Kaksostytöille nimeksi Ama Sofia ja Mii Helena. Mielipiteitä nimistä? =)
Kommentit (13)
Laita sit vielä kolmannelle lapselle Miself Esmeralda. Sit voit vaan karjua niille että Mii Maiself änd Ai ja ne tulee.
Ja aivan hyvin sopivat suomalaiseenkin sukunimeen.
Lausutaan niin kuin kirjoitetaan, eli siinäkään ei pitäisi olla mitään epäselvää :)
Ama kuulostaa kivalta, mutta Mii tuo liikaa mieleen nintendo Wii-pelin hahmot.
eli lausutaan Mii, ja on musta maailman ihanin nimi, mut kyllä se herättää ihmisissä kummastusta! Aina takerrutaan nimeen, mä oon ihan ihmeissään..
Eli Ama ja Mii ihania nimiä!!
Mutta Amaa vierastan. Onko se joskus annettu nimeksi?
Amasta en osaa sanoa objektiivisesti, sillä olen seurustellut sen nimisen miehen kanssa ja nimestä tulee heti hän mieleen...
Amakin on ihan kaunis, tosin siitä tulee mieleen että se on lyhenne jostain pidemmästä nimestä, kuten Amandasta.
Mites olisi Mai toiselle? Mä voisin hyvin kuvitella kaksoset joiden nimet olisivat Mii ja Mai :) (Ja ihan hiukan oma lehmä ojassa tässä asiassa, meiltä löytyy Mai...;)
Ama - 24 n
Mii - 8n
että varmasti menevät läpi nimilautakunnassa, eli eivät ole Suomen nimilain vastaisia, joten mikään ei estä teitä laittamasta lastenne nimeksi Ama Ja Mii, jos niin tahdotte!
Mä periaatteessa kannatan sitä, että lapsille valitaan PERSOONALLINEN nimi...en siis tarkoita mitään erikoisuudentavoittelua, vaan sitä että se nimi vaan tuntuu parhaalta juuri tälle lapselle. Ja ei kaikkien lasten nimi tarvii olla Emma, Ella, tms.
Siitä tulee niin voimakkaasti mieleen Ana, joka taas on tympeän jätkämäinen ja puberteettinen lempinimi Antille.
Ota huomioon, että siellä väestörekisterissa on nimiä, jotka on annettu lapsille aikoinaan ulkomailla, ja sit muuttaessaan syystä tai toisesta Suomeen, heidän nimensä löytyvät väestörekisteristä. Ei tuollaisessa tilanteessa voi evätä lapsen oikeutta nimeensä, oli se sit miten tahansa vastaan Suomen käytäntöjä. Eli ei kaikki sieltä löytyvät nimet olisi välttämättä menneet läpi nimilain puitteissa.
Ama kuulostaa joltain lähi-idästä kotoisin olevalta ähläminimeltä ja Mii koiran nimeltä.
"Ama de casa" kun on espanjaksi kotiäiti. Tulee heti sellanen justiinamainen mamma mieleen :D
Ama ja Mii - jep jep.