Onko 2008 vuoden verotus, viimeksi vahvistettu verotus?
Olen siis hakemassa kelalta äitysrahaa.
Veroehdotus tuli joskus silloin keväällä ja korjattavaa ei ollut.
Onko se automaattisesti jo VAHVISTETTU verotus?
Meidän palkanlaskijakaan ei ollut aivan varma...
Osaako kukaan kertoa?
Kommentit (10)
Verot vahvistetaan aina lokakuun/marraskuun vaihteessa vaikka ei olisikaan ollut korjattavaa.
Onko se vasta jos hakee ensi vuoden puolella? KELAn sivuilta en tätä tietoa ole löytänyt kun pohdin asiaa. Ei ole ihan vielä siis ajankohtainen asia minulle, mutta tuli tässä mieleen.
2008 on ollut paremmat tulot siis...
Mutta ei niin paljon paremmat, että hakisi 6 kuukauden tulojen perusteella.
Millon tämä 2008 tulee vahvistetuksi?
Kun viimeistään 2kk pitää hakea ennen laskettua aikaa.
eli n.1,5 kuukautta olisi vielä "pelivaraa"...
AP
Voiko vahvistusta saada etukäteen???;)
Mutta voit hakea palkkakuittien perusteella päivärahaa vuoden 2008 ansioiden mukaan jos ovat paremmat kuin 2007.
Mutta voit hakea palkkakuittien perusteella päivärahaa vuoden 2008 ansioiden mukaan jos ovat paremmat kuin 2007.
...kun monet jättivät ihan hiljattain täydennyksiä yms veroehdotukseensa ja esim. minulle ei edes tullut valmiiksi laskettua veroehdotusta koska olen yrittäjän perheenjäsen. Saan tiedot veronpalautuksesta tai mätkystä vasta lokakuun tienoilla, kun verotus vahvistuu.
verotuksen mukaan, oli kyseessä sitten äitiys/vanheimpainpäiväraha tai esim. sairauspäiväraha. Näin koko tämän vuoden 2008 ajan. Aivan sama vaikka saisit vahvistetun verotuksen jo syyskuun puolivälissä, päiväraha katsotaan vuoden 2007 verotuksen mukaan.
Voit kuitenkin pyytää työnantajaasi/palkanlaskijaa lähettämään Kelalle samassa yhteydessä, kun haet kahta kuukautta ennen laskettua aikaa äitiyspäivärahaa todistuksen edeltävävän kuuden kuukauden tuloista. Jos nämä tulot x 2 ovat 20% suuremmat kuin vuoden 2007 verotuksessa, lasketaan äitiys/vanhempainpäiväraha sen mukaan.
Itse sain tällä tavalla huomattavasti korkeamman äitiyspäivärahan, koskapa silloin kun etuutta aikoinaan hain oli kuukausipalkkani noussut 8 kk edeltävästi lähes 40%.
Ei ole 2008 vaan 2007.