Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa minua, anoppiongelma.

Vierailija
20.07.2009 |

Anoppi tulossa lapsia hoitamaan. Pakkotilanne koska ketään muuta ei nyt saa. En kestä anoppia, meillä ei vain käy kemiat yhteen. Pelkään myöskin että lapset alkavat pitämään anopista enemmän kuin omasta äidistäni (tiedän lapsellista) mutta jotenkin sitä vain on lojaali omalle vanhemmalleen ja koska oma äiti hoitaa lapsia kuitenkin samalla lailla kuin minä itse ja hänellä on kokemusta lapsista työnkin puolesta niin pidän häntä parempana hoitajana.

Nyt tsempatkaa mua kestämään se pari viikkoa jonka anoppi on meillä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oma äitini kun on sitä luokkaa, että mummon "velvollisuudet" ei oikein kiinnosta. Luojan kiitos mieheni äiti on hieman toista maata, ja auttaa aina tarvittaessa, jos ei itsellään ole mitään akuuttia. Aika yksin siis olisimme ilman mun anoppia...

Mutta, mieti asiaa muksujen näkökulmasta. Niille kuitenkin molemmat mummit ovat varmasti ihan yhtä tärkeitä.

Vierailija
2/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tarha on kiinni vielä ja muita hoitajia ei nyt saatu.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä molempien isovanhempien tärkeys pitää ymmärtää ja varmasti lapset tulevat hyvin hoidettua, älä huoli.

Vierailija
4/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh....

En ole ap kirjoittaja, mutta ei mulla tulis mieleenkään tarjota rahaa isovanhemmille siitä, että ovat lastenlastensa kanssa.

Kuuluu vähä niinku isovanhempien velvollisuuksiin jeesiä lapsiaan ja niiden lapsia toisinaan. Oisvat miettineet ku alkovat lisääntyä, että lapsenlapsiakin saattaa ilmaantua.

Tai sit on turha itse odottaa apua kun terveys alkaa vanhemmiten petää.. pitäiskö lasten rahastaa vanhempiaan siitä, että auttavat heitä sit vanhoilla päivillä kun kinttu ei nouse enää entiseen tapaan!!!???

Vierailija
5/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoidon korvikkeena parikin viikkoa, menee kyllä yli normaalivaatimusten.

Vierailija
6/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä. Eikä kyllä ole ajateltu maksaa mitään. Pitäiskö?

t. ap

Vierailija
7/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisiko edes lopettaa ruikuttaminen? Aikamoinen apua tarjolla ja sinä vaan ruikutat.

Vierailija
8/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjoutua maksamaan jotain. Tuskin anoppi kuitenkaan rahaa huolii... ja ilmeisesti ihan mielellään on tulossa, vai?

Tosin mun omat vanhemmat ja veljeni perheineen on molemmat kerran olleet meillä hoitamassa lasta aikuisten lomamatkan ajan, eikä tullut mieleen tarjoutua maksamaan heille siitä :) Tietysti isot kasat ruokaa hankittu kaapit täyteen ja tuliaisia tuotu.

Ehkä kannattaa ottaa kiitollisena anopin apu vastaan, eikä miettiä kummasta mummosta lapset tykkäävät enemmän.

Vierailija
9/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisiksi ja jokainen vähänkin hyviä tapoja tunteva aikuinen lapsi tietää, että hänen velvollisuutensa aikuisena lapsena on huolehtia siitä, että hänen vanhenevilla vanhemmillaan ei ole huolta hänestä ja hänen perheestään.

Mitä tulee siihen, tuleeko isovanhemmille maksaa lastenlasten hoidosta, onkin vaikeampi vastata.

Isovanhempien suurimpia ilonaiheita ovat lastenlapset ja näiden kanssa oleminen.

Minulle (siis olen isovanhempi, tosin myös vielä esimurkun äiti) ei tulisi mieleenikään pyytää lapseltani ja hänen mieheltään rahaa lapsenlapseni hoitamisesta. Teen parhaimpani, että tyttärelläni ja miehellään on vähän omaakin aikaa, että lapsenlapseni saa elämänsä pienestä alusta alkaen sydämellisen mummikontaktin.

Olen toki vielä työelämässä, joten monen viikon hoitamiset eivät olisikaan mahdollisia. Mutta menen usein suoraan töistä vauvan luo ja haen lapsen luoksemme. Vanhemmat sitten hakevat lapsen illalla kotiin, jahka ovat saaneet sen oman laatuaikansa...

Itse asiassa tytär miehineen juuri kysäisivät, josko voisin harkita parin vuoden kuluttua ottavani lapsen puolipäiväisesti hoitoon - maksua vastaan tietenkin, sanoivat.

Jäänkin harkitsemaan asiaa - mutta en pitäisi missään nimessä asiattomana maksaa isovanhemmille hoitomaksua, jos hoito on jatkuvaa ja se estäisi isovanhempia olemasta muissa töissään.

Neljän viikon rupeama on jo niinkin pitkä aika, että minusta ap:n on vakavasti harkittava hoidon korvaamista, varsinkin, kun hän ei toivo anopin ja lapsen suhteen kehittyvän mummi-lapsenlapsi-suhteeksi. Maksamalla hän voisi osoittaa arvostavansa työpanosta mutta näyttää näin myös, ettei anoppia olla hyväksikäyttämässä ja sietämässä vain, koska hoito on halvempaa kuin vieraan hoitajan palkkaamalla.

Vierailija
10/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen. Pelkäät että lapset pitäisivät enemmän isän äidistä kuin omastasi - lapsellista.

Ymmärrä hyvä ihminen että lapsilta riittää rakkautta kaikille isovanhemmille. Anopilla on yhtälainen oikeus solmia hyvät suhteet lapsenlapsiinsa kuin äidilläsi.

Matkat kuuluu ainakin maksaa anopille se on vähintä mitä voi korvata. Keskustele miehesi kanssa mitä hän pitää sopivana.

Vierailija
11/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että anoppi vituttaa. Silti hän tekee hienon työn, kun suostuu kaitsemaan yhtäjakoisesti lapsenlapsiaan noin pitkän ajan. Ja lapsillasi on oikeus myös toiseen mummuun.

Isovanhempoien _velvollisuus_ ei todellakaan ole hoitaa lapsenlapsiaan aina kun vain omat lapset niin toivovat. Jokainen tekee muksut niin, että on valmis kantamaan niistä vaikka yksin vastuun. Suurin osa isovanhemmista varmasti mielihyvin auttelee lapsenlapsien hoidossa, mutta missään tapauksessa sei ei ole velvollisuus! Uskomatonta, että ihmiset oikeasti kuvittelevat näin ja jopa loukkaantuvat, jos isovanhemmilla on muutakin tekemistä, kuin kaitsea lapsenlapsiaan. (Enkä nyt tarkoita aloittajaa!)

Ehdottaisin, että ainakin ehdotatte jonkunlaista korvausta hoitamisesta. Täyttä palkkaa ei tietenkään tarvitse maksaa, mutta olisi kohteliasta korvata noin pitkäaikainen hoito jollakin tavalla.

Vierailija
12/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaa lapsenlapsiaan ja nyt pitää mennä kahdeksi viikoksi pakkotyöhön, että saa olla heidän kanssaan. Silloinkin vielä ilkeä miniä sylkee päälle, kun ei haluaisi anopin näkevän lapsenlapsiaan.

Mummoparka mahtaa itkeä monet itkut kokonaan moisen asenteen vuoksi.

Vierailija
13/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat vaihtokaupassa minun äitini, jota en ole edes nähnyt vuoteen (vaikka kilometrin päässä asuu). Ei puhettakaan, että tulisi tapaamaan lapsenlasta, saati että hoitaisi sitä edes puolta tuntia.

Terveisin yksinhuoltaja.

Vierailija
14/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että taitaa ap:lla olla liian paljon aikaa pohtia asioita ja kaikki muutenkin liian hyvin.

Vierailija
15/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli siis vain kahden viikon hoidosta ei neljän viikon niin kuin joku mainitsi. Tietenkin olisimme itse järjestäneet lomamme vaikka peräkkäin jos hoitoa ei muutoin olisi saatu järjestetty. Kiitos kaikille ymmärtäväisille vastaajille :)

t. ap

Vierailija
16/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa en tarjoaisi, mutta noin pitkä hoitorupeama pitäisi kyllä korvata muutenkin kuin täysihoidolla. Ja kyllä, olet lapsellinen, jos et halua lastesi kiintyvän liikaa mummiinsa. Tietääkö miehesi???

Vierailija
17/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sinun tapasi ovat ainoita oikeita, ja koska äitisi käyttää sinun tapojasi, hän on hyvä hoitaja ja haluat että lapsesi pitävät hänestä enemmän kuin toisesta isoäidistään.

Hanki keskusteluapua psykiatrilta. Anoppisi on ihminen, hän on saanut miehesikin kasvatettua. Hän on myös lastesi isoäiti ja PITÄISI olla samalla lähtöviivalla äitisi kanssa.

Toivottavasti anoppisi kestää sinua sen pari viikkoa.

Vierailija
18/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpi isovanhemmista on kivempi. Jos kummatkin vanhemman lapset ovat yhtä paljon tekemisissä lastenlapsien kanssa, lapset tykkäävät kaikista ihan yhtä paljon.

Kun ajattelet lapsi saa hyvän hoitajan, sillä fiiliksellä jo pitkälle pärjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän