Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mokattiinko me sittenkin? Käytiin Holiday Clubin esittelyssä ja

Vierailija
22.07.2009 |

niinhän siinä kävi, että lähdettiin esittelystä osakkeenomistajina. Niin ei ollut tarkoitus, mutta siellä kaikki vaikutti niin hyvältä, että päädyttiin ottamaan lainaa osaketta varten. Aiemmin ei juurikaan olla lomailtu, mutta päätettiin siellä sitten, että nyt aloitetaan lomailu. Lomaosakkeella oli hintaa vähän alle 20 000 euroa...

Meillä on asuntolainaa ja kaksi pientä lasta, en ole menossa töihin ennen kuin kuopus täyttää 3v... Nyt sitten pitää asuntolainan lisäksi lyhentää tuota osakelainaa ja sitten tulee vielä muita kuluja päälle.

Lähdettiin sieltä niin iloisina ja tyytyväisinä ja varmoina, että tehtiin hyvät kaupat. Kertokaa nyt että tehtiinkö ennen kuin vaivun masennukseen!

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hankkia lomaosake yksityiseltä myyjältä. Ymmärsinkö oikein? Hän säästää siinä 15 000 euroa ainakin ja saa kenties enemmän pisteitä?

Luin koko ketjun ja kommenteista päättelin tämän. Korjatkaa, jos olen väärässä. Meitä on pariin otteeseen kutsuttu noihin esittelyihin ja epäluuloisina emme ole menneet. Ilmeisesti kuitenkin kannattaa mennä hakemaan ne kylpyläliput ja seurata tapahtumaa jonkin sortin teatteriesityksenä :-)

Vierailija
82/140 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hankkia lomaosake yksityiseltä myyjältä. Ymmärsinkö oikein? Hän säästää siinä 15 000 euroa ainakin ja saa kenties enemmän pisteitä? Luin koko ketjun ja kommenteista päättelin tämän. Korjatkaa, jos olen väärässä. Meitä on pariin otteeseen kutsuttu noihin esittelyihin ja epäluuloisina emme ole menneet. Ilmeisesti kuitenkin kannattaa mennä hakemaan ne kylpyläliput ja seurata tapahtumaa jonkin sortin teatteriesityksenä :-)

Jos ei yksityiseltä halua ostaa, kannattaa vaatia pienempää pistemäärää ja edullisempaa hintaa - ja vaikka antaa esimerkiksi netistä löydettyjä hintoja. Johan alkaa HC-välittäjältäkin tulla parempaa tarjousta!

Ja kannattaa ilman muuta käydä esittelyssä. Parin tunnin kärvistelyllä saa halvan majoituksen, monasti parikin hunttia halvemman kylpyläviikonlopun. Ei paha tuntiliksa, kun on kriittinen ja päättäväinen.

-16-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamalla lomaosakkeen ei välttämättä pääse mukaan pistejärjestelmään, joka kuitenkin on huomattavasti joustavampi vaihtojen kannalta. Weeks-järjeselmässä vaihdetaan aina viikko viikkoon, ja paremmalla omalla osakkeella saa vain oikeuden vaihtaa parempaan ulkomaiseen osakkeeseen. Points-järjestelmässä saa tietyn pistepotin jonka voi jakaa miten haluaa ja pisteillä voi maksaa myös esim. autonvuokrausta, olemme tehneetkin niin.

Kannattaa myös tarkistaa, otetaanko vanhaa osaketta lainkaan mukaan RCI:n vaihtojärjestelmään, edes weeks-osakkeena, käsittääkseni se ei ole itsestään selvää.

Ap:n kannattaisi tosiaan pyytää paremmin perheelleen sopiva tarjous tai sitten perua juttu kokonaan. Kun muutama vuosi sitten vaihdoimme osaketta toiseen Katinkullan kohonneiden hoitomaksujen takia (Pyhällä oli paljon pienempi vastike ja lähes samat pisteet), meille laskettiin muistaakseni neljä erihintaista vaihtoehtoa, josta otimme edullisimman.

Vierailija
84/140 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin osakkeen saa ihan helposti myytyä eteenpäin. Kysyntä on kuulemma kova ja he hoitaa myymisen. Takkiin tulisi silti. ap

noita osakkeita saa aivan pilkkahintaan nykyään. Paskat kaupat teitte.

Vierailija
85/140 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin tyhmä,niin sulle olis oikein jäädä sidoksiin siihen typerään osakkeeseen.

Ei helvetti,luuletko oikeesti,että ne myyjät rupeaisi haukkumaan tuotettaan?Tottakai ne kehuu,sillä niiden kuuluu saada juuri tuollaiset tyhmät ostamaan niitä.Herää jo todellisuuteen!

Vierailija
86/140 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vain hyvä ihminen, mutta sä olet aivan liian pehmo!!!! Teet sellaisen vaikutelman, että hymyilet vain kaikille kauniisti ja ujosti etkä osaa sanoa EI KIITOS! Jos miehesi on vielä samanlainen niin olette pian rutiköyhiä velkoinenne!

Tietenkin ne yritti saada sua "harkitsemaan" asiaa uudelleen kun halusit perua kaupat! Sun olisi pitänyt sanoa niille: "EI EN HALUA HARKITA VAIN OLEN PÄÄTTÄNYT ETTÄ PERUN KAUPAT!!!!!" Senkin voi sanoa ystävällisellä äänellä tai voit irvistellä siellä puhelimen toisessa päässä.

Sun on peruttava nyt kun vielä voit! Olette munanneet mutta voitte vielä estää tappion! Eli toimikaa, älkää olko nynnyjä!!!!! Vauhtia nyt perumaan!!!!!

Vierailija
87/140 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin tyhmä,niin sulle olis oikein jäädä sidoksiin siihen typerään osakkeeseen. Ei helvetti,luuletko oikeesti,että ne myyjät rupeaisi haukkumaan tuotettaan?Tottakai ne kehuu,sillä niiden kuuluu saada juuri tuollaiset tyhmät ostamaan niitä.Herää jo todellisuuteen!

Asioista voi keskustella myös asiallisesti...

Vierailija
88/140 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Käytäntö on osoittanut, että lomaosake ei ole sijoituskohde, joka säilyttää arvonsa ja josta saa jälleenmyytäessä voittoa.

Varmista, että saat kirjallisesti

- lupauksen kymmenen päivän peruutusajasta

- ohjeet siitä, miten ja mihin peruutuksen voi tehdä.

Peruutus on tehtävä kirjallisesti, mieluiten kirjattuna kirjeenä.

- Älä maksa mitään esittelytilaisuudessa tai ennen kuin lakisääteinen peruutusaika on päättynyt.

- Varmista, myydäänkö sinulle

- lomaosaketta

- lomaklubin jäsenyyttä tai

- jotain muuta lomatuotetta.

Vierailija
89/140 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri käy aina niissä esittelyissä, koska niistä saa hyvät korvaukset. Viimeksi oli lahjakortti 80 euroa Prismaan.

Itse en niihin esittelyihin lähde, koska olen juuri sellainen helposti painostettava ja tiedän näiden myyjien tyylin. En halua edes nähdä sitä näyteltyä paskaa.

AP, muista kirjallinen kirje. Tavallisesta kirjelähetyksestä voivat sanoa, että ei ole tullut perille.

Usko näitä ihmisiä, jotka ovat sulle vastanneet. Tällä palstalla ajatellaan kerrankin hyvää jollekkkin palstailijalle.

Se kateellisuus veto on harjoiteltu vastaväite joita jokaisen myyjän pitää osta tehdä. Itse ihan koulutuksen myötä niitä tehnyt.

Vierailija
90/140 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hyödyntänyt osakettamme täysillä, sekä kotimaassa, että ulkomailla. Ulkomaillakin isot hienot huoneistot käytössä ihan pikkurahalla 169e viikko joissain ollut jopa oma uima-allas. Suomessa hienot huoneistot niin usein kun halutaan ihan älyttömän halvalla. En missään nimessä vaihtaisi pois. Huippuhyvä systeemi.

Vierailija
91/140 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulut alta 200e/vuosi... ap

varmaan tajuat, että jos haluatte sinne ulkomaille vaihtaa, päälle tulee vaihtomaksu, joka ainakin pari vuotta sitten oli 250 egeä eli yhteensä 450 euroa vuodessa.

Niinpä! Tähän vielä lennot päälle tietysti! Kun katsoo valmismatkojen hintoja, äkkilähtöjä varsinkin huomaa ettei ole mitään järkeä sitoa itseään tiettyyn lomaviikkoon josta sitten maksaa käytti tai ei. Puhumattakaan siitä että itse etsii lennot ja hotellit. Omatoimisesti voi itse vaivattomasti valita koska/minne matkustaa ja mihin hintaan.

Vierailija
92/140 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna taas RCI KUTSUU kirjoitti:

Itse olen hyödyntänyt osakettamme täysillä, sekä kotimaassa, että ulkomailla. Ulkomaillakin isot hienot huoneistot käytössä ihan pikkurahalla 169e viikko joissain ollut jopa oma uima-allas. Suomessa hienot huoneistot niin usein kun halutaan ihan älyttömän halvalla. En missään nimessä vaihtaisi pois. Huippuhyvä systeemi.

Joo, ja samaan hintaan löytää samantasoisen hotellin ihan itsekin silloin kun itselle sopii matkustaa. Tai silloin kun lennot on halpoja. Osakkeen kanssa sitouduttava tiettyyn viikkoon tai jos vaihdat maksat ylimääräistä.

Vierailija
93/140 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi ymmärtää tuota lomaosakejärjestelmää. Sehän on ihan älyttömän kallista lomailua. Luuletteko, että ilmaiseksi se sakki siellä istuu toimistoissa, jakelee ilmaisia palkintoja jne? Jostainhan tämä koko bisnes rahoitetaan ja se on teidän taskuista. Ainahan palvelut maksaa, mutta miksi sitoa rahaa siihen etukäteen. Maksaa sitä myöten, kun tulee tarve ja ei tarvi 10kk etukäteen kyttäillä jossain koneelle kokeilemassa, saako sen huoneiston vai ei. Niitähän on netti pullollaan ja voi vuokrata vaapaasti, mistä haluaa, kun ei ole sidottu mihinkään.

Vierailija
94/140 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ostaisi.

Vierailija
95/140 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jotenkin jossain alitajunnassa vähän pelottaa... Olisihan se ihana, että olisi tuttu ja ihana lomapaikka jossa lomailla ja sitten vielä saisi niin helposti vaihdettua ulkomaanlomiinkin samaa kautta... ja sitten tulee lomailtua kun on "pakko". En millään kehtaisi peruakaan kun niin innoissaan oltiin kun nimet paperiin pistettiin :(

ap

perua voi viikon sisään ostosta. Mikä kohde? Nyt en suosittele kauppaa kokemuksesta. Yhtiövastike ja osakkeen remontit kuuluu teille. Montako viikkoa saitte?

Vierailija
96/140 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä pitää olla että sortuu tuollaiseen? Tuolla 20 000+ muilla vastikkeilla lomailisitte ulkomailla luksuskohteissa monena vuonna ja vielä viikkokaupalla sen sijaan että olette jossain kälyisessä osakkeessa jossain korvessa. Voi helv....

Vierailija
97/140 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Provo.

Vierailija
98/140 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kesän italianviikko maksaa neljälle lennot 500 ja vuokra-asunto (tilava) 700, teillä menee tuo korkoihin vuodessa. Päälle tietty retkeilemme ja teemme kaikkea kivaa. Emme toki vain istu mökissä.

Vierailija
99/140 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kohde teillä on ja mikä vuodenaika? Itse ostin 90-luvulla hyvin halvan viikon ja muutin sen myöhemmin pienellä välirahalla pisteiksi. Siitä on ollut paljon iloa ja säästöä, mutta käytämmekin sitä lähinnä Suomessa, jossa sama mökki maksaisi normaalisti vuokrattuna ainakin tonnin /viikko.

Mielestäni maksoitte paljon. Peruisin kaupat, koska rahatilanteenne kuulostaa heikohkolta. Teille tulee maksettavaksi joka vuosi myös vastike (ehkä 300 €?) ja RCI:n vuosimaksu (n. 150 €). Plus jokaisesta lomasta maksatte vaihtomaksun (n. 150 €).

Osakkeesta on vaikea, lähes mahdoton päästä myöhemmin eroon. Niitä myydään pilkkahintaan, eivätkä oikein mene siltikään kaupaksi; takkiin tulee. Ostakaa mieluummin tuollainen käytetty.

Vierailija
100/140 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun systeri on 8 vuotta yrittänyt myydä omaa lomaosakettaan. Ei mene kaupaksi edes pilkkahinnalla. Ihan älytön koko systeemi! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän