Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täysimetykseni pilattiin sairaalassa!

Vierailija
19.07.2009 |

Synnytyssairaalassa lääkäri ja kätilö yhteispelillä pilasivat täysimetykseni antamalla vauvalle sokerilientä lonkkien tutkimuksen ajaksi :( Eivät kysyneet lupaa ja sitä eivät kyllä olisi saaneet.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko multa menny jotain sivu suun? Mitä tekemistä sokerivedellä ja täysimetyksellä on keskenään?

terveisin viiden lapsen vähän vanhempi äiti

Vierailija
22/40 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää näitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkkien tutkiminen tuntuu, voi jopa sattuakin. Sokerivesi tuottaa vauvalle mielihyvää, jolloin kipukynnys nousee. Sokerivedellä lapsi rentoutetaan, jolloin lonkkien tutkimus helpottuu. Sitä käytetään myös lapsen hiljentamiseen esim sydämen kuuntelun ajaksi.

Vierailija
24/40 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole niin tiukka, kuin tuo lääketieteellinen "pelkästään äidinmaitoa tissistä + d-vitamiinitipat ja lääkkeet".

Lääketieteen, lääkäreiden tai hoitotyön kannalta ei ole pätkän vertaa kiinnostavaa onko terve lapsi ihantäysimetetty vai melkeintäysimetetty vai melkeintäysimetettyplusvälilläsittentuttelia ja deevitamiinia. Tuo on joku hömppälehtikriteeri, jolla ei ole mitään käytännön merkitystä.

mutta se tiukin (ihan lääketieteen piirissä, esim. WHO on käyttänyt ainakin joissain julkaisuissa ko. määritelmää) tehty määritelmä on tuollainen. Onhan tieteen piirissä paljon sellaisia määritelmiä, joilla ei ole käytännön elämän kannalta mitään merkitystä. Minusta eritoten äidin kannalta kiinnostavaa pitäisi olla lapsen hyvinvointi eikä se, että varmasti lapsi ei varmasti ikinäkoskaan saa kuin ämmää tissistä ennen maagista 6 kk:n ikää. Eihän kukaan hoitotyöammattilainen tietenkään perusta moisista määritelmistä, sehän olisi aivan typerää.

Vierailija
25/40 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan ihan oikealla alalla kun puhut vauvoista "kersoina" ja "mukuloina", ja itkevää vauvaa kutsut "riehuvaksi"?

En ole kyllä itse riehuvaa vastasyntynyttä vielä tähän päivään mennessä kohdannut. Kannattaisiko tarkistaa asennetta?

Vierailija
26/40 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoi silmät pyöreänä, kun kyselimme, että pitäisikö ostaa korviketta varalle kotiin (lapsen paino ei alkuun noussut; meitä ei kotiutetttukaan siitä syystä heti). Ei kuulemma tiedä merkeistä mitään ja kaikki omat asiakkaat ovat täysimetettyjä...

Vierailija
27/40 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan voinu antaa sille mitään puolukkaa tai vissyä kun pitäis antaa vaan omaa maitoa.... :( Lääkkeistä nyt puhumattakaan.

Vierailija
28/40 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ensimaitonsa sai pullosta (tehtiin sektio). Sitten parin ensimmäisen viikon aikana sai tuota sokerivettä monta kertaa. Ja vielä parin viikon ikäisenä suussa oli niin paha sammas ,että sai siihen lääkettä jota luonnollisesti laitettiin suuhun kun se hoitaa vain paikallisesti. Ja niitä d-tippojakin sai suun kautta niin ja cuplatonia

:(. Varmaan ihan pilalla koko lapsi!

Kuopuksenkin kohdalla täysimetys pilattiin kun ensimaito oli taas pullosta sektion takia. Muuten ei sairaalassa saanut muita "pilaavia" juttuja.

Voinkohan nyt tehdä tästä johonin valituksen? :D

Vierailija
29/40 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti kuin minä. Menin halpaan ja annoin puolukkaa sammaksen hoitoon. Myöhäistä se on minun nyt itkeä. Lapsen loppuelämä pilalla.

Vierailija
30/40 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin vauhkoja ja suorastaan sairaita ihmisiä voi olla olemassakaan..

Vierailija
31/40 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te voitte olla noin itsekkäitä? Jos lapseltanne jää lääkkeet sun muut kivunlievitykset saamatta sen takia, että teidän ego ei anna periksi höllätä täysimetyksen suhteen, niin siitä syystä mä kysyisin, millasia teidän lapsista oikein kasvaa? Samanlaisia itsekkäitä itkijöitä?! Ja kaikista pahimpia ootte te, jotka sanotte, että VAUVA PILASI täysimetyksen!! Sanokaapa lapsellenne 5 vuoden päästä "v***n k***pää, sä teit musta huonon äidin jo heti alkuunsa".. Nostakaa se katse pois sieltä omasta navasta ja ajatelkaa lapsenne parasta!

Sammaksesta voin sanoa sen verran, että sain sellaisen itse odotusaikana ja ilman lääkettä olisi jopa juominen ollut kivuliasta, mitä se sitten on pienellä vauvalla, jolla on sammas eikä saa siihen helpotusta, äidinmaito pitää juoda vaikka kieltä kirvelisi, koska äiti on vakaasti päättänyt olla "hyvä äiti".. Teistä pitäis oikeesti tehä ilmotus johonki lastensuojeluun! Tehän rääkkäätte omia lapsianne!!!!! Toivottavasti teillä itellä on ¨hyvä mieli, koska lapsella tuskin on..

Vierailija
32/40 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te voitte olla noin itsekkäitä? Jos lapseltanne jää lääkkeet sun muut kivunlievitykset saamatta sen takia, että teidän ego ei anna periksi höllätä täysimetyksen suhteen, niin siitä syystä mä kysyisin, millasia teidän lapsista oikein kasvaa? Samanlaisia itsekkäitä itkijöitä?! Ja kaikista pahimpia ootte te, jotka sanotte, että VAUVA PILASI täysimetyksen!! Sanokaapa lapsellenne 5 vuoden päästä "v***n k***pää, sä teit musta huonon äidin jo heti alkuunsa".. Nostakaa se katse pois sieltä omasta navasta ja ajatelkaa lapsenne parasta! Sammaksesta voin sanoa sen verran, että sain sellaisen itse odotusaikana ja ilman lääkettä olisi jopa juominen ollut kivuliasta, mitä se sitten on pienellä vauvalla, jolla on sammas eikä saa siihen helpotusta, äidinmaito pitää juoda vaikka kieltä kirvelisi, koska äiti on vakaasti päättänyt olla "hyvä äiti".. Teistä pitäis oikeesti tehä ilmotus johonki lastensuojeluun! Tehän rääkkäätte omia lapsianne!!!!! Toivottavasti teillä itellä on ¨hyvä mieli, koska lapsella tuskin on..

Vierailija
33/40 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös rokotteen suun kautta. :(

Tosi törkeää, että sanotaan että täysimettäkää ja sitten terveydenhuollon ammattilaset menevät laittamaan vauvaparan suuhun mitä sattuu!

Vierailija
34/40 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

antamaan lapselleni anteeksi, että pilasi täysimetykseni. Syntyi kaksi kuukautta etuajassa ja joutui letkuruokintaan. Sai kyllä luovutettua äidinmaitoa, mutta silti... VAikeaa:( Lapsi nyt 4-vuotias.

Vierailija
35/40 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän näitä voi ottaa tosissaan! No, sen uskon, että ap:n kaltaisia saattaa olla, mutta me muut.. Itse ainakin koin tämän viestiketjun ironiaksi täysimetyshihhuleita vastaan

T.15, jonka lapsi hengitti ilmaa ja tuhosi äitiyteni

Miten te voitte olla noin itsekkäitä? Jos lapseltanne jää lääkkeet sun muut kivunlievitykset saamatta sen takia, että teidän ego ei anna periksi höllätä täysimetyksen suhteen, niin siitä syystä mä kysyisin, millasia teidän lapsista oikein kasvaa? Samanlaisia itsekkäitä itkijöitä?! Ja kaikista pahimpia ootte te, jotka sanotte, että VAUVA PILASI täysimetyksen!! Sanokaapa lapsellenne 5 vuoden päästä "v***n k***pää, sä teit musta huonon äidin jo heti alkuunsa".. Nostakaa se katse pois sieltä omasta navasta ja ajatelkaa lapsenne parasta!

Sammaksesta voin sanoa sen verran, että sain sellaisen itse odotusaikana ja ilman lääkettä olisi jopa juominen ollut kivuliasta, mitä se sitten on pienellä vauvalla, jolla on sammas eikä saa siihen helpotusta, äidinmaito pitää juoda vaikka kieltä kirvelisi, koska äiti on vakaasti päättänyt olla "hyvä äiti".. Teistä pitäis oikeesti tehä ilmotus johonki lastensuojeluun! Tehän rääkkäätte omia lapsianne!!!!! Toivottavasti teillä itellä on ¨hyvä mieli, koska lapsella tuskin on..

Vierailija
36/40 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli kaikki täydellisesti hanskassa, mut sit lapsi oppi liikkumaan 4kk iässä. Ryömi pöydän alle ja söi sieltä jonkun nonparellin tai muun murusen... Nyt on piloilla KAIKKI !

Vierailija
37/40 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä mahtoi lähteä nukkaa! Ei ole helppoa tämä täysimetys! Vaaroja kaikkialla!

Vierailija
38/40 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eihän kukaan oikeasti voi noin skitsota, eihän...

Miten te voitte olla noin itsekkäitä? Jos lapseltanne jää lääkkeet sun muut kivunlievitykset saamatta sen takia, että teidän ego ei anna periksi höllätä täysimetyksen suhteen, niin siitä syystä mä kysyisin, millasia teidän lapsista oikein kasvaa? Samanlaisia itsekkäitä itkijöitä?! Ja kaikista pahimpia ootte te, jotka sanotte, että VAUVA PILASI täysimetyksen!! Sanokaapa lapsellenne 5 vuoden päästä "v***n k***pää, sä teit musta huonon äidin jo heti alkuunsa".. Nostakaa se katse pois sieltä omasta navasta ja ajatelkaa lapsenne parasta! Sammaksesta voin sanoa sen verran, että sain sellaisen itse odotusaikana ja ilman lääkettä olisi jopa juominen ollut kivuliasta, mitä se sitten on pienellä vauvalla, jolla on sammas eikä saa siihen helpotusta, äidinmaito pitää juoda vaikka kieltä kirvelisi, koska äiti on vakaasti päättänyt olla "hyvä äiti".. Teistä pitäis oikeesti tehä ilmotus johonki lastensuojeluun! Tehän rääkkäätte omia lapsianne!!!!! Toivottavasti teillä itellä on ¨hyvä mieli, koska lapsella tuskin on..

Vierailija
39/40 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eihän kukaan oikeasti voi noin skitsota, eihän...

Vierailija
40/40 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

antamaan lapselleni anteeksi, että pilasi täysimetykseni. Syntyi kaksi kuukautta etuajassa ja joutui letkuruokintaan. Sai kyllä luovutettua äidinmaitoa, mutta silti... VAikeaa:( Lapsi nyt 4-vuotias.

siinä vauva ei "niele" ruokaa, joten täysimetys ei ole rikkoutunut tuon takia!