Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älykkäitä romanttisia komedioita??

Vierailija
20.07.2009 |

Nyt kun on leffatietäjät paikalla, mistä hauskoja romanttisia komedioita, joissa tapahtuu jotain muutakin kuin se, että Jennifer Aniston heiluttaa tukkaansa?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavia pidän oikeasti hyvinä: Neljät häät ja yhdet hautajaiset, Elämä on ihanaa. Husbands and Wives (Woody Allen) pitäisi kuulua JOKAISEN avmamman perusohjelmistoon. Lähes kaikki Almodovarit lasken itse komedioiksi, älystä ja romantiikastakaan ei aina tietoa. Ranskalaisia elokuvia on todella paljon tähän kategoriaan. Valitettavasti en nyt muista nimiä. Muistan erityisesti yhden kohtauksen; Mies ruikuttaa kadulla ex-rakkaansa perään: "Mikä siinä on parempaa kuin minussa?" Nainen: "Se panee minua kakkoseen." Mies: "MItä? En minä tiennyt, että sinä haluat kakkoseen, olisit sanonut, olisin minä varmasti pannut!" Nainen: "No en minä tiennyt ennen kuin se pani." Kuka muistaa leffan

nimen?

hyviä leffoja, vielä kun kerrot mitä niissä on romanttista.

Vierailija
22/34 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli äly ja romantiikka eivät mahdu samaan leffaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö juo mies nainen, Aamiainen Tiffanylla, Hannah ja sisaret, Poika, Annie Hall.

Mutta romanttinen ÄLYKÄS komedia on tottavie vaikea genre. :D

Vierailija
24/34 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Love actually

Holiday

Piano

Bridget Jonesin päiväkirja

Vierailija
25/34 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se missä se yks heppu siirtyi ajassa nykyaikaan ja keekoili pitkin Nykkiä tai vastaavaa suurkaupunkia vanhat rytkyt päällä.

Vierailijat? Alunperin ranskalainen (ihan hulvaton) ja siitä on tehty myös amerikkalainen versio, jossa on se Pulmusten tytär..

Jean Reno on molemmissa pääosassa.

Vierailija
26/34 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavia pidän oikeasti hyvinä: Neljät häät ja yhdet hautajaiset, Elämä on ihanaa. Husbands and Wives (Woody Allen) pitäisi kuulua JOKAISEN avmamman perusohjelmistoon. Lähes kaikki Almodovarit lasken itse komedioiksi, älystä ja romantiikastakaan ei aina tietoa. Ranskalaisia elokuvia on todella paljon tähän kategoriaan. Valitettavasti en nyt muista nimiä. Muistan erityisesti yhden kohtauksen; Mies ruikuttaa kadulla ex-rakkaansa perään: "Mikä siinä on parempaa kuin minussa?" Nainen: "Se panee minua kakkoseen." Mies: "MItä? En minä tiennyt, että sinä haluat kakkoseen, olisit sanonut, olisin minä varmasti pannut!" Nainen: "No en minä tiennyt ennen kuin se pani." Kuka muistaa leffan nimen?

Nyt kuulostaa leffalta, joka saa miehenikin nauramaan...

Vierailija
27/34 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nainen haluaa, Helen Hunt ja Mel Gibson

Vierailija
28/34 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät kihlajaiset.

Vierailija
29/34 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä naurata mitenkään jatkuvasti, ehkei mikään puhdasverinen komedia siinä mielessä.

Mutta minusta pitää jännitteen ja useat juonenlangat koossa varsin hyvin - ja viimeiset repliikit ovat kaikessa kohteliaisuudessaan ja viileydessään (historiallinen elokuva, siis) ehkä romanttisinta mitä olen vähään aikaan kuullut...

Vierailija
30/34 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillary Swank pääroolissa.

SUOSITTELEN!!

Vierailija
31/34 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(2 days in Paris)

Älykäs, vilpittömästi hauska ja ihana leffa. Julie Delpyn debyyttiohjaus, aika lailla Woody Allen -vaikutteinen.

Vierailija
32/34 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pearl harbor faneille :-P ja ei-faneille (kuten mina) kanssa heh heh

Vierailija
33/34 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS. I love you oli hyvä. Romanttinen ja älykäs.

Hiljaiset sillat.

Englantilainen potilas

Vierailija
34/34 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miten Englantilaisesta potilaasta tai Hiljaisista silloista saa romanttisen komedian?

Hieman ovat nuo genremääritykset hukassa, vaikka hyviä draamaelokuvia ovatkin.