Suuri AVpalstan lunula-galluppi! Kaikki mukaan!
Ensinnäkin, mikä on lunula? Lunula on se vaalea puolikuun muotoinen alue kynnen alkupäässä: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/16/Thumbnail1.jpg
Suuri lunula-gallup:
A, Minulla ei ole lunuloita kynsissä
B, Minulla on lunulat vain peukalon kynsissä
C, Minulla on lunulat kaikissa tai useimmissa kynsissä
Kommentit (62)
d) vasemmassa kädessä on vain peukalossa, oikeassa kädessä kaikissa paitsi pikkurillissä. 26v.
B. 32v. En ole minäkään tiennyt että niille on nimi. Ja nyt vasta huomasin että muista sormista on hävinnyt.
C, Minulla on lunulat kaikissa tai useimmissa kynsissä
N21
Minä olen 56v ja kaikissa sormissa näkyy lunula
B eli lunulat vain peukaloissa ja nekin pienemmät kuin 25 % kynnen pinta-alasta. Ikää vajaa 50 v, kilpirauhasen vajaatoiminta (huono hoitotasapaino)
Peukaloissa näkyy aina, muissa vain jos tökin kynsinauhat irti ja mahdollisimman taakse. Ja näin on ollut 40 vuotta.
C, mutta olisit nyt samalla vaivalla pykännyt aiheesta äänestyksen.
C, ikä 54 v. Pikkurilleissä on ihan pikkuiset vain, ja oikeassa sekin vähän on hassun epäsymmetrinen, asettunut enemmän kynnen ulkolaidalle. Luulin ensin että se onkin vain kynsinauhaa, mutta tarkemmin tarkasteltuna osoittautui lunulaksi (enpä ollut sanaa ennen kuullutkaan). Varpaissa on vain isovarpaissa.
Vain peukaloissa ja etusormissa ja ikä 49v.
C. Useimmissa kynsissä. Pikkurilleissä ei ole. Olen 33 v.
C, pikkurillissä ei näy, varpaissa vain isovarpaassa. Veikkaan että joku geenijuttu vähän kuin kielen rullaaminen
T. N50
A. Ei ole. Olen 35-vuotias, mutta ei ole koskaan ollut. Tai no, jos jollain mikroskoopilla katsoo niin joku pieni reuna saattaa jossain näkyä, eli kai ne siellä ihon alla kuitenkin on. Mun kynnet on leveät ja lyhyet, erimuotoiset kuin useimmilla, niin kait se selittää. Mun kynnet on siis niin kuin tän kuvan tuo nro 2: https://cdn.ebs.newsner.com/wp-content/uploads/sites/15/2017/09/granen…
C mutta vain peukalossa ja etusormessa molemmissa käsissä.
Vahva C, ikää 35v.