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoreilla on 10 käytettyjä kaukaloita, ja vaikken nyt päivittäiseen ajoon sellaista harkitsisikaan, niin jos autoton perhe tarvii satunnaiseen käyttöön kaukalon, niin sellainen ei tule omaisuutta kustantamaan. Älkää vedotko siihen, että kun ei sitä tulla tarvitsemaan muulloin, ei kuumemittariakaan tarvita joka päivä, mutta kyllä se on oltavalapsiperheessä olemassa!Ja jos on rahasta kiinni, niin mulla olisi varastossa aktan joku 90-luvun turvavuode, siis sellainen turvavyökapistus, jossa vauva kaukalosta poiketen makaa, saat sen jos haluat.

Vierailija
9/9 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan seurannut mun lähtöä. Olisin voinut vaan painella ulos. Huikkasin kuitenkin, että nyt oon menossa