Käykö kukaan terapiassa "omalla rahalla"?
Mulla oli jo puolen vuoden keskustelut takana psyk.sairaanhoitajan kanssa ja hän sanoi, että terapian tarve täytyy ja siitä olisi minulle hyötyä. Totesi sitten, että epäsäännöllisen työni vuoksi minun on mahdotonta löytää terapeuttia, joka ottaisi vastaan epäsäännöllisesti työni mukaan. En osannut pitää puoliani ja puoli vuotta meni tavallaan hukkaan.
Nyt taas terapian tarve on noussut ihan ilmeiseksi, mutta en jaksaisi jaaritella puolta vuotta saadakseni Kela-papereita. Pelkään pian olevani siinä tilanteessa, että en suoriudu työstäni, jolloin tietysti pääsen säännöllisesti terapiaan... :( Voinko hakeutua suoraan terapiaan ja maksaa itse ja paljonko pitää pulittaa? Asun E-Suomessa.
Kommentit (4)
ja kyllä kannatti. Mietin vaihtoehtoa etten minäkään olisi suoriutunut työstäni jolloin olisin ollut TOSI pahassa jamassa. Olin ihan valmis vaikka ottamaan lainaa sitä varten, on se niin tärkeä asia. Sitten jossain vaiheessa sain lausunnon Kelaan jolloin aloin saamaan korvauksiakin. Mutta alunperinkin ajattelin että kustannan vaikka koko 3 v ihan itse. Löysin todella asiallisen terapeutinkin joten kaikki meni ihan nappiin.
Menetin odottamani lapsen kohtukuolemalle rv33+ ja takana oli ollut 5v lapsettomuushoidot. Kävin yksityisesti terapiassa 2v eli aina siihen kun uusi raskaus oli onnellisesti ohi ja lapsi jo muutaman kuukauden. Oli muuten ahdistavaa aikaa.
Hinta oli kela-korvauksen jälkeen 49,50e/h (ennen kela-korvausta 80e/h). Pitää vaan varmistaa kun terapeuttia valitsee että hänellä on kela-pätevyys.
että hinta jotain 60e-85e tai vieläkin enemmän kerta.
itse käyn kunnalla ja se ei maksa mitään.