Älykkäitä romanttisia komedioita??
Nyt kun on leffatietäjät paikalla, mistä hauskoja romanttisia komedioita, joissa tapahtuu jotain muutakin kuin se, että Jennifer Aniston heiluttaa tukkaansa?
Kommentit (34)
mitään Tom Hanksia voi sanoa elokuvanautinnoksi.
missä mel G ja Helen H, olisko nimi What woman want´s?
Neljät häät ja yhdet hautajaiset
Mitä nainen haluaa
Jersey girl
Eräänä kauniina päivänä
Titanic
Ps. Hanks on PARAS miesnäyttelijä.
vaan just sitä ameriikan massatuotantoa, jotka on loppuun asti arvattavia ja tylsiä. Harkitut vanhat maneerit ja kuluneet vitsit. Poikkeuksena Neljät häät, joka oli originelli.
Kohta tulee Suomeen ensi-iltaan The Proposal. Siinä on erilainen alkuasetelma ja tosi hyviä tilannekoomisia kohtauksia. Välttää edes osan latteuksista.
se missä Goldien tytär ja ihana Matthew Mcdreamympi kuin dempsey ikinä
kertokaa kun muistatte leffan
Aina vierelläsi
Morsiamen isä 1 ja 2
Se missä se yks heppu siirtyi ajassa nykyaikaan ja keekoili pitkin Nykkiä tai vastaavaa suurkaupunkia vanhat rytkyt päällä.
scheissea, mitä Hollywood on onnistunut puristamaan ulos itsestään koskaan. Älykäs?
Siis se, jossa on Marilyn, Tony Curtis ja se toinen heppu. Siitä voisi monet nykykäsikirjoittajat ottaa mallia.
Oscar-palkittu Elämä on ihanaa (Jack Nickholson ja Helen Hunt). Mun ykkössuosikki romattisten komedioiden saralla ja huomattavasti sisältörikkaampi ja vivahteikkaampi niin juoneeltaan kuin henkilöhahmoiltaankin verrattuna lajityypin muihin edustajiin. Suosittelen lämpimästi!
se missä Goldien tytär ja ihana Matthew Mcdreamympi kuin dempsey ikinä kertokaa kun muistatte leffan
Kuinka hukata kundi 40 päivässä?
Tosi, tosi hauska romanttinen komedia. Ei kutenkaan mielestäni sen älykkäämpi kuin muukaan perus hollywood-huttu...
t. Elämä on ihanaa -suosittelija
Elämä on ihanaa
ei mielestäni ole niin romanttinen kuinromanttinen voi olla
ihana leffa muuten
Amélie
Bridget Jonesin päiväkirja
Päiväni murmelina
Lost in Translation
Love actually
Neljät häät ja yhdet hautajaiset
Ylpeys ja ennakkoluulo (BBC:n minisarja, ei se elokuva)
Eternal sunshine of the spotless mind
Ennen auringonlaskua
itte on varmasti kehitysvammaisen tasolla. Järkyttävää paskaa :D
Vähän ihmettelen tätä ketjua. Alottaja kyselee älykkäitä leffoja ja kaikki tusinapaskat on tässä jo lueteltu.
vaikea kysymys, ehkä sun pitää tehdä väikkäri ennen kuin osaat vastata.
itte on varmasti kehitysvammaisen tasolla. Järkyttävää paskaa :D Vähän ihmettelen tätä ketjua. Alottaja kyselee älykkäitä leffoja ja kaikki tusinapaskat on tässä jo lueteltu.
Seuraavia pidän oikeasti hyvinä: Neljät häät ja yhdet hautajaiset, Elämä on ihanaa.
Husbands and Wives (Woody Allen) pitäisi kuulua JOKAISEN avmamman perusohjelmistoon.
Lähes kaikki Almodovarit lasken itse komedioiksi, älystä ja romantiikastakaan ei aina tietoa.
Ranskalaisia elokuvia on todella paljon tähän kategoriaan. Valitettavasti en nyt muista nimiä. Muistan erityisesti yhden kohtauksen; Mies ruikuttaa kadulla ex-rakkaansa perään: "Mikä siinä on parempaa kuin minussa?" Nainen: "Se panee minua kakkoseen." Mies: "MItä? En minä tiennyt, että sinä haluat kakkoseen, olisit sanonut, olisin minä varmasti pannut!" Nainen: "No en minä tiennyt ennen kuin se pani."
Kuka muistaa leffan nimen?
-Viesti mereltä (ei kylläkään ole komedia)
-Sinulle on postia
-The notebook (en muista leffan suomalaista nimeä) ja tämäkään ei ole komedia.
-Uneton Seattleassa (eikä tämäkään ole komedia)
-Pretty Woman