Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että ottaa päähän naapurin sisään kävelevät kakarat!

Vierailija
23.07.2009 |

Meillä ovi ei ole lukossa sen takia kun omat lapset soittelee sitä ovikelloa sitten koko ajan.

Ja nyt on ongelmana naapurin lapset jotka kävelee sisään.

Jos ovi on lukossa pimpottavat ovikelloa ja hakkaavat ovea nyrkeillä samantien ja tuhat kertaa ja jos ovi on auki kävelevät sisään.

Ja vaikka oma lapseni olisi juuri 5 minuuttia sitten tullut syömään, nämä jo tunkee kyselemään koska se tulee takaisin...

Itse en tykkää yllättäin sisäänkävelevistä vieraista, vaikka lapsia ovatkin. Haluan että meillä voi olla niin sotkuista kun haluan tai minä itse olla vaikka alusvaatteisillani.

Mrrr!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsetkin siitä mahtuvat.

Vierailija
2/12 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun ei menty avaamaan, pimpotti 5 kertaa ja kävi sitten hakkaamaan ovea.. :P

Ja tosiaan päivällä kun on lukko auki, tulevat sisälle. Jännä juttu sanoa, mutta meidän poika ei todellakaan kävele kenenkään kotiin, vaan kiltisti odottaa, tämän täytyy olla geeneissä, minäkin olin aikanani tosi varovainen... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäisiä nämä lapset ovat, eivätkö ne ymmärrä puhetta? Mitä jos laittaisit ruokailun ajaksi oven lukkoon tai ottaisit ovikellon sulakeen pois? Isotöistä sekin mutta ainakin ruokarauhan saisitte.

Vierailija
4/12 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman lupaa kenenkään sisälle.

Vikaa on kyllä omissa lapsissanikin, kun ovat niin arkajalkoja.

Olen yrittänyt esim. ohjeistaa, että kun joku hakee ulos, niin lapseni voi sanoa, että "joo tulen, odottakaa ulkona", mutta kohteliaisuuden ja mielen pahoittamisen pelossa lapseni jättävät oven aina auki ja lähtevät itse peremmälle touhuamaan esim. vaatteita tai vessaa ja näin nämä naapurit sitten talsivat silloinkin peremmälle.

Pitäisi muistaa laittaa ovi lukkoon ruokailun ajaksi.

Ongelma on 5-8 vuotiailla. Ja varmaan on persoonakohtaista. Pari lasta on varmaan ne jotka inspiroivat muitakin käyttäytymään näin.

-ap

Vierailija
5/12 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraan lapseni kavereiden toimintaa. Ovat sellasiia 5-6v. vesseleitä.

Varsinkin kun käyvät tutuiksi, niin noin käyttäytyvät.

Heille pitää sanoa asiasta ja monta kertaa.

Vierailija
6/12 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan sama tilanne meillä. ovat n. 6-8v poikia.

koko ajan ramppaavat ovella tullaan isään leikimään, mennään ulos, kotona käydään välillä ja taas...

ja jos ovi lukossa, niin hakkaavat ovea tai soittavat kelloa. tuntuu ettei saa hetken rauhaa. eivätkä edes kysy meiltä saako tulla. olen sanonut pojalle tästä ja hön joskus kysyy kaverilta "oletko kysyny saako meille tulla" ja ne ei tunnu ymmärtävän edes tästä.

usein jopa ruoka-aikana tulevat norkkumaan pöydän viereen tai hoputtelevat, pari kaveria aina jopa sanoo, että voisin syödä teillä. olen joskus antanut ruokaa, mutten halua, että tulee tapa.

joskus itse sanon, että nyt on muuta, huomenna taas. kun tätä ramppaamista jatkuu aamu 10 ilta 8 asti. eri kavereita toisinaan.. kiva on että kavereita riittää, mutta ois ihanaa olla joskus rauhassa.

Vierailija
7/12 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

postiluukusta sisään ennenkuin on edes pimputtanut ovikelloa. Meinaa herne mennä nenään, kun juuri suihkusta tulleena kävelen eteisen poikki puoliksi alasti ja naapurin poika 8v. roikkuu postiluukussa ja huutelee poikaani ulos. Ja turha sanoa, etteikö asiasta olisi pojan kanssa puhuttu. Seuraavaksi kun tekee sen (nyt mökillä kesän onneksi), menen pojan kotiin sanomaan, josko silloin menisi perille.

Vierailija
8/12 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekös, että meillä on tapana että ovea koputetaan kerran/kelloa soitetaan kerran ja oven takana odotetaan kunnes tullaan avaamaan.

Jos vanhemmat eivät ole opettaneet kuinka oven taakse tullan, ei ne lapset sitä muista.

Mä kerran kavereille avauduin, ihan kohteliaasti, samoin kun sanon että meillä ei ole tapana tehdä jotain muutakaan. Ei ole reilua laittaa lasta asialle, jos itse on säännöt luonut. Ja nykyisin muuten kaverit ovat kohteliaasti ulko-oven takana!

Vierailija
9/12 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap puhunut lasten vanhemmille asiasta? Tuon ikäisiltä saattaa kotoa annetut ohjeistukset unohtua leikin tuoksinassa, joten voisi olla hyvä sopia yhteiset säännöt.

Minusta on tosi epäreilua laittaa omat lapsesi huolehtimaan kavereiden käytöksestä. Sinä olet aikuinen.

Vierailija
10/12 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovellasi, joten olet ainut aikuinen, joka sitä toimintaa voi valvoa.

Eli menet ovelle ja sanot: Mikko tulee sitten syömisen jälkeen, odota pihalla (tai puistossa tai mikä se sopiva paikka nyt onkin). Sitten suljet oven ja menette syömään. x-kertaa toistettuasi sanoma menee kyllä perille ja lapsesikin oppii saman toimintamallin.

Vierailija
11/12 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme tosin ulkomailla.

Vierailija
12/12 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttaa kerrostaloon. Samanlaista se oli meilläkin, välillä tuntui ettei kukaan kaipaa mukeloita jotka koko päivän ringas oven takana. Nyt asumme rauhallisella omakotialueella eikä ole ongelmia tuonkaan asian suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi