Onko 30 paitaa lapsella ihan liikaa?
Laskin huvikseni 3-v tyttöni paidat, siis tavalliset pitkähihaiset trikoopaidat. Niitä kertyi kolmisenkymmentä. Osa on suht reiluja, kaikki eivät tosiaankaan ole vielä käytössäkään, mutta syksyllä tarkoitus ottaa käyttöön. Onko tuollainen määrä ihan päätön, pitäiskö hillitä shoppailua?
Collegepuseroita lapsella ei taida olla kuin yksi, collegehuppareita on vajaa kymmenkunta. Housuja on vajaat 10 ja legginsejä samoin. Hameitakin on ehkä vajaat 10. Mekkoja onkin sitten varmaan 20-30.
Kommentit (26)
toi on jo tosi vähän. Meidän tytöllä (3 v) on hameita ja mekkoja varmaan 20 - 30. Miten voi pärjätä yhdellä??
kai tuo nyt liian paljon ole, jollei kerralla.. ;)
En kyllä käsitä tuota 5 paitaa/ ipana ja siinä olikin sit KAIKKI pitkähihaiset :O
Mä tykkään pukea lapset nätisti ja yhteensointuviin vaatteisiin jne jne. Enkä mä itekään tykkää jatkuvasti samoissa releissä kulkea! Eikä noilla kestä kahta päivää samat housut mitenkään. Vauvalla vaatetta on paljon enemmän vielä kun parhaana päivänä menee pissiin/pukliin/kakkiin varmaan 4-5 vaatekertaa... (ja kaapissa on kerralla enemmän kokoja kuin muilla lapsilla, nytkin koot 50-62cm ja jotain pienempiä 68cm vaatteita) Pesukoneeseen mahtuu 7kg ja kuivausrumpuun samoin. En kyllä jaksa joka päivä pyörittää vaikka perheessä 5 henkeä. Hurruutan sit kerralla 3-4 koneellista, kun kerran aloitan...
Ekologisuutta harjoitan sillä, että yhdellekään lapselle en ole ostanut ihan uutta vaatetta kaupasta ennen 1v-synttäreitä ja senkin jälkeen äärimmäisen vähän. Isoimmalle alkaa olla jo hankalampi löytää kivoja ja hyväkuntoisia kirppisvaatteita (128-130cm), mutta toisaalta meillä menee toisesta päästä sitten kaikki vaatteet myös kiertoon. Laadukkaimmat ja pienimmät vaatteet on kestäneet lähes uudenveroisina jo 5-6 vauvaa, isommat menee vähän nopeemmin poisheitettävään/"kotivaate"- kuntoon..
Pienempiä poikia ei nyt tällä haavaa sitten olekaan lähipiirissä muita kuin meidän jätkä, joten poikien vaatteet olis tarkotus myydä taas eteenpäin kun sais aikaseksi...
MUTTA lasken siihen nyt ihan kaikki eli trikoopaidat, colleget, neulepaidat, villapuserot, fleecepaidat. Trikoopaitoja on eniten, niitä ehkä 15-20. Kaikkia käytetään. Ostan lisää aina tarpeen mukaan eli jos tuntuu siltä, että varasto on liian niukka (eli joskus on niin että kaikki tarvittavat pesussa). Olen työäiti enkä jaksa joka päivä (ihan) pestä pyykkiä, kun pesen, pesen yleensä vain 1 koneellisen tiettyä väriä kerrallaan.
Mekkoja, pitkiä housuja ja hameita ja trikoohousuja, farkkuja jne alaosia on yhteensä niin ikään varmaan sen 30 per lapsi.
mun pojalla on varmaan yli 50 paitaa ja hän on alle vuoden ikäinen.
lyhyt hihaisia tuo 30kpl, kaikki lähes kierrätys paitoja, muutaman olen ostanut,