Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten ylipaino alkaa tosiaan olla jo silmiinpistävää

Vierailija
21.07.2009 |

Tässä kun ollaan kesälomaa vietetty ja useissa paikoissa käyty, missä paljon lapsia, niin olen pistänyt merkille, että ylipainoisia lapsia alkaa olla jo aika paljon. Ja minun silmiini erityisesti pistää se, että näyttäisi kuin ylipainoisia tyttöjä olisi enemmän kuin poikia. Itse olin lapsena pulska ja kaikkien silmätikku, silloin ei lihavuutta lapsilla juurikaan ollut. Minut puettiin "säkkeihin", kun ei muodinmukaisia vaatteita ollut "isoille tytöille". Mutta enpä tiedä, onko se kaunista vieläkään, kun isot tytöt survotaan minihameisiin, leggingseihin ja narutoppeihin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiasia on, että epäterveellinen ruoka on paremman makuista kuin terveellinen. Samoin epäterveellinen ruoka on halvempaa kuin terveellinen. On aika vaikea motivoitua ostamaan esim. sikakallista kevytjuustoa, joka maistuu kumille. Ja vähärasvaiset lihat ja mikä tahansa kevyempi ja parempi ruoka maksaa paljon enemmän. Turha tulla selittämään kuinka halvalla saa porkkanoita - ravitsemusterapeuttikin myönsi, että kasvisten lisäksi pitää olla mukana tukevampaakin kuten esim. lihaa.

Ja sitten kun yrittää tehdä jotain kevytversiota jostain ruuasta, niin mies tuomitsee: "tämä maistuu p****lta" tai "tämä ei maistu miltään, tee jotain oikeaa eikä näitä kevyt.." Yritäpä siinä saada lapset syömään sitä...

Vierailija
22/25 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsen tulisi olla langanlaiha kukkakeppi? Kyllä mun lapsuudessani vaan oli lapset pyöreitä ja se tasoittui sitten teini-iässä. En ole tänä kesänä yhtään liika lihavaa lasta nähnyt. Se että vanhemmat sitten antavat pyöreän lapsensa pukeutua napapaitoihin onkin ihan makuasia.

jotka eivät kyllä mitenkään ole lapsenpyöreitä, vaan ihan kunnon omenavatsa löytyy. Ei kukkakeppejä tarvitse olla, pieni pömppä voi kyllä hoikallakin lapsella olla. Mutta ainakin tässä meidän lähellä rannalla on paljon ihan oikeasti liikalihavia pieniä lapsia, siis n. 5-9v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin itse samaa jo kirjoittaessani :) Mutta siis ajatus oli se, että perheestä näkee kyllä vatsojen koosta päällepäin, miten ja missä sitä syödään...

Vierailija
24/25 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä pari pyöreämpää lasta ja vanhemmat vilpittömästi ihmettelee, kun lapset on lihoneet, vaikka eivät herkkuja ahmikaan. Itse olen huomannut, että juuri nämä lapset ottavat ihan tavallista (terveellistä) ruokaa aina lisää ja esim. iltapalalla syövät tuplamäärän leipää kuin muut. Yhteisillä reissuilla tulee nähtyä heidän syömänsä ruokamäärä ja välillä tuntuu olevan tupla moneen muuhun lapseen verrattuna.

Heillä on siis tosi hyvä ruokahalu ja ehkä liikkuvat vähemmän kuin perheen muut lapset. On varmasti vaikeaa kieltää lapselta tavallinen ruoka. Itselläni ei ainakaan olisi sydäntä sanoa, ettei saa ottaa lisää perunaa ja kastiketta! Nämä lapset vetävät ihan yhtä hyvällä halulla salaatteja, juurespaloja ym kuin muutkin. Energiaa vaan tulee liikaa tavallisesta ruuasta + ihan normaalista määrästä herkkuja.

Vierailija
25/25 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin itse pienenä kuulemma aikuisten annoksia ruokaa. Äiti on kertonut, etteivät raskineet kieltää syömästä niin paljon. Ruokahalu on nyt vielä aikuisenakin loistava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi