Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en tajua miksi perheillä on jopa 2 autoa!

Vierailija
22.07.2009 |

vaikka asuvat pk-seudulla. meillä ei ole autoa OLLENKAAN. lapset 9 ja 1-vuotiaat. mies polkee työmatkan sään salliessa (16kim suuntaansa) ja minä olen kotiäiti. koulu on kahden kilsan päässä, tyttö kävelee sinne tai menee busilla. lähin kauppa on myös kahden kilometrin päässä, samoin neuvola.

en käsitä miksi meitä aina taivastellaan, että kuinka te ilman autoa pärjäätte. minä taas en ymmärrä kuinka kukaan viitsi tuhlata rahojaan ja luontoa, ja hankkia jopa kaksi autoa, vaikka elämäntilanne olisi sama kuin meillä.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen työmatka 90 km / suunta, lähtee aamulla puoli kuudelta töihin. Minä olen myyntiedustaja ja auto on minulle työväline. En missään tapauksessa pitäisi autoa, jos ei olisi pakko. Äitiyslomalla aionkin pärjätä "ilman" autoa.

Vierailija
2/43 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama tilanne, kuin teillä, niin voiko tähän kukaan oikeasti edes vastata? Miksi edes kysyt? Mitkään selittelyt, kun ei kuitenkaan kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaksi kuskia, töihin on matkaa 4kilometriä, sille kolmannelle autolle ei oikein ole käyttöä, ostatko sen

Vierailija
4/43 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään väliä, paljon ne autot maksavat???

Vierailija
5/43 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska halutaan :) 2,5 litraisella bensasyöpöllä mennään ja on jokaisen kuluttamansa euron arvoinen. Autoilu on mahdottoman mukavaa ja vapauttavaa. Pitkään olen kitkutellut 2 lapsen kanssa julkisilla päiväkotimatkat ja aina kysynyt jos mies voisi viedä jonnekin autolla.. Viimein sallin itsellenikin tuon ylellisyyden, ajokortin ja auton. Ja nyt kun jouduin vaihtamaan työpaikkaa, en tänne millään muulla pääsisikään kotoamme. Toisin sanoen olisin mitä ilmeisimmin jäänyt työttömäksi jos en olisi hankkinut autoa ennen kuin entinen duunipaikka meni alta. Sillä työtkin piti ennen hakea vain sillä perusteella että minne pääsee julkisilla. Lapsuudenkodissani ei koskaan ollut autoa joten tiedän että ilmankin pärjää, mutta kyllä se vähän turhan rajoittavaa on, ainakin mun makuuni. Nyt sen viimeistään on huomannut.

Vierailija
6/43 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 kilsan päässä, harrastukset toisessa suunnassa 8 kilsan päässä, eikä sinne ehdi, jos ei mene autolla. Minulla epäsäännölliset työajat paikassa, jossa turvatonta kulkea julkisilla öiseen aikaan.

Siksi.

Vierailija
7/43 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsee nopeammin julkisilla kuin omalla autolla.

olla ilman autoa! Se tosiaan säästää rahaa. Tosin en tee sitä vapaaehtoisesti. Mutta julkisilla pääsee oikeasti pk-seudulla tosi hyvin. Autolla matka voi jopa kestää kauemmin ruuhkissa. Ja musta hyvä, että ennen kaikkea lapset oppivat liikkumaan. Nykyään lapset menee autolla joka paikkaan, ei kävele ei pyöräile. Ovelta ovelle mentaliteetti. Se on karhunpalvelus. Auto helpottaa elämää, mutta jos siitä luopuu pystyy asumaan omakotitalossa pääkaupunkiseudulla! Niin paljon säästää! Eli kannattaa miettiä, kannattaako pitää kahta autoa? Oikeasti sillä rahalla saisi laatua asumiseen kummasti. Säästäisi vakuutusmaksut, bensat, huollot yms. Toki elämä on hieman vaikeampaa, mutta ei mahdotonta. Meillä on kaksi lasta, joilla neljä harrastusta yhteensä. Päiväkotiin pyöräilevät. Kaupat tehdään bussilla; reput ja vedettävät kärryt. Ollaan tosi harrastavainen perhe, mutta ilman autoa vain säästää tosi paljon. Kokeilkaapa laskea konkreettisesti paljon kahteen autoon menee. Voi alkaa mieli muuttua sen suhteen, kannattaako.

Vierailija
8/43 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on todella paljon. Mutta vaakakupissa kulujen kanssa on ajansäästö, elämisen laatu ja täydellinen liikkumisen vapaus.

Se on totta että ei lapsia tarvitse jokaista pikkumatkaa heittää. Ei omassakaan lapsuudessa niin tehty.

olla ilman autoa! Se tosiaan säästää rahaa. Tosin en tee sitä vapaaehtoisesti. Mutta julkisilla pääsee oikeasti pk-seudulla tosi hyvin. Autolla matka voi jopa kestää kauemmin ruuhkissa. Ja musta hyvä, että ennen kaikkea lapset oppivat liikkumaan. Nykyään lapset menee autolla joka paikkaan, ei kävele ei pyöräile. Ovelta ovelle mentaliteetti. Se on karhunpalvelus. Auto helpottaa elämää, mutta jos siitä luopuu pystyy asumaan omakotitalossa pääkaupunkiseudulla! Niin paljon säästää! Eli kannattaa miettiä, kannattaako pitää kahta autoa? Oikeasti sillä rahalla saisi laatua asumiseen kummasti. Säästäisi vakuutusmaksut, bensat, huollot yms. Toki elämä on hieman vaikeampaa, mutta ei mahdotonta. Meillä on kaksi lasta, joilla neljä harrastusta yhteensä. Päiväkotiin pyöräilevät. Kaupat tehdään bussilla; reput ja vedettävät kärryt. Ollaan tosi harrastavainen perhe, mutta ilman autoa vain säästää tosi paljon. Kokeilkaapa laskea konkreettisesti paljon kahteen autoon menee. Voi alkaa mieli muuttua sen suhteen, kannattaako.

Vierailija
9/43 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaik

VEROTUKSELLISISTA

syistä

Vierailija
10/43 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, kuinka sinä et ymmärrä miksi muut tarvitsevat.

Vierailija
11/43 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikat vastakkaisilla suunnilla, molemmilla työmatkaa noin 25 km. Toisen työhön kuului paljon matkustamista. Julkisilla poikittaisliikenne pk-seudulla ei toimi jouhevasti.

Vierailija
12/43 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta me ei selvitä ilman kahta. Minä olen töissä 30 kilometrin päässä kotoa ja mieheni n. 20 kilometrin. Kumpikin on töissä. Kumpikaan lapsista ei ole kävelymatkan päässä kotoa hoidossa. Jos vain jommallakummalla olisi auto, tai ei kummallakaan, lasten hoitopäivät venyisivät todella pitkiksi.

Vierailija
13/43 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

autoa, molemmat käymme niillä töissä. Toinen saa vietyä lapset harrastuksiin (jääkiekkokassin kanssa on vähän vaikea pyöräillä) kun toinen on vielä töissä jne. Meidän molempien lapsuuden kodeissakin oli aina kaksi autoa. Opiskeluaikana olimme ilman.

Vierailija
14/43 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 koiraa, vauva + aikuiset

Matkustamme 600 km edestakaisin noin 6 kertaa vuodessa koko sakilla. Miten kulkisimme julkisilla tai pyörällä?

Treenit koirien kanssa on sellaisessa paikassa, että matkaan kuluisi 2,5 h suuntaansa, josta viimeinen tunti kävelyä.

Vierailija
15/43 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minulla ei olisi omaa autoa niin lapsi olisi hoidossa 7-16 tai jopa 17. Matkoihin menisi yli tunti kun autolla se kestää 15 min. Ja minä en kyllä talvella pyöräilisi, kesällä matkan ajaa tunnissa fillarilla. Että ihmettele vaan,tuskin kukaan huvikseen pitää kahta autoa...

Vierailija
16/43 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitinä voi tosiaan olla kotona ja lähipuistossa, mutta työssäkäyvät, harrastavat ja liikkuvat ihmiset tarvitsevat kulkuneuvon. Muunkin kuin sen pyörän.

Vierailija
17/43 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään 30 kilsan työmatkoja, ei 600km sukulointia. harrastukset sen sijaan meillä valitaan sen mukaan, että julkisilla pääsee kulkemaan. se ei ole tuottanut vaikeuksia.

niin kyllähän mekin sukuloimme, tosin vain vajaan 400km päähän. onneksi on juna :) se ei valitettavasti joka paikkaan yllä.

Vierailija
18/43 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pitää olla just sama perhetilanne, just samat työmatkat ja just samat harrastukset kuin teillä.

Vierailija
19/43 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitinä voi tosiaan olla kotona ja lähipuistossa, mutta työssäkäyvät, harrastavat ja liikkuvat ihmiset tarvitsevat kulkuneuvon. Muunkin kuin sen pyörän.

mies harrastaa jalkapalloa, sählyuä ja tennistä. lisäksi on politiikko, kokouksia ympäri kaupunkin n. 3 iltana viikossa. julkisilla pääsee.

minä harrastan uintia ja piirtämistä. julkisilla pääsee.

tyttö on telinevoimistelussa ja sirkuskoulussa. jälleen - julkisilla pääsee.

kuten jo tuossa mainitsin, meillä sukuloidaan vain vajaan 400km etäisyydelle, sinne pääsee junalla. muutoin kyläilemme vähintään kerran viikossa. ei mikään ongelma.

kaupassa käyminenkin on bussilla ja vaunuilla helppoa. kärryihin mahtuu viikon ruuat, kaksi kassia alakoriin, reppu selkään minulle ja miehelle. jos tarvis on, käteen mahtuu kassi.

säästämmä tuhansittain euroja vuodessa tälä autottomuudellamme. nekin rahat on todella mukava käyttää parempaan kuin autoiluun :)

ap

Vierailija
20/43 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tosin on liikuntakyvytön ja viettää aikaansa kotona.

HALOO! Eihän noilla spekseillä autoa tarvitse, jos ei koskaan missään käy tai käy vaan siellä, minne kävelee.

Ehkä muut eivät tykkää supistaa elämäänsä TAI eivät halua olla muiden vaivana. Autottomat monesti ovat sitten kyytiä vailla sinne tai tänne...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän