Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen neuvoa koronasta johtuvan kelan tartuntatautipäivärahan hakemiseen

Vierailija
01.08.2022 |

Kun sairastun koronaan niin tarvitsenko ensin saikkulapun työpaikalle ja sitten vielä erillisen tartuntatautitodistuksen jonka hankitaan kun korona alkaa parantua vai riittääkö, että hankkii kelalla pelkästään tartuntatautitodistuksen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako aloitusta ajattelit aiheesta tehdä?

Vierailija
2/13 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt yhden aloituksen koska kotitesti näytti tänään positiivista koronatulosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä vastasin juuri samanlaiseen keskusteluun asiasta, ja hyvin kattavan viestin laitoinkin. Trolli sä näköjään taisitkin vaan olla.

Vierailija
4/13 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt yhden aloituksen koska kotitesti näytti tänään positiivista koronatulosta.

Kotitesti ei taida riittää tartuntatautipäivärahan saamiseksi vaan vaaditaan virallinen testi.

Vierailija
5/13 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mä vastasin juuri samanlaiseen keskusteluun asiasta, ja hyvin kattavan viestin laitoinkin. Trolli sä näköjään taisitkin vaan olla.

Laitatko linkin siihen keskusteluun, kiitos.

Ap

Vierailija
6/13 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotitesti ei taida riittää tartuntatautipäivärahan saamiseksi vaan vaaditaan virallinen testi.

Myös virallinen testi on tehtynä tänään.

Ap

Vierailija
7/13 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat virallisen testin mukana ohjeet. Ellei tautikategoriaa ole jo muutettu.

Vierailija
8/13 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä saanut ohjetta mitä todistuksia pitää toimittaa kelaan tai työnantajalle.

Ap

Vierailija
9/13 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä saanut ohjetta mitä todistuksia pitää toimittaa kelaan tai työnantajalle.

Ap

Kysy työnantajalta.  Siihen vaikuttaa se, haetko päivärahaa itse vai hakeeko työnantaja sen.

Vierailija
10/13 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatko linkin siihen keskusteluun, kiitos.

Ap

Voit ihan keskenäs googlettaa tai katsoa vauvapalstalta. Kuka sä oikein kuvittelet olevasi? :D

Vierailija
11/13 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa tartuntatautipäivärahaa tai sairauspäivärahaa sen mukaan, kumpi sairaslomatodistukseen on merkitty. Vasta virallisen testin jälkeen voi saada tartuntatautipäivärahaa ja vain niiltä päiviltä kuin lääkäri/sairaanhoitaja on arvioinut työkyvyttömyyden ja kirjoittanut todistuksen. 

Vierailija
12/13 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa tartuntatautipäivärahaa tai sairauspäivärahaa sen mukaan, kumpi sairaslomatodistukseen on merkitty. Vasta virallisen testin jälkeen voi saada tartuntatautipäivärahaa ja vain niiltä päiviltä kuin lääkäri/sairaanhoitaja on arvioinut työkyvyttömyyden ja kirjoittanut todistuksen. 

Kiitos sinulle kun vastasit asiallisesti.

Soitin terveyskeskukseen ja sieltä kerrottiin ettei lääkäri määrää nykyisin karanteeniin tai anna sairaslomalappua työpaikalle sairauden alussa, mikäli työntekijä hakee tartuntatautipäivärahaa. Tartuntatautipäivärahaa varten jätetään hakemus siinä vaiheessa kun on parantunut. 

Tämä ketju edustaa tyypillistä vauvapalstaa. Yksi ihminen vastaa asiallisesti ja kaikki muut heittävät puistansa kakkaa asiallisten kirjoittajien niskaan.

Ap

Vierailija
13/13 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset työnantajalta selvityksen (siihen on tietty lomake) ansionmenetyksestä sekä se tartuntatautitodistuksen, jonka kirjoittaa lääkäri. Nämä molemmat pitää liittää sinne Kelan hakemukseen mukaan.