Eilen kaupassa kuultua ja nähtyä:
Mies ja nainen ja heillä pieni lapsi kärryssä istumassa.
Nainen miehelleen: Älä anna "Maijan" syödä sitä ketjua (se ketju mikä roikkuu, millä kärryt saa yhteen). Katso nyt miten maijan hattu on ihan silmillä. Älä ota sitä vaalea leipää, ruisleipää vaan kun mä en voi syödä vaaleeta kun laihdutan. Älä ota kaljaa(mies olisi ottanut yhden tölkin hyllystä!)Ota vichyä niin minäkin voin juoda.
Sitten sama pariskunta oli vielä vaippahyllyllä, "ei niitä vaippoja, kun noita toisia....
Mä en oikeesti kuullut mitään positiivista sen naisen suusta, ja se tuli semmosena moittivana ja käskevänä se puhe koko ajan siltä naiselta. Mietin vain, että miten jotkut miehet jaksavat kuunnella tommosta koko ajan?
Kommentit (22)
Jos työpaikallesi tulee töihin joku uusavuton tai muuten vaan osaamaton, niin etkö koe, että häntä tulisi opastaa?! Että ehkä ensikerralla osaisi.
Jos meillä mies menisi kauppaan ilman ohjeistusta, niin hän ostaisi vain jotain ihan väärää ja turhaa. Viimeksi osti ihan vääriä vaippoja, meillä 8kk vauva jolle onnistuu jotenkuten vain housuvaippojen laittaminen, mutta kiitos miehen nyt hän saa itse yrittää taisetella normivaippoja vauvalle, kun niitä meni ostamaan (asenteella, et: ei kai sen niin väliä mitä vaippoja ne on). Ja minä nauran vieressä!!!
Jos työpaikallesi tulee töihin joku uusavuton tai muuten vaan osaamaton, niin etkö koe, että häntä tulisi opastaa?! Että ehkä ensikerralla osaisi. Jos meillä mies menisi kauppaan ilman ohjeistusta, niin hän ostaisi vain jotain ihan väärää ja turhaa. Viimeksi osti ihan vääriä vaippoja, meillä 8kk vauva jolle onnistuu jotenkuten vain housuvaippojen laittaminen, mutta kiitos miehen nyt hän saa itse yrittää taisetella normivaippoja vauvalle, kun niitä meni ostamaan (asenteella, et: ei kai sen niin väliä mitä vaippoja ne on). Ja minä nauran vieressä!!!
Olisitte vaihtaneet vaippapaketin. Meilläkin kävi kerran vahingossa niin, että ostettiin väärää kokoa. Hyvin sai vaihtaa avaamattoman paketin toiseen.
Me käydään melkein aina yhdessä kaupassa, joten jos mies joskus joutuu sinne yksin menemään, niin hyvin osaa tavarat ostaa.
Vaimo antaa ostoslistan: "leipää, jugurttia, juustoa"
Mies sitten tuo kotiin Jyvämuhkuja, Kidius-jugurttia ja Edam-juustoa.
Vaimo: "No miksi nyt näitä toit, pitäisihän se tietää että pitää ostaa Täysvehnämuhkuja, juotavia jugurtteja ja Emmentaalia!!!"
hieman huonosti sopiva leikkaus, tai ostit sen kolme kokoa liian pienen paidan, ja esittelet sitä?
kaupasta saa tuoda vain sitä mitä vaimo haluaa?!
Antakaa nyt hyvät naiset miehenkin joskus saada päättää mitä syödään!
hän osaa käydä kaupassa jopa ihan ilman mun laatimaa kauppalistaa. ihan itse osaa kaapista katsoa mikä puuttuu ja sen mukaan ostaa.
ja lapset meillä hoidetaan luonnollisesti yhdessä, et tietää varsin hyvin mitä vaippoja milloinkin käytetään, mitä syödään jne
Kai se on niin, että sellaisen miehen saa kuin ottaa. Taaksepäin katselemalla voi sitten miettiä, että millä perusteella se äijä tuli otettua.
Ja ei, avioliitto ei ole esimies-työntekijä-suhde tai vastaava. Siinä pitäisi kohdata kaksi aikuista ARJESSA tasavertaista ihmistä. Eihän miehesi ole tullut SINUN KOTIISI JA SINUN ARKEESI, jossa sinun täytyy häntä aluksi opastaa toimimaan (vrt. joku tulee uutena sinun työpaikallesi, jossa sinä jo tiedät, miten tulee toimia). Sinä ja miehenne elätte ja rakennatte molemmat vauvaperheen arkea ja teette omat valintanne omalla tavallanne. Ja jos tulee tehtyä väärä valinta, siitä sitten oppii.
Surullisen moni nainen tosiaan tuntuu kuvittelevan olevansa miehensä äiti tai muuten vaan parempi ja pätevämpi kaikessa ja oikeutettu näin neuvomaan, kälättämään, moittimaan ja opastamaan miestään kuin alempiarvoista, vauvaa tai muuten vain ääliötä. Ja se tapa, millä sitä miestä "neuvotaan" on vielä lähes poikkeuksetta alentuva ja epämiellyttävä, just sellainen negatiivinen ja valittava.
Sitten ihmetellään täällä palstalla, kuinka se mies ei tullutkaan yhdeltä kauppareissulta takaisin, vaan lähti kaljalle Maken kanssa ja jäi sille reissulle. Kolme päivää myöhemmin tuli kotiin ja halusi eron...No, katsokaas, se sai viimein tarpeekseen!
ja yleensä vielä kysyy itse tarkennuksia jos olen sanonut vain että tuo jäätelöä, niin tulee kysymään minkälaista haluan.
Ja eipä tuo paljon haittaa jos joskus tuokin banaanijogurttia vaikka olisin halunnut mansikkaa, tai eri vessapaperimerkkiä mitä itse ostaisin, ei se minun tapani elää ole ainoa oikea.
hän osaa käydä kaupassa jopa ihan ilman mun laatimaa kauppalistaa. ihan itse osaa kaapista katsoa mikä puuttuu ja sen mukaan ostaa.
Nää kaupassa nähtyä -jutut on ihan parhaita :D
Mun lemppareita!! Ihan hillittömiä :D :D
Vaimo antaa ostoslistan: "leipää, jugurttia, juustoa"
Mies sitten tuo kotiin Jyvämuhkuja, Kidius-jugurttia ja Edam-juustoa.
Vaimo: "No miksi nyt näitä toit, pitäisihän se tietää että pitää ostaa Täysvehnämuhkuja, juotavia jugurtteja ja Emmentaalia!!!"
Jyvämuhkuista, Kidius-jugurtista ja Edamista.Miksi vaimo saisi aina päättää, mitä ostetaan. Kyseiset ruuat ajavat aivan samna asian.
Meillä mies hoitaa kauppa-asiat ehkä puokkiin, saa tuoda mitä merkkiä itsellä sattuu tekemään mieli ja minä tuon sitten omiani. Tosin 10 vuodessa jo suurinpiirtein tietää, että toinen ei voi millään sietää just vaikka Jyvämuhkuja, niin ostetaan sitten jotain muuta. Löysätkää naiset hyvät sitä miehen remmiä, pääsette paljon helpommalla ja huomatte, että kyllä ne miehet oikeasti osaa, kun antaa mahdollisuuden.
Tästäkin tulee mielikuva, että ap. on oikein seuraillut sitä pariskuntaa hyllyltä toiselle ja painanut mieleen kaikki niiden kommentit. Hyvä muisti toisilla.
osaa kaupassa käydä ihan yksinkin :) ei se oon niin justiinsa jos tuo kidius jugurttia juotavan tilalla :) Jugurttia kuin jugurttia!
Mutta mitäs minä kuulin Ikean kahvilassa: Mies ostaa itselleen hodarin ja naiselle omenapiirakan jäätelöllä ja sanoo, ettei tuonut naiselle wrapia, koska niitä ei ollut. Nainen alkaa mäkättää, että hän ei olisi halunnut mitään makeaa, olisiko miehen muka pitänyt osata lukea hänen ajatuksiaan? Sitten alkaa jäkättää, että onko tässä mantelia, katso ihan selvästi mantelia tässä päällä, en voi sietää mantelia!
Siis HALOO :D olis onnellinen, että mies toi ylipäätään jotain puuttuvan wrapin tilalle, tiedän että moni ois jättänyt vaimon sitten ilman mitään syötävää.
Tästäkin tulee mielikuva, että ap. on oikein seuraillut sitä pariskuntaa hyllyltä toiselle ja painanut mieleen kaikki niiden kommentit. Hyvä muisti toisilla.
Ja sen naisen mäkättämisen huomasi muutkin lähellä olijat!
jos se ei oma-aloitteisesti ymmärrä tehdä oikeita valintoja.