Meillä ei ole ikinä varaa viedä lapsia etelään,
paitsi. Laskettiin, että jos aletaan säästää kumpikin 50 euroa kuukaudessa, meillä on 3 vuodessa tarvittavat rahat kasassa. Haaveena on siis Kreikka ja ok hotelli ja matkakassankin ajattelimme säästää. Tuon 50 voimme laittaa kumpikin sivuun, ilman että tarvitsee juuri mistään tinkiä. Kamalan pitkä aika vaan se kolme vuotta, mutta velaksi ei matkusteta.
Kommentit (40)
joka maksoi 400e oli bulgariaan hyvään paikkaan! eli loistohotelli ruokineen päivineen. paluupäivä oli tuossa matkassa 25.7. ja se oli aurinkomatkojen. piti ottaa tuo matka mut kun se oli vasta 25. illalla perillä niin ei voitu kun pitää olla siellä konsertissa. mut totta puhun kyllä. kandee seurailla tiiviisti äkkilähtöjä. välillä tulee noita sikahalpoja mut jos ei kokoajan päivittele niin menee toki sivusuun. yksi homma on soitella toimistoihin. joku kun sairauden takia perunut niin saa tosi halvalla. yksikin kaveri lähti 170 eurolla viikoksi hyvään hotelliin. mut äkkiä pitää olla valmis lähtemään. etukäteen ei kannata varailla.
seurata äkkilähtölistoja netistä, katella että missä päin on paljon jäljellä äkkilähtöä, verrata niitten hintatasoja yms.
Pakkaa tavarat ja sitten soittokierros toimistoille.
Mä olin vasta 21-vuotias kun ensimmäisen kerran pääsin etelään ja senkin matkan maksoin omista rahoista. Ei mun vanhemmilla ollut rahaa viedä meitä lapsia etelään, mutta en mä ikinä ole siitä mitenkään kärsinyt.
Ja varsinkin, jos on yhtään valmis joustamaan matkustusajankohdan kanssa, saatika sitten matkakohteen. Pari vuotta sitten teimme perheen kanssa (meitä ei kylläkään ole kuin 3 ;)) matkan Bulgiariaan, ateriat sisältyivät. Hintaa tuli hurjat 500e.
Sen takia juuri en ymmärrä, miksi joku maksaisi viikon matkasta lähes 4000e, kun halvemmallakin pääsee matkoille...
nyt Portugaliin 395e/hlö. Sekin tosin on mielestäni kallis, mutta tulee silti halvemmaksi, kuin mitä täällä on kerrottu hinnoiksi...
voihan olla, että lähdemme jo aikaisemmin MUTTA kyllä perheen kanssa matkustaminen on kallista.
Jos matka vaikka 600 per lärvi ja lapsi alennus -50 tekee se jo 1800. Sitten ainakin 1000 tarvitaan käyttörahaa, syömiset, huvit, ostokset jne.
Bulgariaan en kyllä lähtisi, Pärnussa olen ollut kolmesti ja mieluummin sinne :)
että jos voi olla joustava matkakohteen kanssa, niin kyllä niitä halpojakin saa :)
Sitä paitsi, ei Bulgariassakaan mitään vikaa ole. Varsinkin, jos menee muualle, kuin Sunny Beachille ;)
Suosittelen olemaan avoin ja olemaan takertumatta johonkin tiettyyn kohteeseen. Itse ainakin valitsen matkani hinnan mukaan, en kohteen. Pääsee matkustamaan useammin, kuin kerran kolmeen vuoteen... :) Toisaalta taas, jos tahdot kaikki rahasi laittaa yhteen matkaan, ei se minulta ole pois :)
Vielähän ei ole mitään rahaa mennä minnekään, Kreikka vain olisi haaveena ja ei se nyt viimeiseksi matkaksi jää..varmasti säästetään ja matkaillaan taas kun makuun päästään. Parikymppisinä tosiaan ollaan menty vaikka kuinka, pikkulasten kanssa en ole viitsinyt eikä ole ollut rahaakaan, mutta kyllä se tästä.
Kiitos vinkeistä :)
kahden viikon matka kahdeksalta hengeltä ilman käyttörahoja on noin 3500, joten teidän kokoinen perhe pääsee valmismatkallekin varmaan tuosta summasta puolella.
hyvinhän teillä menee, jos säästämällä matkalle pääsette. Meillä ei ole varaa viedä lapsia edes korkeasaareen, ja lomat vietetään kotona, koska ei vaan ole varaa mennä minnekkään, säästöönkään ei ole varaa rahaa laittaa, joten teillä asiat sentään vielä hyvin.
onhan teillä varaa viedä lapset matkalle, jos säästämällä kerran saatte rahat kasaan. Miten luulet meidän muiden lapsiperheiden rahoittavan lomamatkamme, muuten kuin säästämällä?
Ennemmin ne ahdistuu siitä että vuosikausia maristaan miten ei ole rahaa siihen ja siihen ja odotetaan kuin kuuta nousevaa sitä viikon matkaa paratiisiin, joka ei sitten välttämättä olekaan se unelmien täyttymys.
En minäkään koskaan käynyt lapsena missään etelässä. Ensimmäisen kerran lähdettiin rantakohteeseen 16-vuotiaana kavereiden kanssa kun olin ollut kesätöissä. Edelleenkään tuo etelässä käyminen ei erityiseti kiinnosta vaikka mahdollisuus olisikin sinne mennä.
Eli tarkoitus oli oikeasti tuskailla sitä, miten hidasta säästäminen on. Mutta sain paljon vinkkejä ja tsemppiä, kiitos.
Ja ei me vuosikausua hei marista ja odoteta, sen luulisi käyneen jos selväksi viesteistäni.
Oikeampi otsikko olisi siis ollut:
Säästämme etelänmatkaa varten kolme vuotta.
jotka ei säästä päivääkään tehdäkseen etelänmatkan. Rahaa yllin kyllin. Mieti miltä minusta tuntuu, kun asun lapseni kanssa vuokrayksiössä. Rehellisesti sanoen kaikki luokkatoverit asuvat isossa omakotitalossa (tai ainakin lapsen kaverit). On trampoliinia, on hevosia pihalla, on sitä sun tätä. Joskus kysyy, että miksei meillä ole.. No, on lapsi sentään aika paljon matkoille päässyt. Jos se nyt sitten hiukan kompensoi. Elämä on.
että Blue1 lentää suoraan Helsingistä Ateenaan. Sieltä Pireuksen satamasta hyvät yhteydet Kreikan saarille. Lennot neljälle olleet haarukassa 700-1000€ mitä nyt olen niitä seuraillut keväästä asti. Lautalla jonnekin saarelle, majoitusta löytyy etenkin toukokuussa edullisesti. Elokuuhan on sesonkia Euroopassa, ei kannata silloin matkustaa. Syyskuussa sitten taas hinnat halpenee.
Huomattavasti edullisempaa kuin pakettimatkailu, ellei sitten tosiaan satu löytämään hyvää äkkilähtöä.
Suomessakin on kaikkea kivaa ja kivoja kohteita.
Lapseni kaverin perhe lomailee aina ulkomailla ja tämä on aika kade kun lapseni on käynyt monissa kivoissa paikoissa suomessa missä hänkin haluaisi käydä, mutta he menevätkin aina lomilla ulkomailla eikä ole varaa käydä lintsillä, Serenassa tai vaikka Puuhamaassa.
Jo patikointiretki ja yöpyminen teltassa tuntuu olevan kadehtimisen aihe. Kai tuollainenkin on iso juttu pojille. Mielummin metsään suomessa kuin etelään hiekkkarannalle. Kivempi uida sielä metsän lammessa kuin isossa meressä ihmisten ympäröiminä.
Ja varsinkin, jos on yhtään valmis joustamaan matkustusajankohdan kanssa, saatika sitten matkakohteen. Pari vuotta sitten teimme perheen kanssa (meitä ei kylläkään ole kuin 3 ;)) matkan Bulgiariaan, ateriat sisältyivät. Hintaa tuli hurjat 500e. Sen takia juuri en ymmärrä, miksi joku maksaisi viikon matkasta lähes 4000e, kun halvemmallakin pääsee matkoille...
eikä siitä hotellista, eikä siitä matkakohteesta. Ja kaikille se halpa ei ole se paras, vaan paras on se, että saa mitä haluaa, maksoi mitä maksoi.
Olen siis lapsena käynyt Kreikassa, Turkissa, Ranskassa, Englannissa ja Saksassa, enkä muista reissuista mitään. Mitä hyötyä niistä oli?
ja nurkuu, kun leikin toteuttamiseen menee vuosia. Ei kyse ollut siitä, ettei olisi varaa mennä etelään, vaan siitä, ettei olla niin rikkaita ku naapurin Pertti ja Pirjo..
400 euron matkan on bongannut? Itse en ole moisia nähnyt, ainakaan Aurinkomatkoilla.